על קו הזינוק: "אני מתחרה באליפויות ישראל". צילום פרטי

על קו הזינוק: "אני מתחרה באליפויות ישראל"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמשחקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, שון פיקולין, שחיין מצטיין ששחייה היא כל עולמו

הכירו את שון פיקולין, בן 17 מפתח תקווה. שון הוא שחיין שמתאמן באגודת "הפועל פתח תקווה" כבר מעל 11 שנים והשחייה כבר מזמן הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו.

עוד במדור על קו הזינוק:

מתי ואיך התחלת לעסוק בתחום שלך?
"התחלתי לשחות בגיל 6. בהתחלה שחיתי פעמיים בשבוע אבל עם השנים התקדמתי עם כמות האימונים עד לתשעה אימונים בשבוע. מגיל 10 אני מתחרה באליפויות ישראל".

מה מושך אותך בתחום הזה?
"בהתחלה ההורים שלי רצו שאלמד לשחות כמו ילדים רבים. אך כשסיימתי ללמוד לשחות, החלטתי שאני מאוד מתחבר לזה. היו לי כמה חברים ששחו כבר במסגרת תחרותית ואני רציתי להיות כמוהם. עם הזמן הבנתי שאני מאוד אוהב את התחום והחלטתי להשקיע בו ולהתמיד כדי להשיג את המטרות שלי".

כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן?
"עד לפני זמן קצר התאמנתי בתשעה אימוני מים ובנוסף אימוני כוח מחוץ למים. בזמן האחרון, החלטתי להוריד בכמות אימוני המים ולהוסיף באימוני חדר כושר בכדי שאתחזק יותר וכך אוכל לשפר את הישגיי".

איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים והספורט?
"בגיל צעיר יותר השילוב אינו היה בעיה. אך כשהגעתי לתיכון, השילוב בין הספורט ללימודים נהפך להיות קשה יותר. אני משתדל להצליח בשני התחומים בו זמנית והדבר הוא קשה מאוד בגלל לוח הזמנים הצפוף שנוצר. קשה מאוד לנהל לו"ח זמנים בכדי להצליח ללמוד למבחנים ובגרויות וגם להתמיד באימונים, ולכן אני מנסה עכשיו תוכנית שונה שתכלול פחות אימונים ובכך אוכל להסתדר ולהצליח בהכול".

© צילום פרטי

מהם התגובות של החברים או המשפחה?
"המשפחה והחברים תומכים בי בכל שנה ושנה. לעיתים בגלל אימונים ותחרויות לא יוצא לי לצאת עם החברים אבל הם מבינים אותי ומעודדים אותי להמשיך. המשפחה שלי תמיד תומכת בספורט שבחרתי והם מגיעים תמיד לכל תחרות ועוזרים לי להתמודד גם במצבים קשים בכדי שאוכל להמשיך להתאמן ולהצליח".

מי המודל לחיקוי שלך?
"המודל לחיקוי שלי הוא האולימפי בלונדון ושלוש פעמים אלוף העולם במשחה ל200 מטרים חזה - דניאל גיורטה. השחיין ההונגרי באולימפיאדת אתונה 2004, בהיותו בן 15 בלבד זכה במדליית כסף. למרות ההצלחה הגדולה בגיל כך צעיר, הוא לא הפסיק לשחות ולהתאמן בשביל מדליית זהב אולימפית. הוא לא הצליח לעשות זאת באולימפיאדת ביג'ינג ב2008. למרות זאת הוא לא ויתר עד שזכה סוף סוף בלונדון. הוא המודל לחיקוי כיוון שהמשחה העיקרי שלו הוא גם המשחה העיקרי שלי - 200 מטרים חזה. בנוסף, הוא הראה לי שתמיד צריך לכוון למעלה למטרות חדשות לא משנה מה היה בעבר. צריך להמשיך ולהתמיד וכל אחד יכול להגשים את המטרה שלו כמו שהוא עשה".

מהו ההישג המטורף שלך עד היום בענף?
"אני זכיתי מספר פעמים במדליות באליפויות ישראל בגילאים שונים. ההישג הבולט ביותר היה באליפות הקיץ האחרונה, כאשר זכיתי במדליית הכסף באליפות ישראל לגילאי 16 כאשר הפסדתי ב-16 מאיות לזהב. חוץ מההישג, המשחה הזה לימד אותי הרבה על עצמי ועל כך שתמיד יש פעם הבאה".

© צילום פרטי

מהם לדעתך היתרונות והחסרונות לנער שעוסק בספורט בזמן הלימודים?
"לדעתי עיסוק בספורט תחרותי הוא יתרון גדול לנער בזמן הלימודים. קודם כל זה מסדר מאוד את לוח הזמנים היומי שלי ואני יודע מתי בדיוק לעשות כל דבר, זה תורם להצלחה בלימודים. בנוסף, לי אישית השחייה גורמת לריכוז ואני יכול להתמקד בדברים נוספים כמו הלימודים".

מה מיוחד בספורט שלך?
"שחייה הוא ספורט מאוד מיוחד שאינו פופולרי מספיק בישראל אך זהו ענף ספורט מאוד נחשב ברחבי העולם. למרות שהספורט הוא אינידבידואלי, הוא משלב הרבה פעמים גם קבוצתיות. בזמן השחייה אפשר להתנתק מכל מה שקורה סביב ולהנות. זה ענף שמשלב את פעילות כל הגוף ובעיקר בפעילות אירובית שמונעת מחלות רבות. לדעתי, לא נותנים לענף הזה מספיק חשיפה במדינתינו. בענף הזה ישנו פוטנציאל גדול- שחיינים רבים זוכים במדליות מאליפויות אירופה ועולם לנוער אך קשה להם להשתלב באליפויות לבוגרים, כיוון שאין מספיק תקציבים והוא לא מפותח מספיק. אני מאמין כי אם המדינה תשקיע יותר בענפים כמו שחייה, אנו נזכה לראות הצלחות גדולות יותר בשנים הבאות".

תגובות