על קו הזינוק: "הגעתי למקום הראשון". צילום פרטי

על קו הזינוק: "הגעתי למקום הראשון"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמשחקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, עופרי אמיתי, שחקן בתחום שפחות נפוץ בישראל- פוטבול

הכירו את עופרי אמיתי, בן 16 ממזכרת בתיה שמשחק באחד התחומים הספורטיבים הנפוצים בחו"ל, ופחות נפוצים בארץ- פוטבול, ספורט קשה ואגרסיבי מאוד. תפסנו אותו לשיחה כדי לראות- איך זה בשבילו לשחק פוטבול.\

עוד במדור על קו הזינוק:

מתי ואיך התחלת לעסוק בתחום הפוטבול?
"התחלתי לשחק פוטבול בגיל 14 כשהייתי בכתה ט׳. שמעתי שפתחו קבוצה במקום שבו אני גר, התעניינתי וגם ראיתי שכמה חברים שלי הצטרפו לקבוצה, אז החלטתי להצטרף גם".

מה מושך אותך בתחום הזה?
"כבר בהתחלה נמשכתי לתחום הזה כי זה ספורט מאוד מעניין שדורש גם הרבה חשיבה ותכנון לפני כל מהלך, ועם זאת גם הרבה אתלטיות וכוח. אני מאוד מתחבר לספורט הזה".

כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן?
"אני מתאמן פעמיים בשבוע בפוטבול עצמו, שזה לא מספיק בשביל התקדמות בכושר, ולכן אני גם מתאמן בחדר כושר בשאר הימים".

© צילום פרטי

מה החלומות או השאיפות שלך בתחום?
"אני שואף כרגע להצליח בליגת התיכונים ולהגיע להישגים הכי גבוהים שלי. אני לא חושב שבהמשך יתאפשר לי להתקדם מעבר לכך בגלל הצבא שהוא בדיוק בגילאים שאפשר להתקבל לקולג׳ים באמריקה, אבל יכול להיות שאמשיך לשחק בליגת הבוגרים בישראל".

איך אתה מצליח לשלב לימודים וספורט?
"כמו שכבר ציינתי יש לי רק שני אימונים בשבוע, ולכן יש לי זמן לשלב את הספורט עם הלימודים למרות שלפעמים מתנגשים לי מבחנים ועבודות עם אימונים אז אני נאלץ לוותר על אימון, אבל חלק מהאחריות שלי כחלק מהקבוצה הוא לסדר לעצמי זמנים כדי שלא אצטרך לוותר על אימונים".

מה תגובת החברים והמשפחה?
"יש הרבה חברים שמפרגנים, יש כאלה שפחות, והמשפחה מעט דואגת כי בכל זאת זה ספורט אלים ואגרסיבי. אבל עדיין תומכים ומגיעים למשחקים כשיש משחק בית".

מי המודל לחיקוי שלך?
"המודל לחיקוי שלי הוא ״Russel Wilson" - שחקן NFL והquarterback של הקבוצה שאני אוהד הSeahawks. הNFL זאת הליגה הכי גבוהה לפוטבול באמריקה , הפירוש הוא (National Football League). ראסל הוא השחקן האהוב עליי ואני מעריך אותו מאוד משום שהוא הוכיח להרבה אנשים שאפשר להיות שחקן טוב מאוד בעמדה שלו גם בלי להיות גבוה מאוד (דבר שיכול לעזור מאוד בעמדה שלו) ואני שואף להוכיח כמוהו לאנשים שלא משנה באיזו עמדה אני אשחק אני אתן את כולי ואתאמץ כדי להיות הכי טוב בעמדה הזאת".

© צילום פרטי

מה ההישג הכי גדול שלך בתחום?
"ההישג הכי גדול שלי בפוטבול עד היום הוא שהגעתי למקום הראשון בליגה בתאקלים, תאקל זה כאשר שחקן הגנה מפיל את שחקן ההתקפה שעם הכדור לקרקע ומונע ממנו להתקדם ובמקום שבו נפל השחקן שם יתחיל המהלך הבא. הובלתי בממוצע התאקלים למשחק והגעתי למקום הראשון לקראת סיום העונה. התבטל לנו משחק אחד וקיבלנו ניצחון טכני, דבר שמנע ממני להעלות את מספר התאקלים שלי ולכן עברתי למקום השלישי וסיימתי את העונה עם 73 תאקלים וממוצע של 10.9 למשחק. המקום הראשון סיים עם 81 תאקלים בפור של משחק אחד יותר".

מה היתרונות והחסרונות לנער העוסק בספורט בזמן הלימודים?
"לדעתי יתרון גדול לעסוק בספורט בזמן הלימודים משום שהספורט מקנה חופש מהלחץ שכרוך בלימודים וכל היום עיסוק תמידי רק בלימודים והאימונים מאפשרים זמן לשחרור לחצים ושילוב של הנאה עם הלחץ של הלימודים, למרות זאת החסרון הבולט בשילוב של ספורט עם הלימודים הוא תכנון הזמנים שלפעמים אימונים יכולים להשפיע על הלמידה למבחנים ולכן צריך לקבוע סדר עדיפויות".

מה לדעתך מיוחד בתחום בו אתה משתתף?
"לדעתי הדבר הכי מיוחד בפוטבול זה שהוא דורש המון טקטיקה קבוצתית ועבודת צוות, והחשבון הוא פשוט - קבוצה שתעבוד ביחד ותשתף פעולה וכל שחקן יבצע את המשימה שלו תביא להצלחה במהלכים ובמשחקים, אפילו אם יהיה שחקן אחד ממש טוב והוא לא יקבל עזרה ויעבוד ביחד עם הקבוצה שלו הקבוצה לא תצליח ותשאר ברמה נמוכה".

איך זה לעסוק בתחום שהוא כל כך אגרסיבי?
"תלוי באישיות של השחקן, אם אותו אדם מפחד ממגע ולא מוכן לתת את ה100% שלו בכל מהלך הוא לא מתאים לפוטבול. פוטבול הוא ספורט שמבוסס על אגרסיביות!. קבוצה אגרסיבית = קבוצה חזקה ונכון שהספורט הזה כלול בפציעות, אבל מי שלא מוכן לקחת את הסיכון הזה לא מתאים לספורט הזה פשוט. בנוסף לכך כל המכות והזעזועים שהגוף מקבל מחשלים אותו לאט לאט ובשלב מסויים הגוף כבר רגיל למגע ולא מרגיש כאב פרט לפציעות חמורות".

 

תגובות