דו"ח הליגיונרים: גרשון וסייף חוגגים אליפות היסטורית. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של גנט

דו"ח הליגיונרים: גרשון וסייף חוגגים אליפות היסטורית

דו"ח הליגיונרים: הבלם (השלים 90 דקות) והקשר (לא שותף) לקחו חלק באליפות ההיסטורית והראשונה של גנט בליגה הבלגית, רפאלוב הסתפק במקום השני. ניר ביטון חגג אליפות, ותומר חמד שוב יורד ליגה

מדי שבוע משחקים הנציגים הישראלים שלנו בליגות השונות ברחבי אירופה, כשחלקם עושים חיל וחלקם דיי מביישים את המולדת. אנחנו נעקוב אחרי כל הנציגים הבכירים שלנו באירופה, בתקווה לסקר בעיקר רגעים חיוביים.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

תעשו כבוד לאלופה החדשה של הליגה הבלגית!!! הקרב על האליפות בליגה הבלגית, שהיה מותח במיוחד הוכרע השבוע במחזור הלפני האחרון כאשר גנט של רמי גרשון וקני סייף פגשה ביום חמישי האחרון את סטנדרד ליאז' עם חמש נקודות יתרון על השנייה בטבלה / קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב, בידיעה שניצחון על ליאז' יביא לה את האליפות.

גנט של גרשון, שכרגיל השלים 90 דקות, ניצחה 2-0 וזכתה באליפות הראשונה בתולדותיה. במשחק עצמו גרשון בישל את השער הראשון של הקבוצה, והוצהב. במקביל, ברוז' פגשה את שרלרואה וניצחה 3/2, רפאלוב פתח בהרכב וכבש שער, העשירי שלו העונה, שהפך אותו לסגן מלך השערים של קבוצתו. המחזור האחרון של הליגה התקיים ביום שבת, וקלאב ברוז' הייתה צריכה ניצחון כדי להבטיח את המקום השני שמוביל למוקדמות ליגת האלופות. עם רפאלוב בהרכב, ברוז' השיגה את המטרה ורשמה ניצחון 1/0 קטן על קורטרייק. באותו המחזור האחרון, שיחקה גנט עם השחקנים המחליפים שלה כשגם קני סייף נכלל בהרכב והפסידה 2/0 לאנדרכלט.

גנט. חוגגים אליפות היסטורית
גנט. חוגגים אליפות היסטורית © עמוד הפייסבוק הרשמי של גנט

למרות שהפסיד את האליפות, לליאור רפאלוב יש חדשות טובות, לאחר שכבש 10 שערים, להם הוסיף 13 בישולים, נבחר לשחקן העונה בבלגיה על ידי האוהדים. לסיכום, העונה של הלגיונרים בבלגיה הייתה מעולה, היא הסתיימה בכך ששלושתם העפילו לליגת האלופות, גרשון וסייף הביאו אליפות ראשונה לקבוצותיהם, ואילו רפאלוב סיים במקום השני ונבחר לשחקן העונה בליגה בעונה מצוינית בפן האישי.

ליאור רפאלוב, שחקן העונה בבלגיה
ליאור רפאלוב, שחקן העונה בבלגיה © עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז'

נעבור משמחה לעצבביום שבת נאלצנו לראות ירידת ליגה ראשונה כאשר אלמריה של תומר חמד הפסידה 3/2 לולנסיה וירדה לליגת המשנה בספרד, עם חמד שנכנס כמחליף בדקה ה-78'. אלמריה כבר הובילה פעמיים, ואם היא הייתה מנצחת היא הייתה עשויה להישאר בליגה.

שני חילופי מאמנים העונה לא הצילו את אלמריה מירידה, כאשר המאמן הנוכחי, סרג'י ברז'ואן, מיעט לשתף את חמד, שסיים את העונה בתור מלך שערי הקבוצה עם שמונה שערים. גם בפעם הקודמת שחמד שיחק בליגה הספרדית הבכירה, העונה הסתיימה בירידת ליגה, כאשר ירד עם מאיורקה לליגת המשנה בעונת 2012/13.

