מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת מוזיקה?. צילום: מאיה כץ

מחוץ לקופסה: למה כדאי לבחור במגמת מוזיקה?

רגע לפני שאתם מחליטים מה יהיו המגמות שילוו אתכם בתקופת התיכון, נתנו לכתבי פרוגי לכתוב ולספר על המגמות שלהם. הפעם: מגמת מוזיקה - מה כל כך מיוחד בה ולמה כדאי לבחור דווקא בה? טור אישי

מאז שאני זוכר את עצמי תמיד אהבתי מוזיקה. תמיד הייתי מאלו שנמצאים במקהלת בית הספר, מופיעים בטקסים ובכל הזדמנות שיש על מנת ליצור מוזיקה. בשנה שעברה, כשהייתי בכיתה ט' נדרשתי לבחור את המגמה שבה ארצה ללמוד בתיכון, וכמובן שלא חשבתי פעמיים ובחרתי במגמת מוזיקה. 

עוד בסדרת הטורים "מחוץ לקופסה":

"מגמת המוזיקה מכניסה אותי לעולם אחר"

האודישן שלי למגמה היה די מוצלח, אחרי שביצעתי את השיר רכזת המגמה מחאה לי כפיים ואמרה לי ללכת הביתה מבלי לעשות את שאר הבחינות ובכך התחילה דרכי במגמה, שנותנת לי מסגרת אינטנסיבית ומקצועית, מפתחת אותי ומקדמת אותי בהרבה תחומים. אני מרגיש שהיא נותנת לי את היכולת לבטא את היכולות שלי דרך העבודה והלמידה שבמגמה, עד כדי כך שלא פעם המגמה מרגישה לי כמו קייטנה. עדיין לא תפסתי את הרעיון שבית ספר יכול להיות כל כך מהנה. מגמת המוזיקה מכניסה אותי לעולם אחר ולמקום אחר.

על הבמה
על הבמה © צילום פרטי

המגמה מורכבת מתשע שעות שבועיות במערכת: שעתיים של תולדות המוזיקה; שבהן אנחנו לומדים על ההיסטוריה של המוזיקה ועל ההתפתחות שלה; שעתיים של תיאוריה שבהן  אנחנו לומדים את רוב החלק העיוני של המוזיקה, שכולל בין היתר קריאת תווים, כתיבת תווים ומושגים; שעתיים של סולפז', שיעור שנועד לפתח את השמיעה על ידי זיהוי צלילים, ביצוע הכתבות קצב ובכלל ניתוח לפי שמיעה; שעתיים של מקהלה שבהן אנחנו שרים, מבצעים עיבודים, דנים בהתנהלות המגמה ומתעדכנים בהודעות ובדברים חשובים; השעה האחרונה שנקראת "מסלול" מוקדשת להתמחות שאנחנו בוחרים מתוך מתוך ארבעה מסלולים שמתמקדים בהלחנה, ביצוע קול, ג'אז ותיפוף, כאשר לכל אלה אף מצטרפים הרכבים המתקיימים לאחר שעות הלימודים. כל תלמיד חייב לקחת חלק לפחות באחד מן ההרכבים.

"כיף להיכנס ללב של אנשים"

לעבוד קשה במגמת מוזיקה זו בכלל לא שאלה אבל כל עוד אתה עושה את מה שאתה אוהב זה הכי שווה בעולם. אחת ההרגשות שאני הכי אוהב במגמה היא ההרגשה של אחרי ולפני הופעה. ההתרגשות, הלחץ, החברה והמתח. מרגש לראות שאנשים אוהבים את מה שאתה עושה ולקבל מהם מחמאות והכי הכיף להצליח לרגש ולהיכנס ללב של אנשים.

ההופעה האחרונה שהייתה לי דרך המגמה הייתה במסגרת ערב המגמה, מופע שנתי שבו מציגים את רוב ההרכבים של המגמה. הופעתי יחד עם שני ההרכבים שאני חלק מהם -"שביעיית דורון" והרכב זמרים י'. במסגרת שביעיית דורון ערכנו עיבוד לשיר "גלגל החיים" מתוך מלך האריות ואני הייתי הסולן. זה היה הדבר הכי מדהים שעשיתי אי פעם. השיר אמנם לא היה לי קל. לא חשבתי שתהיה לי גישה לצלילים הגבוהים, אבל במהלך העבודה בהרכב שמחתי לגלות את היכולות שלי מחדש. בסופו של דבר, ההופעה הייתה מדהימה והיה כיף לראות את בוגרי המגמה, המשפחות והחברים יושבים בקהל וצופים בנו, במגמה שהפכה להיות הבית השני שלי.

 
תגובות