השחקן ספי ריבלין - מאז ועד היום. צילום: מיכאל קרמר

השחקן ספי ריבלין - מאז ועד היום

מי היה ספי ריבלין? האיש המוערך שלקה בסרטן וניסה להתמודד עם המחלה, אך לא הצליח, ובשנת 2012 עבר ניתוח נוסף בגרונו שבעקבותיו איבד לחלוטין את קולו

מאז ועד היום. בשנת 1993 החל ספי ריבלין לחוש בבעיות במיתרי הקול והחליט להופיע בטלוויזיה בלבד עד שיחוש טוב יותר, כשלמעשה הוא נעדר מבימת התיאטרון למשך שבע שנים‏‏. בשנת 2007 חשף בתוכנית "עובדה" כי לקה בסרטן הגרון וסיפר כי הוא עובר ניתוחים רבים ואינו מסוגל לעבוד כשחקן. בשנת 2008 התייחס ריבלין למחלה בראיון שנתן ליואב גינאי בתוכנית הטלוויזיה "לגעת ברוח"‏‏.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• האם עבור הדלקת נר נדרשת חופשה?
• חברתי: מחלקים ורדים כדי לשמח
• איך נשמור על המשקל עם הסופגניות?

לאחר שמחלתו חזרה בספטמבר 2012 עבר ניתוח בגרונו שבעקבותיו איבד לחלוטין את קולו. ביום שלישי השבוע, ריבלין נפטר ממחלת הסרטן. ריבלין פיתח קריירה בתחום המשחק והבידור, כשלו הייתה קריירה ארוכת שנים בתחום התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה.

ריבלין למד משחק בבית הספר למשחק, "בית צבי" והחל את דרכו המקצועית בהצגה "משרתם של שני אדונים" עליה היה מועמד לפרס כינור דוד, ובהצגה "ערוגות החשק". 

בשנת 1976 שיחק לצד אברהם מור במחזמר "מסעות בנימין השלישי" מאת נעמי שמר. המחזמר עצמו לא הצליח מבחינה מסחרית, אולם שיריו, כגון: "שלג על עירי", "שירת העשבים", "סימן שעוד לא הגענו" ועוד זכו לפרסום רב.‏ 

ריבלין החל בקריירה בטלוויזיה לאחר שמוטי קירשנבאום צירף אותו לתוכנית הסאטירה "ניקוי ראש". משנת 1975 עד 1981 שיחק עם שלמה ניצן וציפי מור בתוכנית הילדים של הטלוויזיה החינוכית "רגע עם דודלי", שם גילם את דמותו הפרועה של "פיסטוק".

לאחר שצילומי התוכנית הסתיימו, ריבלין הופיע יחד עם ציפי מור בתוכנית "בבית של פיסטוק", שבה גילם את הדמות הראשית. כמו כן, ריבלין השתתף בתפקיד "סולו" בתוכנית "סולו" שעסקה בכלי המוזיקה השונים ולקח חלק בתוכנית "זהו זה".


ספי ריבלין - אשתי ברירת קנס

בשנת 1985 שיחק ריבלין תפקיד מרכזי, לצד ג'וליאן שגרן במיני-סדרה הקומית "התזמורת". שגרן שיחק את מנצח התזמורת וריבלין את עוזרו האישי. התוכנית זכתה בפרס "ורד הזהב" בתחרות במונטרה שבשווייץ.‏

בשנים 1987–1988 השתתף בתוכנית הילדים המצליחה "הופה היי", שבה גילם תפקידים שונים כגון: טרזן הישראלי, ספי לוקס רופא העיניים, כבאי ראשון שמשון ועוד. בסוף שנות השמונים ובתחילת שנות התשעים הגיש לצד אבי אתגר את "מוצ"ש", שבה גילם את המלצר הארגנטינאי עמנואל וכן דמויות נוספות. 

בשנת 1990 השתתף בתוכנית הילדים "ציפי בלי הפסקה" לצדה של ציפי שביט, וגילם בה את שבתאי השרת ואת אדריאן המוכר של הקיוסק.

בשנות התשעים המאוחרות השתתף בשתי תוכניות של ערוץ הספורט על כדורגל אנגלי: "מסע הקסם המסתורי" עם אבי מלר ו"אימפריית הדשא" עם מודי בר און. בנוסף, היה חבר בפאנל "הדקה ה-91", תוכנית הכדורגל עם יורם ארבל ששודרה בערוץ 2.

תגיות
תגובות