עברתם את גיל 16? צעד אחורה בדרך לרישיון. בדרך לרישיון. צילום: אלכס נסטר

עברתם את גיל 16? צעד אחורה בדרך לרישיון

זהו, אתם כבר בני 16 פלוס ואין אדם אחד שלא חולם על רישיון נהיגה, לא? ובכן, קחו צעד אחורה כי להוציא רישיון נהיגה בישראל זו כמעט משימה בלתי אפשרית. מה הנזק הכספי ומהם השלבים להוצאת הרישיון המיוחל?

זהו, אתם כבר בני 16 פלוס ואין אדם אחד שלא חולם על רישיון נהיגה, לא? ובכן, קחו צעד אחורה כי להוציא רישיון נהיגה בישראל זו כמעט משימה בלתי אפשרית.

גיל 16 וחצי עומד בפתח, והדבר הראשון שעליכם לעשות, הוא לגשת לאופטיקה הקרובה לביתכם, לעבור בדיקת עיניים שיגרתית, ולאחר קבלת הטופס הירוק לגשת לרופא שימלא את המצב הבריאותי שלכם. חשוב לציין שלא כל אופטיקה מוציאה טופס כזה, לכן חשוב ללכת ולבדוק אופטיקה שכן ובה לעשות את כל הבדיקות.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• עושים שינוי בחברה בישראל. מי אחריי?
• גרינפיס פועלים לשינוי. איך זה עובד?
• למה השירותים בבתי הספר הרוסים?

הידעתם על פי הוראות משרד הרישוי לקיחת אקמול על בסיס קבוע עשויה לעכב לכם את המשך התהליך במספר חודשים? וכן גם אסטמה קלה, אפילו אם אינכם משתמשים במשאף, אך למשרד הרישוי זה לגמרי מספיק.

"אני כביכול סובלת מאסטמה, אני משתמשת במשאף על בסיס קבוע בבקרים, רק כתרופה, לא למקרי חירום, כי לא חוויתי התקף כבר כמה שנים טובות" מספרת דנה ששון בת ה-16 מכרמיאל. "הגעתי למשרד הרישוי שילמתי על התיאוריה והגשתי את הטופס הירוק, ורק אז הודיעו לי שאסור לי לגשת. שלחו לי את הטופס לרופא וטענו שזה ייקח שבועיים, ובכן עברו חודשיים ועדיין לא קיבלתי אותו חזרה".

עידן נוימן, צעיר בן 17 מכפר יונה סיפר כי "בהתחלה ניגשתי לשיעור הראשון ומילאתי את הטופס הירוק והבאתי למורה, שהסביר לי שאני צריך להגיע למכון הרפואי, שהם אמרו לי, שהייתי צריך להביא חוות דעת מפסיכיאטר ולעשות מבחן ממוחשב"

כל הטפסים והבדיקות שעשה בחודש מאי השנה, לא הניבו לו תוצאות במיידיות וגרמו לו המתנה של מספר חודשים, עד אוגוסט גם כן השנה. התשובה החיובית נקבעה כבר ביוני, אך נשלחה רשמית חודשיים לאחר מכן.

מה עלינו לעשות אם אנחנו רוצים להוציא רישיון נהיגה?

הראשון הוא בדיקת עיניים והנפקת טופס ירוק שעלותו בין 20 ל-50 שקלים. הדבר הבא הוא לגשת למבחן תיאוריה, שזה מבחן שבודק בעצם עד כמה האינטליגנציה שלנו פגומה, ובעצם הרוב עוברים זאת בקלות ובפעם הראשונה. עלות מבחן וספרי הלימוד אליו נעים בין 60-100 שקלים. 

עברתם תיאוריה? סחתיין, אתם מתחילים ללמוד נהיגה. המלצה שלי היא לבדוק עם חבריכם לעיר מי המורה המומלץ. בישראל יש נטייה להרבה מורים למשוך את הכסף שלכם ולא באמת להכין אתכם, לכן עדיף להשקיע במורה טיפה יותר יקר, עם מוניטין טוב בעיר. העלות המינימלית של שיעורי הנהיגה נעה בין 2,800-2,900 שקלים (ל-28 שיעורים, לא כולל טסט פנימי וחיצוני).

אז עשינו הכל והגענו לשלב המכריע. הטסט, מלחיץ נורא! אז מה יש לי להגיד על הטסטרים, אני מאחל לכם לא ליפול על טסטר בעייתי שהולך להרוס לכם את הטסט כפיצוי על חייו הממורמרים. בכל אופן אין לכם איך לדעת מי הטסטר שלכם אז תעשו טובה לעצמכם ולכיס של ההורים ותיגשו לטסט רק כשהמורה אומר לכם ומתי שאתם מרגישים מוכנים. עלות הטסט היא סביב ה-500 שקלים. 

בכל אופן, מערכת הרישוי בישראל שונה מרוב מדינות העולם, ובהחלט יש המון עניין של מזל. הדבר היחד שעליכם לעשות זה לתת את המירב מעצמכם! אז כמה יעלה לנו כל התענוג הזה? סביב ה-4,000 שקלים. בהצלחה לכולם!

תגובות