אולי הפעם? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020. צילום: Fotolia

אולי הפעם? כל מה שצריך לדעת לבחירות 2020

הנה זה קורה שוב, בפעם השלישית בשנה האחרונה, אנשים מכל רחבי הארץ יגיעו לקלפיות במטרה אחת - להצביע ולהשפיע. אם גם אתם חלק מהמצביעים - הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם!

היום (ב') הקלפיות ברחבי הארץ יתמלאו באזרחים עם מטרה אחת, להביע את קולם, להצביע ולהשפיע. לכבוד המאורע המרגש הכנו לכם את כמה דברים שחייב לדעת! 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך נדע למי להצביע?

הבחירה חייבת לבוא ממקום נקי ושלם. כל אדם ודעתו שלו. לפני שתקבלו החלטה, אנחנו ממליצים לכם לבדוק מה מציעה כל מפלגה ומהם הערכים המנחים אותה. האם אתם מסכימים איתם, ומרגשישים שאתם דעות דומות? האם אתם מרגישים שהמפלגה הזאת יכולה לקדם את דעתכם ורצונוכם בציבור?

זכרו, בסופו של דבר הבחירה צריכה להיות אך ורק שלכם ןאף אחדלא צריך לדעת מה הייתה הבחירה שלכם. לשם כך נועדה החשאיות בהצבעה, נצלו אותה על מנת להגיע לבחירה הכי נכונה עבורכם.

© צילום: FOTOLIA

האם הקול שלכם משפיע?

לא סתם נאמר, "בואו להצביע ולהשפיע", כל קול בעל אחריות גדולה ומשמעות עצומה ואם לא תצביעו אתם פוגעים במפלגה אליה אתם מתחברים ומחזקים את שאר המפלגות המתחרות.

להצביע זו זכות עצומה, לא בכל מדינות העולם קיימת אפשרות להצביע וישנו שלטון דמוקרטי. נצלו זאת, קחו את הרגליים שלכם לקלפיות והשפיעו על עתיד המדינה שלכם.

רגע לפני שיוצאים לקלפיות, מה צריך להכין איתנו?

על מנת להצביע בכנסת על המצביע לאמת את זהותו לשם כך עליו להציג את אחת התעודות המזהות הבאות:

  • תעודת זהות.
  • דרכון ישראלי תקף.
  • רישיון נהיגה תקף הכולל את תמונת בעל הרישיון.
  • תעודת חבר-כנסת.
© צילום: fotolia

איך מתבצע תהליך ההצבעה?

כל אזרח ישראלי, מגיל 18 ומעלה, מגיע למקום ההצבעה שקיבל במכתבי הדואר שחולקו ברחבי הארץ בחודשים האחרונים, אשר נבחר לפי מקום מגוריכם (במידה ולא קיבלתם מכתב ניתן לבדוק זאת באינטרנט או במוקד הטלפוני של משרד הפנים). ברוב נקודות ההצבעה בארץ, מתחילה ההצבעה בשעה 07:00 ומסתיימת בשעה 22:00. ביישובים שבהם עד 350 בעלי זכות בחירה, הקלפי נפתחת בשעה 08:00 ונסגרת בשעה 20:00.

לאחר שתציגו את התעודה המזהה, תקבלו מעטפה ובה פתק למפלגה אשר בחרתם (ואת העומד בראשה) לאחר מכן, הכניסו את המעטפה לתיבת הבחירות, ובזה הרגע סיימתם את תהליך ההצבעה. בינינו, ממש קליל. מאחלים לכם שתגיעו לבחירה הטובה ביותר עבורכם, צאו להצביע ולהשפיע!

 

תגובות