סגול עושה לו את זה: מוחמד סאלח פורח בפיורטינה. צילום: טמבלר

סגול עושה לו את זה: מוחמד סאלח פורח בפיורטינה

זרק אגרוף למכבי, כיכב בצמפיונס, יובש בצ'לסי ועכשיו פורח בפיורטינה. מוחמד סאלח על הדרך ועל היכולת הגבוהה

את הקשר המצרי, מוחמד סאלח כולנו הכרנו במסגרת מוקדמות ליגת האלופות בעונה שעברה במשחקה של פ.צ. באזל מול מכבי תל אביב. המשחק הראשון נגמר בניצחון 1-0 של השוויצרים אך דווקא המשחק השני הוא הזכור ביותר מצמד המשחקים. לקבוצה השוויצרית שני שחקנים מצריים אחד מהם הוא, מוחמד סאלח, שכבר לפני המשחק אמר כי הוא לא מעוניין להגיע לארץ בשל העיונות שלו לישראל אך בסופו של דבר נחת בבן גוריון ופתח בהרכב הראשון. סאלח לא לחץ ידיים לשחקני מכבי אלא זרק אגרוף ובמהלך כל המשחק הקהל שרק לו בוז אך הוא החזיר להם בשער בדקה ה-20 שהכפיל את התוצאה. אגב המשחק הסתיים ב-3-3 בקאמבק מדהים של הצהובים.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אבל עוד לפני באזל, סאלח היה שחקן צעיר בליגה המצרית. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בשנת 2010 בקבוצת נעוריו אל-מוקאוולון ולאט לאט הפך לשחקן הרכב בקבוצה ואף זומן לסגל הנבחרת המצרית הצעירה. בעקבות אסון פורט סעיד במצרים, שבמהלכו נהרגו 74 אוהדים, הזמינה פ.צ. באזל את הנבחרת הצעירה של מצרים למשחק ידידות. להפתעתה של באזל הנבחרת המצרית ניצחה 4-1 והשחקן המצטיין היה מוחמד סאלח שכבש צמד שערים. לאחר משחק זה החלו באזל במגעים עמו ולבסוף עבר לקבוצה בשנת 2012.

נחזור חזרה לליגת האלופות. באותה השנה שבאזל הדיחה את מכבי תל אביב במוקדמות והעפילה לשלב הבתים הייתה השנה בה מוחמד סאלח פרץ. באזל קיבלה הוגרלה באותה עונה בליגת האלופות מול צ'לסי, שאלקה וסטיאווה בוקרשט וסיימה במקום השלישי בבית. את צמד המשחקים מול צל'סי סיימה באזל בנצחנות כאשר הכובש היחיד שכבש לזכותה היה מוחמד סאלח, צמד שערים במשחק הראשון בשוויץ ושער ניצחון בסטמפורד ברידג'. היכולת הטובה סללה את דרכו של סאלח לאנגליה אך תחילה לא לצ'לסי אלא לליברפול, עד שהבלוז גנבו אותו מתחת לאף של ליברפול ביום האחרון של חלון העברות ביונאר. המעבר לא עבר חלק, לפני ההחתימה דרש הבעלים של צ'לסי, רומן אברהמוביץ', הסבר מסלאח ונציגיו לגבי התבטאויותיו כנגד ישראל שכן, אברהמוביץ' יהודי אשר תומך בישראל. אך בסופו של דבר חתם המצרי במועדון.

סאלח. לא נתן יותר מדי הסברים
סאלח במדי צ'לסי. לא נתן יותר מדי הסברים © טמבלר

בלונדון, שיחק סאלח שנה אחת בלבד אך בטוח שירצה לשכוח אותה. העונה בצ'לסי הוא שותף בשישה משחקים בלבד כשאר שיחק במצטבר 30 דקות בסך הכל בפריימר ליג. בינואר האחרון כחלק מהעברת קוואדרדו לצ'לסי הושאל מומחד סאלח לפיורטינה לתקופה של שנה וחצי. האוהדים היהודים של פיורטינה מחו על המעבר עקב התבטאויותיו של סאלח נגד ישראל ונגד היהודים, אך המחאות לא עזרו.

גם במעבר לפיורנטינה היו קשיים
גם במעבר לפיורנטינה היו קשיים © עמוד הפייסבוק הרשמי של מוחמד סאלח

ההשתלבות של סאלח בפיורנטינה הייתה די מהירה. הוא בחר את המספר 74 לזכר מספר ההורגים באסון פורט סעיד ועד עכשיו הוא כבש שבעה שערים בעשרה משחקים בכל המסגרות. הוא נחשב לאחד השחקנים החשובים ביותר בקבוצה יחד עם מריו גומז, חואקין ועוד שחקנים רבים. בעקבות יכולתו הטובה של סאלח והשתלבותו המהירה בקבוצה, עלתה פיורטינה למקום הרביעי בסרייה א' והצלחת הקבוצה במגמת עליה. עכשיו השאלה היא האם תצליח פיורטינה לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים המובילים לליגת האלופות או שהיא תשאר די בינונית כמו בשנים האחרונות ותסיים במקום הרביעי כמו בעבר.

השתלב במהירות והפך לאחד החשובים
השתלב במהירות והפך לאחד החשובים © טמבלר
תגובות