דו"ח הלגיונרים: הנציגים הישראליים לא מפסיקים לכבוש. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז'

דו"ח הלגיונרים: הנציגים הישראליים לא מפסיקים לכבוש

הנציגים הישראליים התעלו על עצמם – לא פחות מחמישה נציגים שונים מצאו את הרשת השבוע. הקרבות על האליפות והירידה מגיעים לישורת האחרונה, והישראלים מצליחים לתפוס את המקומות בהרכבים לקראת המחזורים האחרונים של העונה

מדי שבוע משחקים הנציגים הישראלים שלנו בליגות השונות ברחבי אירופה, כשחלקם עושים חיל וחלקם דיי מביישים את המולדת. אנחנו נעקוב אחרי כל הנציגים הבכירים שלנו באירופה, בתקווה לסקר בעיקר רגעים חיוביים.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:


נתחיל כמו תמיד עם הקרב על האליפות של אחת הליגות הצמודות באירופה – הליגה הבלגית. נותרו רק עוד שלושה מחזורים להכרעת הקרב המשולש על האליפות הבלגית, בין גנט של רמי גרשון וקני סייף, קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב, ואנדרלכט.

גנט, מוליכת הטבלה פגשה ביום שישי בביתה את שרלרואה מהמקום החמישי בפלייאוף העליון, עם רמי גרשון בהרכב. גרשון אמנם השלים 90 דקות, אך קבוצתו לא הצליחה לנצח וסיימה בתיקו 1-1 מאכזב. המשחק המרכזי של המחזור התקיים ביום ראשון, והפגיש את קלאב ברוז' ואנדרלכט, כאשר ברוז' מהמקום השני מובילה על אנדרלכט בשלוש נקודות, וניצחון של ברוז', קבוצתו של רפאלוב, היה מוציא את אנדרלכט ממירוץ האליפות. בסופו של דבר, ברוז' קרסה תחת הלחץ וספגה הפסד של 3-1, כאשר כובש השער הבודד לזכותה היה רפאלוב, שגם הוצהב.

כרגע גנט היא מוליכת הטבלה עם 43 נקודות, קלאב ברוז' מדורגת במקום השלישי, כשהפער בינה לבין אנדרלכט הוא הפרש שערים בלבד. בשבוע הבא ייפגשו למשחק גורלי גנט וקלאב ברוז', במידה וגנט לא ינצחו, אנדרלכט עשויה לעלות למקום הראשון.

רפאלוב נלחם על הכדור. האליפות תאבד?
רפאלוב נלחם על הכדור. האליפות תאבד? © עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז'

ביברס נאתכו

ביברס נאכתו, ממשיך ללהוט, וביום ראשון כבש עוד שער, מפנדל מדויק, בניצחונה של קבוצתו צסק"א 1/3 על לוקומוטיב מוסקבה בדרבי. זהו שערו ה/12 של נאתכו העונה, מלך השערים של צסק"א. הניצחון של צסק"א השאיר להם סיכוי להעפיל למקום השני המוליך למוקדמות ליגת האלופות, כאשר יש הפרש של נקודה אחת מקרסונדאר השנייה. לצערו של נאתכו, העלייה למקום השני נראית קשה מכיוון שנשארו לצסק"א רק עוד שלושה משחקים (לקרסונדאר 4), וקרסונדאר לא הפסידה משחק אחד ב-13 המחזורים האחרונים.

מואנס דאבור 

מואנס דאבור, פתח במשחקה של קבוצתו גראסהופרס ביום שבת נגד אראו נועלת הטבלה, ובחלוף חמש דקות בלבד מצא את הרשת והעלה את קבוצתו ליתרון 0-1, שנשמר עד תום המשחק. הניצחון של גראסהופרס עצר רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון. דאבור, כבר עם 12 שערים העונה וכמו נאתכו הוא מלך השערים של קבוצתו.

תומר חמד

תומר חמד, שאיבד את מקומו בהרכב אלמריה, נכנס כמחליף בדקה ה/76' בהפסד קבוצתו 2/1 למלאגה. בעקבות ההפסד אלמריה הסתבכה חזק מאוד בתחתית, כאשר היא נמצאת במקום ה-16 עם 32 נקודות, נקודה מעל אייבר במקום ה-17, ומעל לה קורוניה וגרנאדה במקומות ה-18 ו-19 המובילים לליגה השנייה. אלמריה ניצחה רק בשני משחקים

 

מתוך ארבע עשר האחרונים, וייתכן שהדרך של הקבוצה לנצח תהיה להחזיר את מלך שערי הקבוצה, חמד להרכב. אם לא יהיה שינוי ביכולת של הקבוצה, עם או בלי חמד, הסיכוי שלה להישאר בליגה יהיה קטן מאוד.

