אלירן עטר לאן: איפה צריך החלוץ הישראלי לחתום?. צילום: עוז מועלם

אלירן עטר לאן: איפה צריך החלוץ הישראלי לחתום?

החלוץ הישראלי כבר עם רגל וחצי בליגת העל אחרי בכורה אירופית כושלת בצרפת, אך השאלה היא לאיזה קבוצה יגיע החלוץ הישראלי שעד לפני שנתיים היה מלך השערים בליגת העל

חזרתו של אלירן עטר לישראל היא רק עניין של זמן. החלוץ הישראלי שפתח בצורה רעה את הקריירה האירופית שלו כבר יודע שחזרה לליגת העל אולי תשקם את הקריירה שלו שנפגעה אבל השאלה היא לאן יחזור החלוץ שפרח בבני יהודה, כיכב במכבי תל אביב וצנח בצרפת.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אלירן עטר, גדל בבני יהודה ומגיל צעיר כבר החל לקחת חלק באימוני ומשחקי הקבוצה הבוגרת של המועדון. תוך זמן קצר, ממש עטר את כשרונו אצל הזהובים וזכה לאהדה רבה מהקהל בזכות שערים רבים והופעות מעולות שהפכו אותו לאחד הכוכבים המבטיחים ביותר בליגת העל. ב-2010, חתם עטר במכבי תל אביב ששילמה עבורו לבני יהודה 1.2 מיליון דולר כשעטר חתם על חוזה ל-4 עונות אצל הצהובים. בעונתו הראשונה בקבוצה, הפך עטר למלך השערים של מכבי תל אביב וגם היה סגן מלך השערים בליגת העל. כשרגע השיא שלו במדי מכבי תל אביב היה הזכייה הגדולה באליפות המדינה כשכבש 22 שערי ליגה שהפכו אותו למלך השערים של ליגת העל.

עטר והחברים. רגע השיא היה הזכייה באליפות
עטר והחברים. רגע השיא היה הזכייה באליפות © עוז מועלם

התקופה המדהימה של עטר במכבי תל אביב, גרמה להתעניינות רבה של קבוצות באירופה שרצו את השחקן ולבסוף הוא חתם ל-4 עונות בסטאד ריימס מהליגה הצרפתית. בעונתו הראשונה בקבוצה, ערך עטר 22 הופעות וכבש שני שערי ליגה כשאת רוב הדקות שלו, עשה כשהוא עלה מהספסל. בעונה הנוכחית, ערך עטר הופעה אחת בלבד במדי ריימס במחזור השני בליגה הצרפתית ובשאר המשחקים אפילו לא נכלל בסגל של קבוצתו.

אז אחרי שנתיים מרות בצרפת, הביע עטר נכונות לחזור לישראל וגם קבוצתו ריימס הסכימה לשחרר את החלוץ שלא הועיל בקבוצה. ובליגת העל, קפצו על המציאה. הפועל באר שבע, הייתה הראשונה שהוזכרה כמועמדת לקלוט את החלוץ אך מיד לאחר מכן בצורה ממש לא מפתיעה מכבי תל אביב קבוצתו הקודמת של עטר נכנסה לתמונה. לאחר מכן, אפילו בית"ר ירושלים הפכה למועמדת לקלוט את החלוץ ואחרונה שהצטרפה למירוץ היא הפועל תל אביב.

אם נתייחס לגדולות ביותר, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, אלירן עטר צריך לשלול אותן על הסף. למכבי תל אביב, קבוצתו לשעבר. יש יותר מדי חלוצים בסגל וכמו שאנחנו מכירים את מכבי של השנה, היא לפעמים אפילו לא משחקת עם חלוץ בהרכב. סיבה נוספת לכך שלעטר לא כדאי להגיע למכבי תל אביב היא סוגיית עדן בן בסט. בן בסט, שהגיע לצהובים בקיץ אחרי סיבוב טוב בצרפת, בכלל לא נספר בעיני פאקו אייסטראן ומי מבטיח לנו שזה לא יקרה גם לעטר?

חזרה למכבי תל אביב לא תהיה בהכרח טובה עבורו
חזרה למכבי תל אביב לא תהיה בהכרח טובה עבורו © ראובן שוורץ

אופציית באר שבע צריכה להשלל בערך מאותן הסיבות. גם לבאר שבע, יש מספר חלוצים בסגל שעושים עבודה טובה והעמסה של עוד חלוץ לקבוצה של אלישע לוי תגרום לרוטצייה מיותרת בקבוצה שכרגע מתפקדת בצורה נהדרת. אז אם ויתרנו על הקבוצות הגדולות והחזקות שבליגה, עטר נשאר עם אופציית הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים. הפועל תל אביב, שלמרות מצב כלכלי קשה מצליחה לעשות עונה סבירה, נואשת לחלוץ סקורר שיעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אחת הסיבות שעשויות למנוע מעבר של עטר להפועל תל אביב היא זכות הראשונים של מכבי תל אביב על החלוץ שמקנה לצהובים אפשרות להשוות כל הצעה שיקבל החלוץ וכנראה תטרפד מעבר של החלוץ הכוכב ליריבה המושבעת.

אופציית הפועל היא הטובה ביותר עבורו. יעבור לצד האדום?
אופציית הפועל היא הטובה ביותר עבורו. יעבור לצד האדום? © אורן אהרוני

למרות שהסיכוי למהלך שכזה מצד מכבי תל אביב די נמוך כיוון שהפועל תל אביב לא תאיים על מכבי במאבקי האליפות, אבל בואו לא נשכח שהדבר האחרון שעטר ירצה זה להכעיס את אוהדי מכבי במעבר ליריבה המושבעת כשאופציית בית"ר ירושלים כמעט ותרד מהפרק כשלצהובים-שחורים אולי גם לא יהיה את הכסף לשלם עבורו.

קבוצות הליגה שימו לב: אחד הדברים שאסור לנו לשכוח הוא שאלירן עטר בקושי שיחק העונה וכושר המשחק שלו ירוד כשביצועיו יכולים להיות חלשים מאוד. לפני שהחלוץ יגיע לארץ, אחד השיקולים החשובים ביותר שיש לחשוב עליו הוא האם עטר יכול לחזור לגדולתו?  

 

 

תגובות