דעה: "עם כל הכבוד - אנחנו לא רובוטים". צילום: מועצת התלמידים והנוער המחוזית מחוז צפון

דעה: "עם כל הכבוד - אנחנו לא רובוטים"

שביתת התלמידים החלה היום, וכבר יש קולות של מתנגדים אליה. אלינה רבינוביץ' עונה לאותם מתנגדים, וחושבת שהשביתה להחזרת הטיולים מוצדקת: "זה באמת חשוב לנו, ואנחנו לא מתכוונים לוותר"

רוצים להחזיר אותנו לבית הספר? תחזירו אותנו לשבילים: כן, זה עלול להשמע קלישאתי, אבל השביתה הזאת הגיעה במטרה מסויימת. נכון שלא היה מזיק לנו יום חופש, אבל זאת לא הסיבה שהשביתה מתבצעת. היום, ה-14.1.15, אנחנו התלמידים נשארנו בבית. גם מחר ומחרתיים, השביתה נמשכת ותימשך כלל הנראה, כדי שהאנשים שמדרגות גבוהות יותר יבינו שאנחנו עושים את זה כי זה באמת חשוב לנו, ואנחנו לא מתכוונים לוותר.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

תאונות קורות ואנחנו לרגע לא חושבים שהמקרה בו הנער שיצא לטיול השנתי טבע ואף אחד לא שם לב בזמן היה בסדר, אבל להעניש את שאר תלמידי המדינה על כך – זה לא בסדר. אם הייתה לי האפשרות להשפיע על מה באמת ייגרם בעקבות המקרה, הייתי מגבירה את השמירה סביב התלמידים. במקום להוציא לטיול מורה אחד, אפשר להוציא עוד. כמו שיש איש ביטחון שאחראי שאף אחד לא יתנכל לקבוצה, אפשר גם להוסיף לכל טיול אדם או שניים שיהיו אחראיים על הבטיחות ה"משנית", על הזהירות בעצם.

הנופים שהתלמידים לא רואים כבר חודש
הנופים שהתלמידים לא רואים כבר חודש © שנהב דעבול


למה לבטל את הטיולים, לדכא את התלמידים ולכלוא אותם סופית במסגרת הכיתה, במקום לחפש פיתרון אחר שיהיה מקובל על כל הצדדים? הרי כולנו יודעים שחוץ מלימודים, בית הספר מהווה גם מקום של מפגשים חברתיים, היכרויות בין אנשים חדשים וחוויות רבות שמלוות אותנו במהלך כל החיים שלנו. ברגע שלוקחים מאיתנו את הטיולים, כאילו מודיעים לנו סופית שבבית הספר התפקיד היחידי שלנו הוא ללמוד, ולא מעבר לזה.

התמיכה בשביתת התלמידים מגיעה מכל הכיוונים – הרעיון החל ממועצת התלמידים הארצית, התלמידים משתפים פעולה, שובתים ומוחאים ואפילו הרבה מאוד מהמורים עצמם תומכים במאבק ואומרים שהוא צודק. אך בניגוד אליהם, אנשים אחרים החלו לטעון שהשביתה מיותרת, ילדותית ולא תוביל לשום דבר. אז לא, אנחנו לא הולכים להתבגר כמו שאתם מבקשים, כי אין שום קשר בין הדברים. חלק מתוכנית הלימודים כוללת טיולים, ומגיע לנו לקבל את זה.
כשהחלו לפנות אל משרד החינוך במטרה לבטל את האיסור על טיולים לא הקשיבו לנו, אז אולי הפעם יקשיבו.

שביתת התלמידים, הכיתות ריקות
שביתת התלמידים, הכיתות ריקות © נועה ריינה

בתור תלמידת כיתה י"ב, אני יכולה להעיד בוודאות שהטיולים והסיורים שאליהם אנו יוצאים מבתי הספר מגבשים אותנו, גורמים לנו להפתח למידע חדש ונותנים לנו הפסקה לצורך התרעננות מהשגרה המייגעת. עם כל הכבוד, אנחנו לא רובוטים. בנוסף לכל זה, הטיולים מפתחים אצלנו את האהבה לארץ, לשביליה ודרכיה. אתם באמת רוצים למנוע את זה?

 
תגובות