על קו הזינוק: "אני אוהבת את החיים שלי ונהנית ממה שאני עושה". צילום: גל פרידמן

על קו הזינוק: "אני אוהבת את החיים שלי ונהנית ממה שאני עושה"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, אחת הבנות המדהימות ביותר, מאיה מוריס, שהתחילה את עיסוקה בספורט לפני כשבע שנים, וכיום היא חולמת עד האולימפיאדה

מאיה מוריס, בת 17 מזכרון יעקב, זכתה בחודש יולי האחרון במדליית הכסף באליפות אירופה לנוער עד גיל 19 בגלשני RSX, ובעצם כך קיבלה את התואר של סגנית אלופת אירופה לשנה האחרונה. 

עוד במדור על קו הזינוק:

מתי התחלת לעסוק בספורט?

"בגיל 10. אחי הגדול גלש לפניי במועדון השייט ורציתי גם לנסות. כל המשפחה שלי עוסקת בתחום הגלישה אז זה בכלל היה תחביב משותף לכולם".

© גל פרידמן

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת? מה כוללים האימונים?
"יש אימוני ים (גלישה), בין חמישה לשישה ימים בשבוע, שכל אימון הוא שעתיים וחצי-שלוש. בנוסף יש אימוני כושר, שהם חמש פעמים בשבוע ונמשכים שעתיים. אימוני הכושר כוללים אירובי - ריצות וחתירה בסאפ, ובחדר כושר עובדים עם משקולות".

מה החלומות שלך בתחום?
"החלום שלי זה להגיע לאולימפיאדת טוקיו בשנת 2020" .

איך את מצליחה לשלב לימודים וספורט?
"לשלב לימודים וספורט זה לא קל. בית הספר מאוד תומך בי אבל אני עדיין צריכה להשלים הרבה חומר שאני מפסידה, ולקבוע מורים פרטיים שיעזרו לי להשלים את הפער" .

© גל פרידמן

מה התגובות של החברים והמשפחה?
"המשפחה מאוד תומכים. הם תמיד שם בשבילי בעליות ובירידות, והם מאוד עוזרים לי להגשים את עצמי. גם מהצד הכלכלי שהוא לא פשוט בספורט שלי- גלישת רוח זה ספורט יקר שדורש ממך המון. כמובן שהחברים גם תומכים, למרות שלפעמים קשה להם שאני לא נמצאת הרבה, הם מבינים את המצב שלי" .

מי המודל שלך לחיקוי?
"אפשר לומר שהמודל לחיקוי שלי היא הגולשת הרוסייה בת ה-19 שזכתה באולימפיאדת ריו במקום השלישי. אני מעריצה אותה כי היא גולשת מדהימה שהגיעה לכזאת רמה וכזאת תוצאה בגיל כזה מוקדם".

מה ההישג המטורף שלך עד היום בענף?
"סגנית אלופת אירופה לשנת 2016".

מה היתרונות והחסרונות לנערה שעוסקת בספורט בזמן הלימודים?
"החסרונות הם שקודם כל קשה לנהל חיי חברה בגלל שאתה עסוק באימונים ונמצא הרבה בחו"ל. זה קשה כי זה מבאס לא לראות הרבה זמן את החברים ולא לבלות איתם זמן ולצאת למקומות. גם מבחינה הלימודים, שאתה מפסיד המון וכמעט ולא נמצא בבית ספר, אז אתה צריך לדאוג ולהיות מספיק אחראי להשלים הכל לבד.  אבל אני מנסה להסתכל על היתרון הגדול שיש פה - אני אוהבת את החיים שלי ונהנית ממה שאני עושה".

מוריס נמצאת בתכנית "אתנה טופ טים", העוסקת באיתור ובתמיכה של ספורטאיות מצטיינות בענפים אישיים אולימפיים. במסגרת התכנית, מקבלות הספורטאיות סיוע מותאם אישי ופרטני, במטרה לעזור להן לממש את הפוטנציאל הטמון בהן ולהשתלב בנבחרות הבוגרות. התכנית הינה של "אתנה"- הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל, הוועד האולימפי ואיגודי הספורט הרלוונטיים.

תגובות