העולם שייך לצעירים: "בני נוער מתחת ל-18 צריכים להצביע" . צילום: fotolia

העולם שייך לצעירים: "בני נוער מתחת ל-18 צריכים להצביע"

ב-9 לאפריל ייערכו הבחירות לראשות הממשלה במדינת ישראל, ואזרחים רבים ינהרו להצביע למועמד שלפי דעתם יוכל להנהיג את המדינה בצורה הטובה ביותר. אך האם צריך לתת גם לבני נוער זכות בחירה? "בני הנוער הם חלק מהמדינה הזאת, חלק מהתושבים בה, חלק שלא ניתן להתעלם ממנו, חלק שיכול להשפיע לטובה אם רק יתנו לו הזדמנות" • טור דעה

כמו בכל מדינה דמוקרטית גם בישראל, כל אזרח ישראלי מגיל 18 ומעלה יכול לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע בבחירות, אך האם הגבלת הגיל הזו נכונה? לפי דעתי התשובה היא לא, בתור בת נוער שחיה במדינת ישראל, שהאירועים במדינה משפיעים עליי כמו על כל אחד אחר, אני מאמינה כי גם בני נוער מתחת לגיל 18 הם אזרחי המדינה לא פחות מכל אחד אחר ולכן אין שום סיבה לא לאפשר להם לממש את זכותם ולהצביע.
אמנם יש אנשים שיטענו כי בני נוער לא יודעים מספיק על פוליטיקה ולא באמת מבינים מה מציע כל מועמד, אך המציאות היא שגם אם תשאלו אדם אקראי ברחוב מהו מצע הבחירות של פוליטיקאי אקראי כלשהו סביר להניח שלא תקבלו תשובה מלאה במיוחד, רוב האנשים לא בקיאים בדיוק מה מציע כל מועמד ומועמד אז איך הם מצפים שבני הנוער ידעו?
 
בחירות
"איך הם מצפים שבני הנוער ידעו?"  © Fotolia
 
יתר על כן, ההחלטות המתבצעות בכנסת נוגעות לילדים ובני נוער לא פחות מאשר נוגעות למבוגרים, למשל מספר היחידות שעושים לבגרות, והשכר המינימלי שניתן לתת לקטינים על עבודה. אפילו הקמפיין שעשה בנט "לתת חמש" הוא דבר שנוגע בעיקר לבני נוער, מכיוון שהוא מנסה לשכנע אותם לעשות חמש יחידות, אבל בסופו של יום מי שישקלו אם להצביע לבנט או לכל פולטיקאי אחר יהיו ההורים של אותם ילדים, שלא בטוח שבכלל מבינים באילו החלטות הם תומכים כי הם לא חווים את ההשלכות על בשרם. יתרה מזאת, חלק מהמבוגרים טוענים שלבני הנוער לא אכפת מהחברה ושהם מרוכזים רק בעצמם ובמסכים, ולכן, הורדת גיל הבחירה תיתן לבני הנוער הזדמנות להוכיח שזה לא נכון. כן אכפת לנו מהחברה, היא חשובה לנו, ולכן, אם היינו יכולים, היינו מצביעים לנציג שלפי דעתינו יכול לשפר את החברה בצורה הטובה ביותר.
 
בני נוער טלפונים
"חלק מהמבוגרים טוענים שלבני הנוער לא אכפת מהחברה ושהם מרוכזים רק בעצמם ובמסכים" © fotolia
 
כולנו צריכים להבין שאם הם רוצים שיגדל כאן נוער משפיע אז צריך לתת לנו להשפיע, ובעזרת הפחתת גיל הבחירה, זה יתן לבני הנוער להשפיע בצורה הטובה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אנחנו נרגיש שייכות לארץ ולמדינה ועל כן נרצה לתרום לה בכל מיני דרכים, בני הנוער הם חלק מהמדינה הזאת, חלק מהתושבים בה, חלק שלא ניתן להתעלם ממנו, חלק שיכול להשפיע לטובה אם רק יתנו לו הזדמנות, חלק שיכול להוכיח שהוא לא מרוכז רק במסכים אלא גם באנשים שמסביבו, על כן אני קוראת להפחית את גיל הבחירות, כדי לתת הזדמנות גם לנו בני הנוער, להשפיע על עתיד המדינה.
 
תגובות