"המדליות נתנו המון מוטיבציה לראות שזה אפשרי". צילום: מירב פרימו

"המדליות נתנו המון מוטיבציה לראות שזה אפשרי"

אחרי שבוע של התרגשות משתי מדליות ישראליות ראשונות באולימפיאדת ריו, שוחחנו עם בנות נוער על התחושות והתקוות לעתיד: "אין חלום גדול יותר מלהיות מדליסטית אולימפית"

זה ללא ספק היה שבוע של חגיגה עבור המשלחת הישראלית בג'ודו שסיימה את התחרויות עם שתי מדליות ארד: האחת לירדן ג'רבי והשנייה לאורי ששון. כצפוי, ההשיגים הללו משפיעים גם על בני נוער ובעיקר בנות נוער שרואות דוגמה חיה איך ניתן להגשים בעזרת עבודה קשה והמון רצון כל מטרה שאנחנו מציבים לעצמנו. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כרם פרימו, בת 12, מתאמנת מגיל 7 בג'ודו והיא אלופת ישראל שנתיים ברציפות: "ג'ודו זה ענף ספורט משוגע. הוא מכיל הכל- כוח, מהירות מתפרצת, זריזות, סיבולת, גמישות, קבלת החלטות וצריך הרבה מאוד ריכוז. קרב ג'ודו הוא כ4-5 דקות כאשר איפון (הנוקאאוט של הג'ודו) מאפשר לנצח ולהפסיד בתוך פחות משניה". על החלום שלה היא מספרת: "החלום שלי הוא לייצג את ישראל באולמפיאדה, ולזכות במדלייה אולימפית כמו ירדן ג'רבי".

© אדי קןגן

מיה קוגן, שמתאמנת מגיל 4 בג'ודו מספרת לנו: "הג'ודו התחיל אצלי בתור חוג שאמור היה לספק לי בטחון וכלי הגנה. מהר מאוד הערכים שהעניקה לי המסגרת, הכבוד מול היריב ,הערכה ליריב העניקו לי כלים ובאיזשהו מקום גבשו את מי שאני היום". מבחינתה, "אין חלום גדול יותר מלהיות מדליסטית אולימפית אם אפשר מדליית זהב וכמובן בתור בת להראות שאנחנו שוות בין שווים. אני חדורת מטרה להגיע לשיאים הגבוהים ביותר וכמובן שגם לייצג את ישראל בכבוד גדול".

"הזכיה נתנה לי זריקת מוטיבציה"

שוחחנו גם עם גילי שריר בת 16.5 מתאמנת בג׳ודו מגיל 4 וחצי. ההישגים שלה הם אלופת ישראל עד גיל 18 שלוש שנים ברציפות, סגנית אלופת ישראל עד גיל 21. שביעית באליפות אירופה עד גיל 18 וחמישית באולימפיאדה האירופאית לנוער עד גיל 18. תמר מלכה בת 16 מתאמנת בג'ודו מגיל 5. היא בקבוצת הגיל 15-18  ומתאמנת בנבחרת ישראל בג'ודו. גם היא מתאמנת 5 פעמים בשבוע ומקדישה לזה את כל הזמן שיש לה וגם משתתפת בתחרויות בחו"ל.

הגודאיות הצעירות מספרות לנו על התחושות שלהן אחרי הזכיה של ירדן ג'רבי: "הזכיה של ירדן הייתה מדהימה!", מספרת גילי. "היא הייתה פייטרית ונתנה את הכל! מגיע לה לזכות בזכות העבודה הקשה שלה. לראות אותה זוכה אחרי כל העבודה הקשה, במיוחד לאחר שאני מתאמנת לצידה ורואה אותה כל אימון נלחמת עד הסוף ונותנת את הנשמה ממלא אותי בסיפוק. זה מראה שהעבודה הקשה משתלמת בסוף. הזכיה נתנה לי זריקת מוטיבציה. זה נותן דרייב לעבוד קשה ולהתמיד בגלל שירדן מראה לכולם שזה אפשרי ובר הגה! בנוסף, ירדן הוכיחה לכולם שבנות לא פחות טובות מבנים בג׳ודו, ושג׳ודו הוא ספורט לכולם ללא הבדלי מין".

© נועם עופרין

תמר אומרת לנו ש"ירדן היא המודל לחיקוי שלי כבר המון שנים, כשהיא זכתה אני הרגשתי כאילו חלום קטן שלי מתגשם. הרגשתי גאווה כל כך גדולה למדינה שלי ולנבחרת שבה אני מתאמנת.כל כך שמחתי בשבילה כי אני יודעת כמה קשה היא עבדה בשביל המדליה הזאת ושהיא עשתה הכל ונתנה את כל כולה על המזרון. ירדן היא ווינרית אמיתית. אף פעם לא מתפשרת,תמיד עושה את הכי טוב שלה. אז שהיא ניצחה הרגשתי את הלב שלי מתפוצץ מאושר וכן גם בכיתי קצת. מאד התרגשתי כי זה הגיע לה כל כך". 

"הייתי באולם שבפארק האולימפי בכל הקרבות של ירדן", אומרת כרם. "ראיתי את ההצלחות של ירדן, את הכאבים שלה ואת הפציעות, אבל ירדן הצליחה להתגבר על הכל גם על טעויות השיפוט שבגללם היא הפסידה, והמשיכה לקרב הבא מרוכזת לא פחות. זה הראה לי שאם רוצים - יכולים, ומתגברים על הכל. שלזכות ולהיות אלופה אולימפית זה אפשרי". 

© מירב פרימו

מיה מספרת לנו על השמחה שלה אחרי הניצחון של השבוע שעבר: "אני מחייכת מאוזן לאוזן עד עכשיו! זה היה רגע שבלתי ניתן לתאר, קפצנו בצרחות כל המשפחה . התרגשות עצומה,גאווה מטורפת בפרט שאני מכירה אותה באופן אישי ושיצא לה לאמן אותי. היא אישיות יוצאת דופן ובן אדם מדהים. זה כבוד גדול להיות איתה באגודת מיטב ולתת לה להיות המודל שלי, וכמובן להיות מי שאני".

תגובות