גיא לוזון יביא את צ'רלטון את'לטיק לפרמייר ליג?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק

גיא לוזון יביא את צ'רלטון את'לטיק לפרמייר ליג?

המאמן הישראלי שחתם במועדון מליגת המשנה בעיקר בזכות פרוטקציה מהבעלים יצליח לעשות היסטוריה ולהעפיל עם הקבוצה לפרמייר ליג? ומי יהיה השחקן שעשוי להיפגע מהגעתו של המאמן שעשה חצי עונה נהדרת בבלגיה?

13 ניצחונות רצופים, דרך בטוחה לאליפות, הארכת חוזה בשנתיים וסיום העונה במקום השני, זה מה שהצליח גיא לוזון הישראלי להשיג בעונתו הראשונה בבלגיה. היום, יש לו מטרה חדשה. הפעלה לפרמייר ליג והחזרת המעמד שאולי מעט נפגע לו.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

גיא לוזון, אימן את נבחרת ישראל הצעירה איתה הצליח לסיים במקום השלישי בטורינר יורו 2013 שנערך בישראל. ההישג הנהדר של לוזון עם הנבחרת הצעירה, אירגן לו ג'וב נחשק ביותר, אימון קבוצה באירופה. לוזון, כנראה בזכות לא מעט קשרים (אחינו של יושב ראש ההתאחדות דאז אבי לוזון) החל לאמן את סטנדרד ליאז' הבלגית. 

ההתחלה של לוזון בבלגיה הייתה לא פשוטה במיוחד. אוהדי הקבוצה הטובענים מאוד, מחו תחילה על ההחלטה להביא את המאמן הישראלי שלא מוכח יותר מדי למועדון שכל כך רוצה להלחם חזק בצמרת הליגה הבלגית וגם באירופה, לוזון מצידו שמר על שקט תעשייתי ועשה את העבודה בצורה משכנעת למדי. 13 ניצחונות רצופים ושבירת שיא הניצחונות של המועדון הבלגי במשך 14 שנים, סידרו לגיא לוזון חוזה לשנתיים נוספות בקבוצה הבלגית ובעיקר, את אהבת האוהדים. 

אחרי פתיחה חלומית, לוזון הלך לאיבוד ויחד עם סטנדרד בעיקר בגלל שיטת הקיזוז בליגה הבלגית, איבד לוזון את האליפות לאנדרלכט וסיים את העונה במקום השני. עונתו השנייה בבלגיה נפתחה בצורה לא ממש טובה. תוצאות רעות מאוד במוקדמות ליגת האלופות, פתיחה רעה בליגה ואיבוד חדר ההלבשה גרמו לאוהדים להתהפך שוב על לוזון ולא הותירו שום ברירה לנשיא המועדון הבלגי רולאן דושטאלה אלא לפטר את לוזון.

לוזון. השנה הראשונה שלו בבלגיה הייתה נהדרת
לוזון. השנה הראשונה שלו בבלגיה הייתה נהדרת © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק

דושטאלה, המשמש כבעלים של חמש קבוצות שונות באירופה, החזיק מאוד מלוזון למרות הפיטורים הבלתי נמנעים ונתן לו את תפקיד נציג הבעלים שאמור להסתובב באירופה בין הקבוצות ולבדוק שהכל מתנהל כשורה. אחרי לא מעט זמן בתפקיד, צ'רלטון את'לטיק מליגת המשנה באנגליה בה דושטאלה משמש כנשיא, הייתה זקוקה למאמן אחרי כמה תוצאות לא טובות ולדושטאלה הייתה את הבחירה הטובה ביותר, גיא לוזון. לוזון כמובן שמח לחזור לאמן ועוד יותר שמח לאמן באנגליה כשהוא מצטרף לרשימה המצומצת במיוחד שכוללת את אברם גרנט. ב-13 בינואר 2015 חתם לוזון רשמית במועדון והפך למאמן החדש.

אז ללוזון יש משימה מאוד לא פשוטה יחד עם צ'רלטון את'לטיק אם הוא רוצה להביא אותה לפרמייר ליג כבר בעונה הבאה, כשכרגע הקבוצה ממוקמת במקום ה/14 בטבלה עם 31 נקודות כשהיא רחוקה 10 נקודות מהמקום השישי אשר מוביל לפלייאוף ההעפלה. לקבוצתו של לוזון יש סגל שחקנים טוב שעם מספר שחקני חיזוק בהחלט יוכל להלחם על כרטיס לפלייאוף ההעפלה. עם שיתוף פעולה נכון של החלוץ איגור וטוקלה והקשר ג'ורדן קוסינס הדרך לפסגה עשויה להיות קלה.

וטוקלה. מלך השערים של צ'רלטון יפרח תחת לוזון?
וטוקלה. מלך השערים של צ'רלטון יפרח תחת לוזון? © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק

אך יש מישהו שדווקא יכול להיפגע מהגעתו של המאמן, והוא טל בן חיים. הבלם הוותיק, שחתם על חוזה לעונה אחת בקבוצה מליגת המשנה, פתח את העונה בצורה טובה כשכרגע הוא הבלם המוביל בחוליית ההגנה, לא ממש נספר בעיני לוזון שאימן אותו בעונה שעברה בסטנדרד ונתן לו רק 10 הופעות בלבד בהרכב. עוד כשלוזון הוזכר בהתחלה כמועמד לאימון צ'רלטון, בן חיים הביע את החשש מהגעתו של המאמן ואנחנו מקווים שהבלם שמתחיל לחזור לעצמו אחרי כמה עונות לא ברורות לא ייפגע יותר מדי.

טל בן חיים. חשש מהגעתו של לוזון
טל בן חיים. חשש מהגעתו של לוזון © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק

הסיכויים של לוזון להעפיל יחד עם צ'רלטון לפרמייר ליג כבר העונה, מעט נמוכים. אך אם הוא יצליח לשחזר את ההצלחה בעונות הראשונה בבלגיה אצל צ'רלטון, השמיים הם הגבול.

תגובות