חמד. יחזיר את קבוצתו לליגה הראשונה?
חמד. יחזיר את קבוצתו לליגה הראשונה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של אלמריה

אלמוג כהן

ליגיונר אחד אמנם יורד מליגה בכירה, אך ליגיונר אחר עולה לליגה בכירה. אלמוג כהן וקבוצתו אינגולשטאדט סיימו במקום הראשון בליגה הגרמנית השנייה ועלו לבונדסליגה!!! אינגולשטאדט, עם כהן שנכנס כמחליף בדקה ה-74' ניצחה 2-1 את לייפציג של דמארי, שפתח והוחלף בדקה ה-61'. ביום ראשון פגשה אינגולשטאדט את קייזרלסלאוטרן למשחק חסר חשיבות מבחינתם, עם אלמוג כהן שפתח בהרכב בפעם הראשונה העונה מאז הפציעה. המשחק הסתיים בתיקו 1-1 ואילו כהן, שרשם הופעה חמישית, השלים 90 דקות והוצהב.

כהן עם צלחת האליפות. נראה אותו יותר בבונדסליגה?
כהן עם צלחת האליפות. נראה אותו יותר בבונדסליגה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של אלמוג כהן

סינטהיו סלליך

כבר בעונתו הראשונה מעבר לי יכול סינטיהו סלליך לרשום לזכותו הישג שליגיונרים אחרים לא זכו בו / אליפות. בשבת שעברה פגשה מאריבור את דומז'אלה, ניצחה 1-0 כשסלליך נכנס כמחליף בדקה ה-65', וזכתה באליפות חמישית ברציפות, שני מחזורים לסיום. בשבת האחרונה, מאריבור פגשה במשחק חסר חשיבות מבחינתה את קרקה, עם סלליך בהרכב.

למרות חוסר החשיבות של המשחק, אפשר להיות מאוד גאים במופע של סלליך, שכבש צמד והוסיף בישול, בניצחון 3-1 על קרקה המדורגת שמינית. סלליך העונה תרם לקבוצתו חמישה שערים ושמונה בישולים ב-25 משחקים, מתוכם בעשרה עלה מהספסל, בעונת פתיחה מרשימה ומכובדת מאוד לשחקן שסבל מחוסר יציבות בליגת העל.

סלליך, כיכב במשחק האחרון של העונה
סלליך, כיכב במשחק האחרון של העונה © עמוד הפייסבוק הרשמי של מאריבור

ביום שישי נפגשו בליגה הרומנית לדרבי ישראלי, חאתם עבד אלחמיד ודינמו בוקרשט מול טוטו תמוז ופטרולול פלוישטי. תמוז, לא נכלל בסגל ואילו אלחמיד פתח בהרכב, ואף כבש את השער השני לפני שהוחלף בתחילת המחצית השנייה, בניצחון 3-0 של דינמו. לאחר הניצחון דינמו מדורגת במקום השביעי עם 48 נקודות, ופטרולול מדורגת במקום החמישי עם 52 נקודות. דינמו כבר איבדה את הסיכוי להעפיל לליגה האירופית, אך לפטרולול נשאר סיכוי, כדי לעלות תצטרך פטרולול לנצח את משחק הליגה האחרון, ביום רביעי נגד קונקורדיה, ולקוות שאסטרה ג'ורג'יו תפסיד את משחקה האחרון, נגד לא אחרת מאשר דינמו בוקרשט של אלחמיד.

ניר ביטון השלים 90 דקות בניצחון המרשים 5/0 של קבוצתו סלטיק על אינברנס במחזור הליגה האחרון של הליגה הסקוטית. הניצחון היה חסר משמעות, מכיוון שסלטיק הבטיחה את האליפות הרביעית ברציפות, כבר לפני מספר מחזורים.

ניר ביטון ודודו דהאן חוגגים אליפות
ניר ביטון ודודו דהאן חוגגים אליפות © אינסטגרם

אבי ריקן פתח בהרכב ורשם 90 דקות בתיקו 2/2 של קבוצתו פ.צ. ציריך נגד ואדוז, המדורגת במקום לפני האחרון.
עוד בליגה השוויצרית, נערך משחק בין סנט. גאלן של ניסו קפילוטו לת'ון של לוטם זינו. קפילוטו לא נכלל בסגל המשחק ואילו זינו ישב על הספסל. המשחק הסתיים בניצחון 2-1 לסנט. גאלן, שקוטע רצף של חמישה הפסדים רצופים. כרגע ת'ון ניצבת במקום השלישי, המוביל למוקדמות הליגה האירופית, עם 51 נקודות. גם ציריך מדורגת במקום המוביל למוקדמות הליגה האירופאית – המקום הרביעי, עם 47 נקודות, שלוש נקודות בלבד מעל סנט. גאלן המדורגת במקום החמישי, שלא מקנה כרטיס כניסה למפעל אירופאי, כאשר נשארו שש נקודות בלבד בקופה.

 



 

 

תגובות