טור אישי: אמאל'ה אני לומדת בתיכון! . שיר רגב

טור אישי: אמאל'ה אני לומדת בתיכון!

שנת הלימודים הקרובה הולכת להיות השנה הראשונה שלי בתיכון ואני מלאת חששות מהתקופה הזאת, אבל גם אופטימית. בין ההכנות הבלתי פוסקות לתיכון בשנה האחרונה, השגרה החדשה והלחץ בלימודים שבטח יעלה בתיכון - הנה מה שאני חושבת

כתבה
המדריך השלם: איך לשרוד את התיכון?
שחר בן ימיני
עולים לכיתה י' ומלאים בהרבה מחשבות על מה שיהיה? שומעים הרבה מסביב אבל לא באמת יודעים איך זה במציאות? ברוכים הבאים לתיכון! אז איך אפשר לשרוד אותו?

היום הראשון ללימודים, האחד בספטמבר הגדול היה אתמול. בשבילי, ובשביל תלמידים רבים אחרים זה גם היה היום הראשון בתיכון. מילים כמו בגרויות, מנות והרחבות, שעד כה נראו לנו כמו סתם מילים מעורפלות עוברות להיות חלק בלתי נפרד משגרת חיינו והאמת, אותי זה די מלחיץ. המעבר לבית ספר חדש, שכבה חדשה וגם אפשר להגיד שיגרה חדשה, כל אלו נראים עוד די מעורפלים ולא ברורים. בנוסף, אין-סוף הדיבורים והעצות שקיבלתי בתקופה האחרונה לגביי שלוש השנים הבאות רק הכניסו אותי ליותר חוסר וודאות, חששות ולחץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אפשר להגיד שהשנה האחרונה שלי בחטיבת הביניים הייתה מעין הכנה למעבר לתיכון: שיחות עם בוגרי תיכון, עצות שקיבלתי מהם, סיפורים, חוויות, ותיאור השוני הגדול בין חטיבת הביניים לתיכון בעיקר ברמת הלימודים היו רק חלק ממה ששמעתי בשנה האחרונה ושהכניסו אותי עוד יותר ללחץ. התיכון מבחינתי הוא באמת שונה, כי פה באמת לראשונה אנחנו מתחלקים לקבוצות למידה ברמות שונות כבר בתחילת השנה והלחץ האמיתי לקראת הבגרויות מתחיל, ואלו נראות קרובות מתמיד.

© שיר רגב

האמת, הפחד האמיתי שלי הוא לא איך אני אסתדר מבחינה חברתית אלא דווקא בהיבט הלימודי. הכל נראה לי כל כך לא ברור - הרחבות, מנות, מגמות, מבחנים, והכי חשוב- ב-ג-ר-ו-י-ו-ת, כל המילים וההסברים שקיבלתי בתקופה האחרונה לגבי הלימודים בתיכון נראים לי מסובכים וקשים כל כך ואני עדיין לא יודעת איך אני אסתדר עם הכל? איך אני אספיק הכל? יהיה לי בכלל זמן פנוי? אני בטוחה שאני לא היחידה ששואלת את עצמה את השאלות האלה במהלך המעבר לתיכון. בכל זאת, זה די מפחיד להיכנס לשיגרת לימודים חדשה והרבה יותר אינטנסיבית (או לפחות כך מתארים אותה). 

© GettyImages

למרות כל החששות והלחץ בסופו של דבר אני חושבת שיהיה די טוב, אחרי הכל רוב האנשים זוכרים את חווית התיכון שלהם כחוויה טובה. אולי בכל זאת התיכון לא כל כך נורא כמו שסיפרו לי. למרות כל הלחץ מהלימודים, בית הספר החדש, והמקום הדי לא מובן הזה שאני הולכת אליו, אפשר להגיד שאני די אופטימית. חוששת אבל גם אופטימית, ובטוחה שתהיה לי וגם לכל שאר התיכוניסטים שהתחילו השבוע ללמוד, תקופה מדהימה שנזכור גם עוד שנים: סיום הלימודים, פרום, המסע לפולין, ועוד כל כך הרבה דברים שבטוח שנהנה מהם.

אולי אחרי הכל ולמרות הכל - התיכון אולי לא מפחיד כל כך.

תגובות