שמעון גרשון: "לכל חלום יש דרך ארוכה עד שמגשימים אותו". צילום: צילום מסך מהאינסטגרם

שמעון גרשון: "לכל חלום יש דרך ארוכה עד שמגשימים אותו"

שמעון גרשון החל לשחק כדורגל בשכונה הקטנה ביפו, משם התגלגל להפועל לתל אביב ולקריירה ככדורגלן מצליח. כיום, אחרי שפרש הוא התפנה לכתוב ספר ילדים "סודות הכדורגל של נועם" שמספר, איך לא, על ילד קטן עם חלום להיות כדורגלן גדול

 לפני כמה חודשים הוציא שמעון גרשון את ספרו השני "סודות הכדורגל של נועם - הנבחרים", זאת לאחר שספרו הראשון "סודות הכדורגל של נועם" שהוציא ב-2010 זכה להצלחה רבה. לא תמיד הוא היה סופר, למעשה, את רוב חייו בילה גרשון על המדשאות הירוקות של אצטדיוני הכדורגל בארץ. קודם ב"הפועל תל אביב", אחר כך ב"בית"ר ירושלים" ואפילו בנבחרת ישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"התחלתי לשחק כדורגל בגיל צעיר מאוד בשכונה, גדלתי ביפו ושיחקתי שם במתנ"ס עד אותו משחק גורלי שהיה מול קבוצה מצפון תל-אביב", הוא מספר. "אני והקבוצה שלי עם הבגדים הדהויים והנעליים הקרועות ביפו ניצחנו את קבוצת "העשירים". המאמן שלהם היה מנהל גם בהפועל תל אביב והיה לי משחק ממש טוב, אחרי המשחק הוא ניגש אליי ואמר לי שהוא מאוד ישמח שאני אצטרף להפועל תל אביב".

"עד היום יש לו פינה חמה בלב אצלי הוא היה מגיע כל יום ולוקח אותי מיפו לצפון תל אביב באוטו שלו ומחזיר אותי, ילד בן עשר, עד שהתרגלתי לנסוע באוטובוסים, ככה התחלתי את הצעדים הראשונים בעולם הכדורגל". 

מהמתנ
מהמתנ"ס ביפו לקבוצות הכדורגל הגדולות בארץ © צילום: שנהב דעבול

 מתי הבנת שזה המקצוע שאתה רוצה לעסוק לו? 

"אני חושב שהכדורגל היה כל ההוויה שלי כילד, אני לא זוכר את עצמי בתור ילד אומר שאני רוצה להיות שחקן כדורגל מצליח או מפורסם. לא הייתה לי איזו תוכנית על לקריירה שלי, זה פשוט שהייתי שם כל הזמן. פשוט שיחקתי כל הזמן, הייתי חוזר מהפועל, הולך למגרש בשכונה, משחק עם חברים בבית ספר, חוזר, משחק. המסלול הזה הפך להיות המציאות שלי".

איך הגיבה הסביבה שלך לבחירה שלך לעסוק בכדורגל?

"ביפו, איפה שגדלתי מאוד מאוד אהבו כדורגל. כל הסביבה שלנו גם אוהדי כדורגל, גם אוהבים לשחק. אני זוכר שבילדות שלי כדורגל היה נושא מאוד מרכזי, דבר שהוא ממש חשוב ומרכזי בשכונה. היו מגיעים למשחקים לא מעט מילדי ותושבי השכונה לעודד את הקבוצה, היה האמת משהו מיוחד, שלא קיים היום. אני לא רואה את זה היום במתנ"סים ואליפויות כאלו ואחרות, שבזמני היו מושכות קהל מטורף. הסביבה הייתה לגמרי בעד".

נועם, הבן שלך משחק גם הוא כדורגל?

