דו"ח הליגיונרים: אלוף ישראלי ראשון ותומר חמד מבשל.

דו"ח הליגיונרים: אלוף ישראלי ראשון ותומר חמד מבשל

דו"ח הליגיונרים: ניר ביטון חגג אליפות שנייה ברציפות בסקוטלנד, הקרב על האליפות בין הישראלים בבלגיה ממשיך להיות לוהט, תומר חמד מבשל שער חשוב במיוחד ודמארי ממשיך עם הבינוניות

מדי שבוע משחקים הנציגים הישראלים שלנו בליגות השונות ברחבי אירופה, כשחלקם עושים חיל וחלקם דיי מביישים את המולדת. אנחנו נעקוב אחרי כל הנציגים הבכירים שלנו באירופה, בתקווה לסקר בעיקר רגעים חיוביים.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

ניר ביטון

והנה זה קורה: אלוף ישראלי ראשון! ניר ביטון זכה עם סלטיק באליפות הרביעית הרצופה שלה. האליפות הושגה לאחר ניצחון 0/5 ענק על דאנדי, בו ביטון כבש שער מדהים, לצד הפסד של אברדין המדורגת שנייה. זהו שערו השני של ביטון העונה, שהציג יכולת גבוהה שהפכה אותו לבאנקר בהרכב של רוני דיילה. לצד היכולת הגבוהה שהוא מפגין, נשמעות כמובן שמועות על מועדונים אחרים שמתעניינים בו.

שער ששווה אליפות: צפו בגול המטורף של ניר ביטון
 

ביברס נאתכו

למרות תקופה לא קלה שעברה על הקשר, ביברס נאתכו ממשיך להוכיח למה הוא הליגיונר המוצלח ביותר שלנו. השבוע כבש נאתכו בן ה-27 עוד שער, בפנדל מדויק בניצחון קבוצתו 1-3 על אוראל שבמקום ה-14. נאתכו העונה מצא את הרשת כבר 11 פעמים העונה, כשהעונה היא העונה הפורייה ביותר בקריירה שלו מבחינת שערים. צסק"א מדורגת במקום השלישי, ארבע נקודות מתחת לקרסונדאר שבמקום השני המוביל למוקדמות ליגת האלופות. אך נשארו עוד שני מחזורים לסיום, וכנראה שהאלופה המכהנת תסתפק רק במקום בליגה האירופית.

נאתכו, שובר שיא שערים
נאתכו, שובר שיא שערים © אתר רשמי צסק"א מוסקבה

עוד ליגה בה יכול להיות לנו ליגיונר אלוף היא הליגה הבלגית, בה נלחמות קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב וגנט של קני סייף ורמי גרשון ראש בראש על התואר. השבוע, ברוז' הפסידה 0-1 לסטנדרד ליאז', עם רפאלוב שפתח והוחלף בדקה ה-62'. גנט של גרשון וסייף ידעו שהם צריכים ניצחון כדי לעלות למקום הראשון, והם ביצעו את משימתם בהצלחה, כאשר ניצחו 0-1 את קורטרייק עם רמי גרשון שהשלים 90 דקות בהרכב, וקני סייף שראה את המשחק מהספסל. כרגע בצמרת הליגה הבלגית נמצאת גנט עם 42 נקודות, נקודה אחת מעל ברוז' וארבע נקודות מעל אנדרלכט שבמקום השלישי.

רמי גרשון. יזכה לבסוף באליפות?
רמי גרשון. יזכה לבסוף באליפות? © עמוד הפייסבוק הרשמי של גנט

טוטו תמוז

טוטו תמוז חזר לכותרות אחרי שכבש שער מפנדל בהפסד קבוצתו פטרולול פלוישטי 2-1 לאסטרה ג'ורג'יו, החלוץ פתח והוחלף בדקה 71'. תמוז שיחק עוד משחק השבוע, הוא פתח והוחלף בדקה ה-74' בתיקו המאופס של קבוצתו נגד אוצ'לול. פטרולול ניצחה רק משחק אחד מתשעת מחזוריה האחרונים, אך למרות זאת היא מדורגת במקום השלישי המוליך למוקדמות ליגת האלופות, עם שתי נקודות פער מעל המדורגות במקומות הרביעי והחמישי.

שערו של תמוז היה ה-11 שלו העונה, מספר שיא מאז עונת 2011/12, ואם הוא רוצה לשחק בעונה הבאה באירופה, כדאי שקבוצתו תחזור לנצח ומהר.

