יחד נציל את העולם: למה חשוב לשמור על החוף?. צילום: Fotolia

יחד נציל את העולם: למה חשוב לשמור על החוף?

"קרה לכם פעם שזרקתם איזשהו בקבוק או קש בחוף וחשבתם שזה הוא רק קש אחד, מה הוא כבר יגרום? אז זהו, שהרבה" • טור מיוחד על שמירה על החוף

מה בעצם נותן לנו הטבע? אפשר לחשוב על תשובות רבות על שאלה זו: מים, מזון, חומרי גלם. אך האם חשבתם על כך שהטבע יוצר את התנאים שמאפשרים לנו להתקיים? בזכות הפעילות של צמחים ויצורים חיים שונים, נוצר עבורנו אוויר לנשימה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מאז תחילת האנושות, השטח הימי הצטמצם מאוד בגלל שארצנו הקטנה מתפתחת, כבישים ובניינים נבנים וכמו כן, מלונות חדשים על שפת חוף הים אשר גורמים לנסיגת החוף ופגיעה בבעלי חיים ימיים. זה לא חדש שלשמור על הסביבה זוהי החובה שלנו כבני אדם, ואם לא נעשה שום דבר, יום אחד לא יישאר לנו כדור לחיות עליו, ואין עוד אחד. 
© fotolia
קרה לכם פעם שזרקתם איזשהו בקבוק או קש בחוף וחשבתם שזה הוא רק קש אחד, מה הוא כבר יגרום? אז זהו, שהרבה. כלים חד פעמיים, קשים, כוסות פלסטיק אשר משאירים בחוף, מתפרקים למיקרו פלסטיק- חלקיקים קטנים של פלסטיק שצפים בים. חיות ימיות כמו דגים וצבים חושבים שהמיקרו פלסטיק הוא מזון ולכן אוכלים אותו.
בסופו של דבר, המיקרו פלסטיק יכול להגיע בחזרה אלינו מהדג. החיות נחנקות ועלולות למות. מלבד פגיעה בשרשרת המזון, למה שחיות שלא עשו דבר רע בחייהן ימותו בגלל בני האדם? שמירה על החוף היא מעבר לחובה- זוהי זכות, בשביל שיישאר לנו חוף ים לנוח בו, להתרחץ ולהנות מבלי ללכלך אותו ואפילו לנקות אותו מידי פעם.
 
© צילום מסך מאינסטגרם
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
החול והשטח הפתוח הם הרבה יותר ממקום לבנות בו טירות חול ולצלול. חופים הם ביתם של יצורים שונים, מאריות ים ועד צבי ים. בעלי חיים רבים תלויים בו כדי לשרוד. פליטת מזהמים מגדילה את החור באוזון, וגם מביאה לאפקט החממה ולתופעות טבע קיצוניות, יערות נכרתים לצרכי תעשיית הנייר וחדשים לא צומחים- בהתחשב בכך שעצים מהווים מקור מרכזי לחמצן, ברור מה הסכנה של כך.  
לא חסרות סיבות למה אנחנו חייבים לקחת חלק במאבק האקולוגי. החדשות הטובות הן שהנושא צבר מודעות מרשימה בשנים האחרונות, עם אינספור מאמצים, שנוכחים גם בישראל, לפתרונות אקולוגיים להגנת הסביבה. אנחנו צריכים לשמור על החוף, לא לפגוע באף אחד, לשמור על הסביבה, בשביל שלנו יהיה עתיד טוב יותר ושמח יותר.
תגובות