דו"ח הליגיונרים - סיכום עונה: מי היה המצטיין ומי אכזב?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז', פאוק סלוניקי ופטרולול פלוישטי

דו"ח הליגיונרים - סיכום עונה: מי היה המצטיין ומי אכזב?

דו"ח הליגיונרים: אחרי שהליגות הגדולות באירופה הסתיימו להן ויצאו לפגרת הקיץ, בהם גם הליגיונרים הישראלים שבו לארץ לחופשה קצרה לפני ההכנות לתחילת העונה הבאה. אחרי שעקבנו שבוע אחר שבוע אחרי הליגיונרים הגיע הזמן לסכם את העונה ולבחור את המצטיינים

איזו עונה נהדרת חלפה לה. כאן בארץ מכבי תל אביב זכתה בטרבל היסטורי, בית"ר ירושלים שבה לפסגת ליגת העל, בני יהודה והפועל כפר סבא ישובו לליגת העל בעונה הבאה ואפילו יש אופטימיות אצל הנבחרת לקראת פתיחת סיבוב המוקדמות השני לקראת יורו 2016. אז אם כבר אמרנו שלנו הייתה עונה נהדרת כאן בארץ, לליגיונרים הישראלים ברחבי אירופה הייתה עונה טובה אף יותר ועכשיו, הגיע הזמן לסכם.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

מצטיין העונה - ליאור רפאלוב, קלאב ברוז'

הוא אמנם לא היה מלך השערים של קבוצתו, לא לקח אליפות ולא שיחק בליגה חזקה, אבל אם תשאלו את האוהד הממוצע בבלגיה מי השחקן הטוב ביותר של העונה הוא יענה לכם ללא שום היסוס, ליאור רפאלוב. רפאלוב, פרח בליגה הבלגית – הוא היה הכוכב של קבוצתו, זכה במו רגליו בגביע הבלגי עם בישול וכבישת שער הניצחון בתוספת הזמן, הגיע עם קבוצתו עד לשלב רבע הגמר בליגה האירופית, וכמובן נבחר על ידי האוהדים לשחקן העונה בליגה בזכות 10 השערים שכבש בנוסף ל-13 שבישל – מספרי שיא מבחינתו.

הסיבה שרפאלוב נבחר למצטיין העונה, היא היכולת הקבוצתית וההשפעה שלו עליה – הוא היה הכוכב של הקבוצה ואולי החלק הכי חשוב בזכייה בגביע הבלגי ובהישגים בליגה ובליגה האירופית.  רפאלוב, כבר בן 29, אך גם בגילו המופלג יחסית לכדורגלן, מעבר לקבוצות גדולות הוא אפשרי, ואם זה לא יקרה – נקווה שימשיך באותה היכולת גם בעונה הבאה.

רפאלוב מנצח על הקהל. גם בגיל 29 יוכל להתקדם לליגה גדולה?
רפאלוב מנצח על הקהל. גם בגיל 29 יוכל להתקדם לליגה גדולה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז'

אכזבת העונה – אייל גולסה, פאוק סלוניקי

בשנת 2010, כשהיה בן 18 בלבד, יצא בחשאי אייל גולסה, שחקנה של מכבי חיפה שסומן אז כאחד השחקנים הכישרוניים בישראל, במטרה לחתום במועדון הפאר לאציו ולהתחיל את דרכו האירופאית. הפרשה הזאת סימנה את גולסה כשחקן בעייתי, הוא חזר לארץ ושיחק עוד ארבע עונות במדי הירוקים, ובאף אחת מהם לא הצליח לפרוץ כמו שציפו ממנו ולהטביע חותם. העונה, הקשר ההתקפי קיבל הזדמנות גדולה, למרות ששותף רק בחמישה משחקי ליגה בעונה שעברה (מכיוון שלא הסכים לחתום על חוזה חדש) הוא חתם במועדון העל היווני פאוק סלוניקי, בו שיחק בעונה הקודמת ביברס נאתכו.

בניגוד לעונה שעברה, גולסה קיבל הרבה דקות משחק, הוא שותף ב-24 משחקים, מתוכם פתח ב-14, וגם העונה הוא לא פרץ או הרשים. אפס שערים ואפס בישולים, זהו מאזנו של השחקן שנחשב בעבר לאחד השחקנים המבטיחים בישראל. האכזבה ממנו היא אומנם גדולה, אבל החוזה של גולסה בן ה-23 הוא לשלוש שנים, ועדיין יש לו את האפשרות לשפר, ואולי למחוק מעט את הטעם המר מהעונה הזאת.

גולסה. הכישרון הגדול שלא מומש. יקרה בעתיד?
גולסה. הכישרון הגדול שלא מומש. יקרה בעתיד? © עמוד הפייסבוק הרשמי של פאוק סלוניקי

פריצת העונה – טוטו תמוז, פטרולול פלוישטי

חצי עונה בלבד, זה הזמן שהחזיק טוטו תמוז בקבוצתו הקודמת, אוראל. הוא שותף רק בשבעה משחקים, שיחק בסך הכל 170 דקות, ספג התקפות חריפות מהנשיא והיושב ראש כשטען כי הוא לא מנהל אורח חיים ספורטיבי והמאמן טען שהוא צריך להוריד 12 קילו. לאחר חצי עונה, תמוז הועף מהקבוצה הרוסית למרות שהיה לו חוזה לעוד שנה וחצי, ולא היה ברור איזו קבוצה תסכים לקבל חלוץ עם משקל עודף, בלי כושר ועם לא מעט בעיות משמעת.

בסופו של דבר, פטרולול פלוישטי מהליגה הרומנית היא זאת שפתחה לו את הדלת. בחצי עונה שם, תמוז חזר לשחק כדורגל סדיר, הוא שותף ב-13 משחקים, כבש שלושה שערים ובישל עוד שלושה. גם העונה מגמת השיפור של החלוץ נמשכה, הוא כבש 11 שערים, שהציבו אותו בראש טבלת השערים של הקבוצה, ובישל עוד חמישה. המספרים של תמוז היו יכולים להיות מרשימים אף יותר, אם לא היו לקבוצה בעיות כלכליות, שהכניסו הרבה בלאגן לראש של השחקנים וגם פגעו בתמוז עצמו, שהיו דיווחים על שחרור אפשרי שלו מהקבוצה בגלל הנסיבות הכלכליות. בסופו של דבר הוא כמובן נשאר, אך היכולת של הקבוצה נפגעה קשות, בגלל חמישה ניצחונות בודדים ב-25 משחקים, הקבוצה, שהייתה ברוב העונה במקום שמבטיח עלייה למוקדמות הליגה האירופית, התדרדרה עד למקום השישי. לסיכום, המהפך של תמוז משחקן עם משקל עודף, שנמצא לא בכושר ואין לו קבוצה, לסקורר שהפך להיות מלך השערים של קבוצתו, מקנה לו את תואר "פריצת העונה" בקרב הליגיונרים הישראלים.

תמוז. הליגיונר שהפתיע את כולם
תמוז. הליגיונר שהפתיע את כולם © עמוד הפייסבוק הרשמי של פטרולול פלוישטי

 

 

 

 

 

תגובות