ומה קורה עם שאר הליגיונרים באירופה??

שחקן שירד מהכותרות הוא רוברטו קולאוטי, שלא פתח במשחק ליגה כבר למעלה משלושה חודשים. גם במשחק מול ארמיס בשבת החלוץ לא פתח בהרכב, אך הוא עלה מהספסל בדקה ה-58, וכעבור עשר דקות הוא כבש את שער הניצחון של לרנקה, בניצחון 1-2 . השער של קולאוטי שבר בצורת ארוכה של חודשיים וחצי מול השער, דווקא לאחר שבירת הבצורת, קולאוטי הודיע כי אין לו עוד רעב לשחק כדורגל. החלוץ, שיחגוג את יום הולדתו ה-33 החודש, כבש העונה תשעה שערי ליגה, וצפוי לפרוש בסיומה, למרות שנראה כי מבחינה מקצועית לא תהיה לו בעיה להמשיך עוד עונה.

קולאוטי. הסיום של הקריירה יהיה בקפריסין?
קולאוטי. הסיום של הקריירה יהיה בקפריסין? © אתר רשמי א.א.ק. לרנקה

עוד ליגיונר שכבש שער השבוע הוא סינטהיו סלליך, שמצא את הרשת בניצחון 1/3 של קבוצתו מאריבור על זבארץ' בשבת. זהו שערו השלישי של החלוץ העונה, שקבוצתו מתקדמת בצעדי ענק לעבר זכייה באליפות, כאשר היא מובילה את הליגה עם 8 נקודות מעל צ'ליה שנמצאת במקום השני, ולה נותרו ארבעה משחקים בלבד עד סיום העונה.

ניר ביטון השלים 90 דקות, במהלכן הוצהב, בניצחון 0/1 של סלטיק האלופה על אברדין סגניתה ביום ראשון. המשחק עצמו כמובן היה חסר חשיבות, כי סלטיק כבר זכתה באליפות, הרביעית ברציפות, בעקבות הניצחון על דאנדי במחזור הקודם.

אבי ריקן פתח, הוצהב, והוחלף בדקה ה/73' בהפסד קבוצתו פ.צ. ציריך 2-1 למוליכת הטבלה פ.צ. באזל, ביום ראשון. ציריך מדורגת במקום הרביעי, המוביל למוקדמות הליגה האירופית, חמש נקודות מתחת לת'ון שבמקום השלישי, וארבע נקודות מעל סנט. גאלן שבמקום החמישי שלא מוליך לאירופה.

טוטו תמוז נפצע במהלך ניצחון קבוצתו פטרולול, 0-1 על אוניברסיטטה קלוז' ביום שישי. החלוץ פתח, ראה את קבוצתו עולה ליתרון, והוחלף בדקה ה-41' בעקבות הפציעה. פטרולול מדורגת במקום השלישי בליגה, המוליך למוקדמות הליגה האירופית, חמש נקודות מעל ג'ורג'יו אסטרה, שמדורגת במקום הרביעי שלא מוליך לאירופה.
הניצחון של פטרולול קטע רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון.

עומר דמארי השלים 90 דקות בהפסד המשפיל של קבוצתו לייפציג, 4-0 לסאנדהאוזן ביום חמישי. היכולת הרעה של הקבוצה מקבילה ליכולת הרעה של דמארי, שלא מצא את הרשת מאז הצטרף לקבוצה בינואר. לייפציג מדורגת במקום השישי, שש נקודות מתחת לדרמשטאדט שמדורגת במקום השלישי המוביל למשחקים על מקום בבונדסליגה.

רם שטראוס שמר על שער נקי ביום ראשון, בניצחון קבוצתו נאה סלאמיס 0-1 על אות'לוס נועלת הטבלה. הניצחון העניק לקבוצתו של שטראוס הרבה אוויר לנשימה, מכיוון שהוא עזר לה להתרחק חמש נקודות מהקו האדום.
בשבת תפגוש נאה סלאמיס את דוקסה, ואם קבוצתו של שטראוס לא תפסיד, היא תבטיח את הישארותה בליגה.

חאתם עבד אלחמיד, השלם 90 דקות, בהם הוצהב, בניצחון קבוצתו, דינמו בוקרשט, 0-2 על ויטורול ביום שישי. לניצחון אין משמעות, מכיוון שדינמו כבר סיימה את העונה בגלל שאין לה סיכוי לרדת או להשיג מקום באירופה.

בניצחון קבוצתו ווילם 0-1 על דן האג ביום ראשון, עלה בן שהר למגרש כמחליף בדקה ה-81'. גם במקרה של שהר, לניצחון קבוצתו אין משמעות משום שקבוצתו לא יכולה להשיג מקום באירופה או לרדת ליגה.

 

תגובות