על קו הזינוק: "למדתי לשאוף לטוב ביותר". צילום: Pedro Martinez

על קו הזינוק: "למדתי לשאוף לטוב ביותר"

אחת לשבוע נכיר לכם בני נוער שמשחקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, קטי ספיצ'קוב, אלופת העולם לנוער בגלישת רוח

הכירו את קטי ספיצ'קוב, בת 17 מאילת, שזכתה לפני כחודש וחצי באליפות העולם לנוער בגלישת רוח בדגם הגלשנים האולימפי RSX שהתקיימה בקפריסין, וכן זכתה בתואר סגנית אלופת העולם בגלשני RSX שהתקיימה בניו-זילנד. ספיצ'קוב אף נמצאת בתכנית "אתנה טופ טים", העוסקת באיתור ובתמיכה של ספורטאיות מצטיינות בענפים אישיים אולימפיים, החל מגיל קדטיות (גילאי 15-17) ועד בוגרות. במסגרתו, מקבלות הספורטאיות סיוע מותאם אישי ופרטני, במטרה לעזור להן לממש את הפוטנציאל הטמון בהן ולהשתלב בנבחרות הבוגרות. התכנית הינה של "אתנה"- הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל, הוועד האולימפי ואיגודי הספורט הרלוונטיים.

 עוד במדור על קו הזינוק:

מתי ואיך התחלת לעסוק בתחום שלך?

"התחלתי לעסוק בגלישת רוח כשהייתי בגיל 10 , כיתה ד".

  מה מושך אותך בתחום הזה?

"קודם כל הים, תמיד רציתי ואהבתי לעשות דברים שקשורים לים. בהתחלה לא הכי התחברתי לשם. הגעתי לחוג רק כדי לנסות ולא הכרתי את גלישת הרוח לפני. עם הזמן התחלתי להתחבר למה שאני עושה, אהבתי את הספורט הזה , הצלחתי בזה והחלטתי להישאר עוד שנה ועוד שנה, עד עכשיו".

 במשך כמה פעמים בשבוע את מתאמנת?

"אני מתאמנת חמש או שש פעמים בשבוע בים ובעוד חמש אימוני כושר מחוץ למים. האימונים בים נערכים בערך שעתיים ובעיקר כוללים עבודה על טכניקת הגלישה והטקטיקה".

© Robert Hsjduk

"הלימודים והספורט לא תמיד מסתדרים"

מהן השאיפות שלך בתחום?

"אני חולמת להגיע לאולימפיאדה ולזכות במדליה אולימפית. מעבר לזה, אני שואפת להיות ברמה העולמית הגבוהה ולהמשיך ליהנות מהדרך".

איך את מצליחה לשלב בין הספורט והלימודים?

"הלימודים והספורט לא תמיד הכי מסתדרים, בעיקר בעונת הבגרויות. ללא עזרת בית הספר לא הייתי מצליחה לסיים את כל הבגרויות. להיות תלמידה וספורטאית שמתחרה ברמה העולמית זה לא קל בכלל. אני חושבת שמסגרת בית הספר מאוד חשובה לעתיד ולכן צריך לדעת לשלב גם את הספורט, וגם את הלימודים. זה בא לידי ביטוי בלקיחת ספרים לתחרויות בחו"ל ובויתור על חלק מהאימונים לקראת בגרויות חשובות".

מהי התגובה של החברים והמשפחה?

"המשפחה והחברים הם התמיכה הראשונית - תמיד מעודדים, יודעים לחבק, לפרגן ולעזור. המשפחה והחברים לצדי גם ברגעים הקשים וגם כשלא זוכים. הם תמיד יודעים מה להגיד ואיך לתמוך בי".

© Francisco Distasio

"הדרך שלי שונה משל כל אחד אחר"

מי המודל לחיקוי שלך?

"אני חושבת שאין לי מודל לחיקוי ספציפי, הדרך שלי שונה משל כל אחד אחר ושל אחרים שונה משלי. אני מאמינה שלכל אחד יש את הדרך שלו להגיע גבוה ולהצליח. אולי המודל לחיקוי שלי הם הספורטאים הפראולימפיים, הם תמיד מוכיחים שהכול אפשרי. למרות כל הקשיים והמכשולים הם מצליחים ועושים את מה שהם אוהבים".

מהו ההישג הכי מטורף שלך עד היום?

"זכיתי באליפות העולם עד גיל 19 בנובמבר האחרון".

מהם היתרונות והחסרונות לנערה שעוסקת בספורט בזמן הלימודים?

היתרונות בלהיות תלמידה שעוסקת בספורט הם רבים. אני עושה את מה שאני טובה בו ואת מה אני אוהבת, אני לפעמים מצליחה לברוח מבית ספר ומנקה את הראש . החסרונות הם שלפעמים צריך לוותר על חיי החברה בשביל הספורט והשלמת הלימודים קשה, אך בסופו של דבר זה שווה את זה. הגלישה מלמדת אותי דברים החשובים לבית הספר, למדתי מהגלישה לשאוף לטוב ביותר והבנתי שבלי עבודה קשה לא אצליח".

© Robert Hsjduk
תגובות