"כן, הוא משחק בקבוצה של הפועל תל אביב וגם בקבוצה של השכונה ואחת אוהב את זה לא מהסיבה שאני חולם שהוא יהיה איזה שחקן כדורגל גדול. יותר מעניין אותי שהוא נהנה ושהוא נמצא במסגרת, שמפעילה אותו ויש בה חוקים. אני מאוד מאוד בעד המסגרות הספורטיביות האלו".

נועם הוא גם ללא ספק ההשארה של שמען לסדרת הספרים שכתב, "סודות הכדורגל של נועם" שיצא לאור בשנת 2010 ו"סודות הכדורגל של נועם - הנבחרים" שיצא ממש לאחרונה. הם מספרים את סיפורם של נועם, נער צעיר עם חלום להיות כדורגלן. בדרך הוא נתקל בקשיים רבים, נסחף להרפתקאות שונות ומגלה את רזי הכדורגל. בספר השני, נועם כבר גדול יותר ומנסה את מזלו בליפברפול, אנגליה.

 מה גרם לך לכתוב את הספר? 

"יום אחד אמרתי לעצמי שאני רוצה ליצור ספר וככל  שהתעמקתי ברעיון, הבנתי שיכול להיות משהו מאוד מעניין מבחינת הספר. שדרך סיפור שמגניב את הקוראים הצעירים, סיפור הרפתקאות שכמובן הנושא העיקרי שלו הוא כדורגל, לשתול שם המון מסרים חינוכיים וטיפים, לעצב את המחשבות שלהם ואת התחושות שלהם, כי לספר יש נגיעה מנטלית, מחשבתית. יש בספר מגוון אירועים שאני מניח שכל ילד עובר, קשיים, התמודדויות, חברויות, אהבות". 

אילו קשיים היו לך בתור נער שמשחק כדורגל?

"מהאימון הראשון היו לי קשיים, הגעתי והכל היה נראה לי חדש. עד היום אני יכול להריח את הריח של אותו יום חורפי ובוצי, הכל היה נראה כזה זר, כלום לא הלך לי, הכדורים עפו לי. חזרתי הביתה בוכה. זה גם מתואר בספר הראשון שלי החוויה הזאת. לכל גיל יש את ההתמודדות שלו, גם בקבוצת הנוער, יש לך לימודים ומבחני בגרות ולשב הכל עם הקבוצה. בקבוצת הבוגרים יש ממך ציפיות מאוד גבוהות, מהתקשורת, מהמאמנים, מהאוהדים שפוגשים אותך והדינמיקה איתם".

מה הבן שלך, נועם, חושב על ספרים?

נועם מאושר מהספרים, ממש. הוא קרא את שניהם. אני חושב שזה מגניב לילד לקרוא ספר שהוא הגיבור שלו. הדימיון שלו עובד כפול, כי הוא מרגיש שהגיבור הוא בחלקו הוא. באמת הגיבור הוא שילוב שלי ושל נועם ברמת האישיות. נועם בספר הוא גם נער רגיש, מחושב כזה, שלוקח לפעמים סיכונים".

 הספר בעצם מספר על חלום של נועם, מה הטיפ שלך למישהו שיש לו חלום שהוא רוצה להגשים?

"אני חושב שלכל חלום יש דרך ארוכה עד שהוא מתגשם. בשני הספרים, לנועם יש שאיפות ורצון להיות שחקן כדורגל ובדרך להגשים את החלום יש לו הרבה מכשולים ואתגרים שהוא צריך לעמוד בהם. כמו בספר, כך גם במציאות, אתה צריך את היכולת להתמיד, גם אם זה קשה. למרות שאי מאוד אוהב כדורגל, היו אימונים שלא היה לי כוח ללכת אליהם. אני חושב שאנשים שמצליחים באמת, הם אנשים שעושים דברים, גם אם לא תמיד בא להם, אבל בכל זאת הם עושים את זה". 

צ'מפיונסניק שעשועון מקורי וחדש, ימי א'- ד', החל מה-31 בינואר עד ה-10 בפברואר בשעה 16:30, בערוץ ניקלודיאון

תגובות