מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת מדעי החברה?. צילום: shutterstock

מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת מדעי החברה?

רגע לפני שאתם מחליטים מה יהיו המגמות שילוו אתכם בתקופת התיכון, נתנו לכתבי פרוגי לכתוב ולספר על המגמות שלהם. הפעם: מגמת מדעי החברה - מה כל כך מיוחד בה ולמה כדאי לבחור דווקא בה? טור אישי

בבית הספר שלי מספר המגמות מאוד מצומצם. יש לנו בסך הכל שתיים - פיזיקה ומגמה חברתית. אני תמיד חלמתי ללמוד במגמת תקשורת וכשהבנתי שאאלץ לוותר על החלום וללכת למגמה חברתית, כי פיזיקה זה בכלל לא התחום שלי מאוד התבאסתי. אבל להפתעתי המוחלטת, מאוד מעניין במגמת מדעי החברה. השיעורים מהנים, החומר יחסית פשוט וזה לא כל כך נורא כמו שדמיינתי. בעוד כמה חודשים אני עומדת לגשת לבגרות במקצוע הזה ואני מרוצה מבחירתי וממליצה בחום על המגמה.

עוד בסדרת הטורים "מחוץ לקופסה":

הלמידה מתחלקת לשלושה נושאי על - פסיכולוגיה, סוציולוגיה ושיטות מחקר, אך כמובן שהנושאים יכולים להשתנות לפי בחירת בית הספר. השנה אני ניגשת לבגרות בפסיכולוגיה, שבה קל מאוד לקשר את הנושאים הנלמדים לחיי היומיום. בשיעורים אנחנו הרבה פעמים לומדים נושא ומספרים איך מה שלמדנו קרה או קורה לנו בחיים.

© צילום פרטי

"זה שיעור לחיים ולא שיעור לבגרות"

בנוסף, אנחנו מנהלים דיונים ארוכים. לפעמים בנוגע למחקרים שלמדנו, האם מה שעשו היה מוסרי או לא מוסרי ולפעמים האם התאוריה הפסיכולוגית שפיתחו הגיונית או רלוונטית לחיים בעולם כיום. הדיונים שלנו מתחילים בנושא שקשור לחומר וגולשים לנושאים אקטואליים המתקשרים לחומר. אני יוצאת מהשיעור כשאני הרבה יותר מבינה מעשים של אנשים אחרים ומעשים שאני עושה בעצמי. בעזרת החומר שאני לומדת אני מבינה את האישיות שלי הרבה יותר טוב.

לדעתי, האפשרות ללמוד על דברים שקשורים לכל אחד מאתנו באופן אישי ולאלה הסובבים אותנו במסגרת בית הספר זאת מתנה. גם אם אחרי בית הספר אני לא אעסוק בנושא הפסיכולוגיה ולא אלך ללמוד את זה בלימודים אקדמיים, ההבנה הבסיסית שרוכשים במסגרת השיעורים של המגמה היא עולם ומלואו. עצם העבודה שאני מבינה התנהגויות שלי ושל אחרים עוזרת לקחת נשימה עמוקה ולהירגע לפני שמתרגזים או להסתכל על אירועים שקורים ביתר קלות. זה ממש שיעור לחיים ולא רק לבגרות.

© shutterstock

"יש בשיעורים אווירה קלילה יותר"

אני תמיד מחכה לשיעורים, כי יש בהם אווירה קלילה יותר, כל תלמידי המגמה באים מוכנים ללמוד ולשמוע מה יש למורה ללמד ומה יש לאחרים להגיד. בנוסף, הדבר שאני הכי אוהבת במגמה הוא הניסויים. לדוגמה, למדנו ניסוי ולאחר מכן עשינו את כל השלבים שלו כשהנבדק הוא מחנך התיכון שלנו. זה היה מאוד מלמד והפך את החומר למוחשי, וכמובן אפשר לנו להשתחרר מכל האווירה הלימודית. אל דאגה, בסוף אמרנו למחנך שזה היה רק ניסוי…

כשאתם עומדים בפני הדילמה איזו מגמה לבחור תזכרו שכל מגמה היא פתיחת דלת לעבר למידה של משהו שונה וחדש. גם אם זה לא המקצוע שאתם מדמיינים את עצמכם עוסקים בו בעתיד זה בסדר. תשמרו על ראש פתוח ותנו לכל מגמה הזדמנות, אולי בסוף אפילו תשנו את דעתכם. אם אתם מחפשים מגמה מיוחדת ומעניינת, שמלאה בדיונים אינסופיים ושאלות חסרות תשובה חד משמעית, מגמת מדעי החברה היא בדיוק המגמה בשבילכם.



תגובות