חמישה סיפורי הסבתא - והאמת מאחוריהם. צילום: טמבלר@dovqai

חמישה סיפורי הסבתא - והאמת מאחוריהם

אחרי ששמענו כל כך הרבה סיפורי סבתא בילדות, החלטנו לבדוק האם הסיפורים נכונים או שזה סתם שטויות שמספרים לילדים קטנים. מצטערים שהרסנו לכם את הילדות

מכירים את זה שסבתא שלכם יותר מידי דואגת לכם, ובארוחת שישי היא מספרת לכם עובדות וסיפורים מוזרים שאתם יושבים וחושבים לעצמכם: מה זה השטויות האלה? אז במיוחד בשבילכם הנה האמת מאחורי חמישה סיפורי סבתא. אל תתנו לסבתא לעבוד עליכם שוב!

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

אם אתה חולה אל תאכל הרבה 

שקר.

כשחולים בכל דבר (כולל הצטננות הכי קלה) הגוף זקוק לכוח על מנת להילחם בזיהום או בכל גוף חיצוני וצום רק יחליש את הגוף במקרה כזה. גם אם אתם לא מרגישים צורך לאכול, תאכלו! זה חשוב מאוד לגוף שלכם. 

אל תאכל חריף זה יביא לך אולקוס (כאבי בטן עזים לפני או אחרי ארוחה) 

שקר.

רופאים סברו שלתת אוכל חריף לאנשים מביא אולקוס אך מחקר מודרני מראה שיש ראיות לכך שההפך הוא הנכון. חלק מהמחקרים מצביעים על פלפלים חריפים עשויים דווקא לרפא אולקוס (אל תנסו את זה בבית...זה יכאב).


מה שקורה שאוכלים חריף....

דגים זה מזון למוח

אמת.

שמן דגים מכיל אומגה 3 ואומגה 6 שהם קריטיים לבריאות והתפתחות המוח. מדען המוח, ד"ר אלכס ריצ'רדסון מאוניברסיטת אוקספורד נתן למאה עשרים ילדים בבית ספר יסודי עם בעיות בלימודים כאלה ואחרות שילוב של אומגה שלוש ואומגה שש במשך יותר משלושה חודשים והמחקר הראה שיפורים אדירים בלימודים. שמן דגים גם מגן מפני מחלת לב כללית, מחלת אלצהיימר ודלקת מפרקים שגרונית. טוענים גם שלשמן דגים תכונות אנטי דלקתיות אשר יכולות להגן על כלי דם ונחשבים גם מועיל בהפחתת נוקשות ורגישות במפרקים.

אכילת גזר תגרום לך לראות בחושך

שקר.

סיפור זה שתחילתו במלחמת העולם השנייה, כאשר חיל האוויר המלכותי ניסה להסתיר מגרמניה כי הוא פיתח מערכת המכ"ם מתוחכמת כדי לעקוב אחר מפציצים גרמנים. כדי להסביר למה חיילי האוויר הבריטי רואים טוב יותר - הם טענו שזה מכיוון שהטייסים אכלו גזר.


אם קר בחוץ יותר קל להצטנן

שקר.

מדענים שמו חיידקים בחדר של 30 מעלות ובחדר של 5 מעלות, והכניסו שתי קבוצות של אנשים. שיעור הצטננות היה זהה. כלומר, הטמפרטורה בחוץ לא קשורה להצטננות. מחקרים נוספים גם הוכיחו שחיידקים נמצאים דווקא בתוך בתים ומקומות סגורים, ולכן קל יותר דווקא להידבק בבית או בכיתה. אז תזהרו עם המזגנים בקיץ!

© טמבלר@dovqai
תגובות