תומר חמד

תומר חמד עלה מהספסל במשחקה של קבוצתו אלמריה נגד סלטה ויגו. בחצי השעה שלו על המגרש הספיק החלוץ לבשל את שער השוויון לזונגו, והמשחק הסתיים בתיקו 2-2. אלמריה נמצאת בסכנת ירידה ממשית, היא מדורגת במקום ה-16 עם 32 נקודות, שתי נקודות מעלה דפורטיבו לה קורוניה הממוקמת במקום ה-18 המוביל לירידת ליגה. לחמד, חוזה לשנתיים באלמריה ואם קבוצתו תנשור לליגת המשנה החלוץ ישוחרר מהקבוצה.

ומה קורה אצל שאר הליגיונרים ברחבי אירופה??

הסיפור הביזארי של השבוע מגיע מהדרבי של העיר בוקרשט, בין סטיאווה לדינמו בוקרשט של חאתם עאבד אלחמיד. אלחמיד, שכבש לפני שני משחקים אך סופסל במשחק הקודם, עלה מהספסל בדקה ה-75', וכבש את שערה היחיד של קבוצתו בדקה ה-106' (!) אגב, השער של אלחמיד לא היה האחרון במשחק, סטיאווה שניצחה בסיום 3-1 כבשה עוד שער בדקה ה-110', וכל זה במשחק ליגה רגיל.

העונה הסדירה בליגת המשנה באנגליה נסגרה, ושלושת הנציגים שלנו לא ישחקו בפלייאוף העלייה. צ'רלטון של גיא לוזון, הפסידה 3/0 לאלופת הליגה, בורנמות', שאותה כמובן נראה בעונה הבאה בליגה האנגלית, עם טל בן חיים שפתח בהרכב והשלים תשעים דקות. ברייטון ובירם כיאל, סיימו בתיקו מאופס נגד מידלסבורו, עם הקשר הישראלי שפתח ורשם תשעים דקות. את העונה סיימו צ'רלטון במקום ה12 עם 60 נקודות, וברייטון במקום ה20 עם 47 נקודות.

בן שהר, נכנס כמחליף עם תחילת המחצית השנייה בתיקו 1-1 של קבוצתו ווילם נגד הירנביין. ווילם מדורגת במקום העשירי עם 40 נקודות. אותו תיקו למעשה הרחיק את ווילם מהאפשרות לשחק באירופה בעונה הבאה. בן שהר, לא ימשיך בקבוצה.

עומר דמארי, עלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה במשחק קבוצתו רד בול לייפציג נגד סנט פאולי, אך החלוץ לא עזר לקבוצתו למצוא את הרשת, בהפסד 1-0. דמארי אמנם עבר ללייפציג רק בינואר, אך מאז לא כבש אף שער במדי קבוצתו. לייפציג נמצאת במקום השישי, שש נקודות מתחת לדרמשטאדט מהמקום השלישי, המוליך למשחקי מבחנים על מקום בבונדסליגה נגד הקבוצה שסיימה במקום ה-16 בליגה הראשונה.

גראסהופרס ומואנס דאבור פגשו השבוע את מוליכת ואלופת הליגה השוויצרית באזל. דאבור שפתח ורשם תשעים דקות, לא עזר לקבוצתו לנצח את האלופה השוויצרית, והם הפסידו 2-1. גראסהופרס נמצאת בתקופה רעה, הקבוצה לא ניצחה כבר חמישה משחקים, והיא מדורגת במקום השמיני בליגה עם 33 נקודות.

דאבור, קבוצתו תינצל מהעונה הקשה?
דאבור, קבוצתו תינצל מהעונה הקשה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של גראסהופרס

גל שיש, עלה למגרש בדקה ה-74' בתיקו המאופס של קבוצתו וולין נגד שחטאר דונייצק. גם קבוצתו של שיש נמצאת בכושר נורא, והיא לא הצליחה להוציא שלוש נקודות פעם אחת בכל חמשת המחזורים האחרונים. בגלל התקופה הרעה וולין לא תשתתף בעונה הבאה במוקדמות הליגה האירופית, כאשר היא מדורגת במקום השמיני בליגה עם 26 נקודות.

רם שטראוס פתח בהרכב קבוצתו, נאה סלאמיס, בהפסד 2-1 לאתניקוס אכנה. נאה סלאמיס מדורגת במקום השלישי בפלייאוף התחתון של הליגה הקפריסאית, שלוש נקודות מעל דוקסה שבמקום החמישי, המוביל לליגה השנייה.

 

 




 

 

 
תגובות