"אנחנו מחפשים תירוצים בשביל לשכוח כמה שיותר מהר". צילום: מאי מורד

"אנחנו מחפשים תירוצים בשביל לשכוח כמה שיותר מהר"

כולנו חגגנו השבוע את יום העצמאות, בין היתר גם בהופעות של אומנים שונים בעיר. אולם, הופעתו של אייל גולן בבית שמש ושדרות ביום העצמאות, עוררה סערה גדולה עקב השאלה: האם צריך לתת במה לאומנים שלא הורשעו אך הודו במעשיהם?

עם התפוצצות פרשת אייל גולן לפני מספר חודשים, חזרה ועלתה השאלה - האם צריך לתת במה לאומנים שלא הורשעו אבל הודו במעשיהם?

אחד השיאים של השאלה הזאת הגיע השבוע, ביום העצמאות האחרון, כשאייל גולן הופיע על במות הערים שדרות ובית שמש. בבית שמש התארגנה מחאה נגד הופעתו של גולן. "אנחנו לא חושבות שצריך לתת במה לאדם כזה", אומרת אחת ממארגנות המחאה. "בעיקר מכספי ציבור וביום העצמאות". לקהל הן מתכוונות לחלק פלאיירים שעליהם כתוב: "אם זו היתה הבת או החברה או האחות שלך, עדיין היית בהופעה?"

סערה דומה התרחשה גם כשאייל גולן הוזמן להופיע באירוע להעצמה נשית באילת.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

למרות שאייל גולן לא הורשע בפלילים, זה לא אומר שהוא חף מפשע מבחינה מוסרית. אייל גולן יכול להמשיך להופיע במסגרות פרטיות, אבל בהופעות שבהן הכספים שהוא מקבל מגיעים מגורמים ציבוריים הדבר מעוות ומעביר מוסר השכל מאוד פשוט - אנחנו ציבור ששוכח.

כי אם הוא לא הורשע, אז הוא בטח בסדר. כי אלה היו כמה "פרחות פרוצות", ולא הבנות שלנו או האחיות שלנו. אל תגידו "לי זה לא יקרה", כי מחר זאת יכולה להיות מישהי מאיתנו שמנוצלת. כי זה היה אבא שלו ולא הוא. אנחנו מחפשים תירוצים בשביל לשכוח כמה שיותר מהר.

הבעיה מגיעה כשזה לא רק הציבור. אלא גם העיריות שמזמינות אותו להופיע על בימות יום העצמאות.

אייל גולן הוא לא הדוגמה היחידה. עמנואל רוזן שהואשם בהטרדות מיניות אבל לא הורשע חוזר ומשתלב בחזרה בעולם התקשורת. אביגדור ליברמן, שר החוץ,  שהורשע בתקיפת קטין ובאיומים ונאשם בשוחד חזר לפוליטיקה בידיים פתוחות, וכמוהם יש עוד הרבה.

גילוי נאות - לפני הפרשה דווקא חיבבתי את אייל גולן והוא היה אמן מוערך בעיניי. כרגע זה כבר לא המצב. אני חושבת שאנחנו צריכים להתנגד. לציבור יש כוח גדול, והבחירה היא בידינו. צריך לעשות את ההפרדה בין נאשם שזוכה לבין נאשם שהודה במעשיו אבל לא נענש על כך.

לא צריך לתת לאייל גולן במה בשום אירוע ציבורי. כל מי שבוחר להמשיך לשמוע אותו גם אחרי הפרשה, שיהיה לו בכיף. שיקנה כרטיס להופעה שלו וימשיך להתעלם מהעובדות. אנחנו צריכים להראות שאנחנו מוקיעים מהחברה שלנו אנשים לא מוסריים. ולהעריץ אמן? זה לא בכל מחיר. ברגע שנהיה מספיק חזקים לעמוד מול תופעות בעייתיות כאלה, המספר שלהן יקטן בגלל הפחד מחרם ציבורי.

תגובות