על קו הזינוק: "הקרח עוזר לי לגלות את עצמי". צילום: מרינה מושקוביץ'

על קו הזינוק: "הקרח עוזר לי לגלות את עצמי"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמשחקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, נטלי חייט, שעוסקת באחד מתחומי הספורט הפחות בולטים בארץ ומצליחה בו מאוד

הכירו את נטלי חייט בת 14 מחולון. היא לומדת בתל אביב ועוסקת באחד מן התחומים הפחות נפוצים בארץ - החלקה על הקרח. היא מחליקה במועדון "עצמה אייס" בחולון כבר שלוש שנים ונהנית מאוד מהעיסוק, גם כשקשה לשלב את זה עם הלימודים. תפסנו אותה לשיחה קצרה על כך.

עוד במדור על קו הזינוק:

מתי ואיך התחלת לעסוק בתחום שלך?

"התחלתי בכלל בתחום של הגלגליות. הגעתי עד הנבחרת עד שזה נהיה לי יותר מדי קשה לשלב את הלימודים והספורט אז פרשתי והחלטתי לנסות את הקרח, התאהבתי".

מה מושך אותך בתחום שלך?
"הקרח תמיד משחרר אותי מהלחצים. איך שאני עולה לקרח, אני לא חושבת על כלום חוץ מהקרח. עוד סיבה שהתאהבתי בקרח היא המועדון שלי. אני מאוד אהבתי איך שקיבלו אותי שם, כולם שם זה כמו משפחה אחת גדולה והכוריאוגרפית שלי מרינה בורוסובה מאוד תומכת".

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת?
כרגע אני בנבחרת ואני מתאמנת חמש פעמים בשבוע. שלוש פעמים בשבוע אימוני בוקר שמתחילים בשש עד שבע בבוקר ופעמיים בצהריים כולל כושר ובלט".

"אני מתאמנת חמש פעמים בשבוע" © מרינה מושקוביץ'

מהן השאיפות שלך בתחום?
"להכיר את עצמי, להצליח בתחרויות בארץ ובעולם. הקרח עוזר לי לגלות את עצמי בכל פעם מחדש ולראות למה אני מסוגלת, כמה אני יכולה לעמוד בלחץ, ואני בכל פעם מגלה משהו חדש על עצמי. מבחינת העתיד, הלימודים כרגע יותר חשובים לי מההצלחה בקרח, מכיוון שאני לא מחפשת לעסוק בקרח בעתיד ואני לוקחת את הקרח כתחביב ולא כמשהו עסקי לעתיד". 

איך את מצליחה לשלב בין הספורט והלימודים?
"זה מאד קשה לשלב את הלימודים ואת הקרח. אני אישית מצליחה לשלב בין הקרח ללימודים 
למרות כל הקשיים, התקופות העמוסות והמבחנים. אני לומדת בבית ספר צרפתי בתל אביב, ״פרר״. הוא בית ספר פרטי ולכן המשמעת שם חזקה יותר, ולא נותנים לי להשתחרר מוקדם לאימונים או לחזרות גנרליות בקרח. כתוצאה מכך, אני מפספסת שני אימוני צהריים. זה גורם לי יותר קושי בהישגים שלי בקרח וזה מכביד עליי, מכיוון שזה מצריך ממני לתת יותר מעצמי. במקום לתת 100% שלי אני צריכה לתת 200%".

מהי תגובות החברים והמשפחה?
"כל החברים והמשפחה מאד מפרגנים ותומכים בי, במיוחד אמא שלי שהיא גם המודל לחיקוי שלי". 

"זכיתי במקום החמישי בתחרות בינלאומית" © מרינה מושקוביץ'

מהו ההישג הכי מטורף שלך עד היום?
"ההישג הכי גדול שלי עד היום הוא שזכיתי מקום חמישי בתחרות בינלאומית בהחלקה על הקרח בריגה, לטביה".

מהם לדעתך היתרונות והחסרונות לנער שעוסק בספורט בזמן הלימודים?
"ההיתרונות לדעתי הם שלנער שעוסק בספורט יש מקום להוציא את הרגשות שלו והדחפים שלו החוצה, וזה עוזר לפרוק מבחינה נפשית ורגשית. בנוסף על כך, זה גורם לך לגלות על עצמך דברים נוספים. אתה מגלה כישרונות שלא ידעת שיש לך, מגלה פחדים בעצמך, מגלה אומץ. זה גם מלמד אותך דברים לחיים ואיך להתמודד עם קשיים. אתה מכיר חברים - מה שעוזר לך להתפתחות חברתית, ואפילו יוצר תחושת שוויון ומשפחה. החסרונות הם שיש תקופות קשות, אם זה בספורט או בלימודים, ולפעמים ממש קשה לחבר בין השניים, כי יש מלא מבחנים ללמוד אליהם או הרבה עבודות להגיש. לפעמים אתה צריך לקחת החלטות, כמו האם לפרוש או  להמשיך לנסות להסתדר עם זה? אלה שאלות קשות, כי זה משהו שאתה אוהב מאוד לעשות וזה גורם לך לחשוב שעות נוספות".

מה מיוחד בספורט שלך?
"הספורט שלנו הוא מיוחד, מכיוון שהוא ספורט אולימפי ומאתגר במיוחד. הספורט עצמו מתקיים בקרח, והארץ שלנו לא קרה מספיק בשביל ענף הספורט הזה וזה מה שנותן ייחודיות לספורט שאני עוסקת בו".

תגובות