לא לסמים: "הרחיקו מעצמכם צרות נוספות". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

לא לסמים: "הרחיקו מעצמכם צרות נוספות"

כתבה שפרסמנו חושפת את תופעת רכישת הסמים בקרב בני הנוער באמצעות קבוצות ה"טלגראס", אך מה עומד מאחורי החומרים המסוכנים? שירה הלברשטיין, תלמידת כיתה י', קוראת לבני הנוער האחרים לפקוח את העיניים ולהרחיק מעצמם את הצרות, שמביאים עמם הסמים

יש לי דבר נפלא להציע לך. אתה תשלם לי כסף ובתמורה אני אקח את השליטה בחיים שלך. איזה כיף, נכון? מעוניין בעסקה? יותר מזה, אני אפילו מוסיפה שזה יהיה פלילי ואתה עלול להסתבך בצרות. אפילו מפתה יותר? כן, כשאתה מעשן סמים, אתה משלם כסף לאדם אחר עבור חומר, שגוזל ממך את הדבר היקר הזה שנקרא שליטה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אני באופן אישי, חייבת 100 אחוז שליטה על החיים שלי. אין מצב שאני לא אהיה מודעת למה שקורה סביבי או למה שיקרה איתי וזו גם אחת הסיבות לכך שאני מפחדת מאוד מטיסות. כי אין לי שליטה, אפילו הקטנה ביותר, על עצמי ועל מה שיקרה איתי. בסמים זה בדיוק אותו הדבר. השימוש בהם גורם לכם לחוסר שליטה מוחלט. אתם בטח חושבים לעצמכם - זה רק סמים "קלים", כולה מריחואנה, הכל בסדר". אבל לא. אולי אתם לא תאבדו הכרה, אבל כן תהיו במצב מסוכן בו אין לכם יכולת לחשוב בצורה ישרה, זמן התגובה שלכם מתארך, הזיכרון נפגע ועוד כל מיני מצבים שהיו יכולים להימנע אם הייתם פיקחים. 

אילוסטרציה
"אתה לא באמת נהנה כפי שאתה חש". אילוסטרציה © Fotolia

אומנם אתם לא מסכנים את עצמכם בעישון מריחואנה (אלא אם אתם נוהגים). אך מה הבעיה? אתה לא באמת נהנה כפי שאתה חש. אתה אולי שוכח את הצרות שלך לכמה רגעים, אבל אתה יודע שהן לא באמת נפתרות, אתה רק דוחה אותן למאוחר יותר. איך אמא שלי תמיד אומרת "אם דוחים הכל לרגע האחרון, דברים נעשים ברשלנות". הסמים יכולים לגרום לך להרגיש שמח ובהיי; אבל מיד לאחר מכן, כשאתה חוזר למציאות, אתה נזכר מה באמת עובר עליך. זה מדכא אותך אפילו עוד יותר, וככל שאתה דוחה את הבעיה יותר, היא מתעצמת יותר וכך היא קשה יותר לפתירה.

בני הנוער קונים בטלגראס
"נכנסים מסוממים לשיעורים"
בן סימנובסקי
צריכת סמים בקרב בני הנוער הפכה לתופעה שכיחה בשנים האחרונות, כאשר הדרך הקלה ביותר לרכישת הסם היא דרך קבוצות ה"טלגראס". הנערים: מודעים אבל לא עושים דבר בנדון כדי למנוע את התופעה. מה עם המורים?

תמיד עניין אותי לדעת מה כבר עובר על ילדים בגיל שלי שהם מרגישים צורך "להשתחרר" בגיל המעיק הזה, שמלווה בלא מעט צרות וגורם לחלקנו להסתבך במיוחד. אז נכון שלעתים יכול לחלוף בראשנו הרצון לשכוח מהכל, אבל זו בעצם בריחה. אנחנו בורחים מהמציאות כדי לשקוע בהיי מסויים שלא יזכיר לנו את הבעיות האמיתיות שלנו בחיים. הרי אין סיבה שתגרום לנו להתחמק מהמציאות. תמיד שמעתם את החברים אומרים לכם שהם יודעים מתי להפסיק? אל תאמינו לכך. לבני נוער אין את שיקול הדעת הזה וכן גם לרבים מהמבוגרים שאינם יודעים מתי להגיד "סטופ".

מה באשר אלו שאומרים לכם שהם נהנים מכך? אין אמת בדבר. כשאני רוצה ליהנות אני הולכת ונפגשת עם חברים, אני שומעת שירים, מנגנת בגיטרה ומטיילת. אני לא הולכת ומתמסטלת מחומר שהשד יודע מאיפה הוא בא ואילו כימיקלים הכניסו לו. אנחנו בורחים מסיטואציות שמתרחשות סביבנו, כי אנחנו מפחדים. זה לגיטימי לגמרי, אבל הדרך הנכונה היא לא להיות פחדנים, אלא להתמודד ראש בראש עם הפחד ולא לברוח ממנו.

אילוסטרציה
"התמודדו עם הבעיות שלכם". אילוסטרציה © Fotolia

אבל, זה עוד לא הכל. לאחרונה, פורסם מחקר שנעשה באוניברסיטאת הרוואד בארצות הברית, שבו נחשף כי על אף היתרונות המיוחסים לעישון מריחואנה, הדבר מלווה ברשימה ארוכה של תופעות לוואי, כמו מחלות נפש, פגיעה בריכוז ובזיכרון, או במילים אחרות - עישון סמים פירושו לקנות לעצמך פגיעה בגוף.

כל מי שמעשן סמים וקורא את זה, בוודאי תוהה לעצמו מה אני רוצה ממנו, שהרי גם אני עוד נערה טיפוסית. אך לרגע חשבתם שאולי אתם אלו שלא כל כך מבינים?  נסו לחשוב מה היה קורה אם הייתם מתבגרים ומנסים לפתור את הבעיות שלכם. לא משנה כמה מסובכות הן, הן פתירות. כפי שבקלות ניתן להשיג, אף ניתן בקלות שלא לעשות זאת.

הרחיקו מעצמכם צרות נוספות והפסיקו לברוח! התמודדו עם הבעיות שלכם. אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת בעצמכם, גשו לאדם אחר שאתם סומכים עליו - זה יכול להיות אחד ההורים, מורה, יועצת, או חבר טוב. אל תפלו בפח הזה, שאומר לכם שאתם לבד בעולם והפתרון הוא לעשן - זה פשוט לא נכון. 

העולם יפה מכדי שתבזבזו את זמנכם על אשליות מזויפות. צרו את החלומות שלכם, הגשימו אותם ואל תשאירו אותם רק בגדר חלום. לכל המעשנים שקוראים את הטור הזה, אני מאחלת להתפקח ולהבין שהאושר האמיתי הוא לחיות במציאות שבה החיים הם לא אשליה. 

תגובות