מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת תקשורת? . צילום פרטי

מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת תקשורת?

רגע לפני שאתם מחליטים מה יהיו המגמות שילוו אתכם בתקופת התיכון, נתנו לכתבי פרוגי לכתוב ולספר על המגמות שלהם. הפעם: מגמת תקשורת - מה כל כך מיוחד בה ולמה כדאי לבחור דווקא בה? טור אישי

ההתחלה שלי במגמת תקשורת לא הייתה התחלה רגילה כמו של מרבית התלמידים. סיימתי את כיתה ט' אחרי שעברתי על כל רשימת המגמות שקיימת בבית הספר שלי, תוך שהייתי משוכנעת שמגמת קולנוע זאת המגמה האידיאלית בשבילי. אבל זה לא היה כל כך פשוט להיכנס לשם כמו שזה נשמע, הייתי צריכה לעבור מבחני התאמה, ניסיתי פעמיים ובשתיהן נכשלתי. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חושבים שויתרתי? לא התייאשתי כל כך מהר ואפילו נכנסתי לשיחה ארוכה בחדר המנהלת וניסיתי לשכנע אותה שאני מתאימה למגמה למרות שלא הלך לי טוב בבחינות. בסופו של דבר, היא הציעה לי אפשרות אחרת, שיפתחו את מגמת תקשורת המונים. בהתחלה הייתי ממש נגד האופציה הזאת, כי הייתי מקובעת על קולנוע, אבל כשחזרתי הביתה התיישבתי לקרוא קצת על תקשורת המונים. ראיתי שלומדים שם על פרסומות, תכניות טלוויזיה ואקטואליה, ובאותו הרגע התקשרתי לבית הספר וביקשתי שיפתחו את המגמה.

© צילום פרטי

"כבר מהרגע הראשון התאהבתי במגמה"

אחרי מספר חודשים, התחילה השנה הראשונה שלי בתיכון, השנה הראשונה עם מגמת תקשורת וכבר מההתחלה התאהבתי במגמה, היה שם כל מה שחלמתי. אנחנו לומדים על פרסומות, יוצאים לסיורים, שומעים הרצאות ומדברים המון על אקטואליה - דבר שמאוד עוזר לנו, דור העתיד, במדינה. בנוסף לכל הדברים האלו, אנחנו מצלמים השנה סרט דוקומנטרי. כן, זה ממש כמו שזה נשמע - חוויה גדולה! בזכות הפרויקט הזה אני לומדת להכיר אנשים שלאו דווקא קרובים אליי ומבינה עד כמה אני אוהבת את העבודה עם המצלמה והעריכה שמולידה את התוצר הסופי.

הלמידה במגמת תקשורת, לפחות אצלי בבית הספר, נעשית בצורה שונה לגמרי. אנחנו לא יושבים בשולחנות, אלא יושבים במעגל אחד גדול, דבר שמאפשר שיח פתוח ומקום לדעה של כל אחד ואחת. גם המבחנים שלנו אחרת לגמרי, המורה שלנו מאמינה ששינון החומר היא לא הדרך הנכונה ללמוד, ולכן המבחנים בהתאם. באחד המבחנים שלנו התבקשנו לכתוב עיבוד משלנו לסיפור כיפה אדומה או לכתוב פרסומת למכוניות מעופפות. כן, זה נשמע לגמרי הזוי, אבל זה מאפשר לחשוב באופן יצירתי ומעודד חשיבה מחוץ לקופסה.


© צילום פרטי
© צילום פרטי

"המגמה גרמה לי להבין שתקשורת היא הכיוון שלי בעתיד"

עם כל האהבה שלי לקולנוע, אני יודעת בוודאות שאם הייתי נכנסת למגמה הזאת הייתי מתאכזבת, כי היום אני יודעת שזה לא מה שזה נראה מבחוץ וגם הייתי מפסידה את האפשרות להיכנס לתוך מגמת תקשורת - המגמה שגרמה לי להבין באופן חד משמעי, לפחות בינתיים, שתקשורת היא הכיוון שלי בעתיד.

אני מאוד ממליצה לכל מי שמתעניין בתחום הזה ולכל מי שיש בו טיפת סקרנות לבחור במגמת תקשורת. כל אחד מכם יכול למצוא שם את הפינה שבה הוא יהיה הכי טוב ובסופו של דבר תתחברו לעוד הרבה דברים בתחום, ולא תתחרטו על הבחירה הזאת.

 

תגובות