על קו הזינוק: ספיישל צעירים שעוסקים בענפים שונים. צילום פרטי

על קו הזינוק: ספיישל צעירים שעוסקים בענפים שונים

אחת לשבוע אנו מכירים לכם בני נוער שעוסקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, שלושה ילדים צעירים בתחילת דרכם שעוסקים בתחומים השונים, שרואים את הצלחתם גם מרחוק

מדי שבוע אנו מכירים לכם נער שעוסק בתחום ספורט לא שגרתי ועושה הכל כדי להצליח בו. הפעם, החלטנו קצת לגוון ולהכיר לכם שלושה ילדים צעירים, שמשקיעים את כל נשמתם בספורט וכמובן שהדרך שלהם בענפים השונים עוד ארוכה. 

עוד במדור על קו הזינוק:

הכירו את בן רוקנשטיין, תלמיד כיתה ו', בן 11 מתל מונד. רוקנשטיין משחק כדורגל בקבוצת ליגה בפרדסיה ומספר לנו: "אני תמיד אוהב לעשות ספורט, לא משנה איזה ענף זה, ובשנים האחרונות נכנסתי חזק לתחום הכדורגל וככל שאני מתקדם בו אני יותר אוהב אותו".

© צילום פרטי

"אי אפשר לנצח בו אם אתה לבד"

ספר לנו קצת על הספורט שלך. 
"כדורגל זה משחק קבוצתי. אי אפשר לנצח בו אם אתה לבד, אבל אם אתה עובד בשיתוף פעולה עם החברים שלך לקבוצה אתם תצליחו. אחרי אימון טוב או משחק טוב אני מרגיש שעשיתי את כל מה שיכולתי כדי שננצח גם אם זה אומר להיפצע או לשחק בתפקיד שאתה לא אוהב למען הקבוצה" .

מה אתה הכי אוהב בספורט הזה?
"מה שאני אוהב בכדורגל זה שאתה אף פעם לא עומד ולא עושה כלום, תמיד צריך לרוץ. הדבר השני שאני אוהב בכדורגל הוא עבודת הצוות שבלעדיה אי אפשר לנצח".

איך התחלת לעסוק בספורט הזה? איפה אתה נמצא כיום? "הכרתי את הכדורגל ממשחק ששודר בטלוויזיה. שאלתי את אבי איך משחקים ומה החוקים והוא הסביר לי, אז החלטתי לנסות את זה- הלכתי לחוג ניסיון. אהבתי את זה אז נשארתי מגיל חמש עד גיל שבע. בהתחלה שיחקנו במגרש אספלט קטן וכל קיץ היה טורניר מגרש דשא. כשעברתי לעיר בה אני גר היום, נרשמתי לחוג שהיה תמיד על מגרש דשא וכך היה במשך שלוש שנים עד שהזמינו אותי לשחק בקבוצת ליגה בפרדסיה ושם אני משחק כיום באופו מקצועי".

לאן אתה שואף להתקדם בתחום? "שאיפותיי לעתיד הן לשחק בקבוצה מקצוענית בליגה בכירה בארץ או בחו"ל. אני מעדיף בחו"ל מפני שהליגות שם מתקדמות יותר והכדורגל טוב יותר, אבל בשביל להגיע לרמות האלה אני אצטרך להשקיע בזה את כל חיי. זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות".

ועכשיו למוכשרת הצעירה הבאה - הכירו את שיר הרוש, בת תשע וחצי מבת חפר, שמאוד אוהבת לבלות עם חברות ואת התחום הספורטיבי בו היא עוסקת. הרוש מתאמנת בהתעמלות קרקע. בשנה שעברה היא הצטרפה לחוג, ובמהלך השנה המאמנים גילו את כשרונה הנשגב וקידמו אותה לנבחרת עתודה. משם לנבחרת הצעירה, ומשם חולמת להגיע גם לנבחרת הבוגרת.

© צילום פרטי

"אני אוהבת את הצוות שלי"

ספרי לנו קצת על הספורט שלך.
"התעמלות קרקע היא ענף אולימפי, שמתעסק בהתעמלות על משטח מיוחד שמיועד לקפיצות וניתורים. התרגיל קרקע שעליו אנו עובדות נמשך בין 70-90 שניות, ומשתלבת בו מוזיקה וכיאוגרפיה בנוסף לתרגילי קפיצות, גמישות, אלמנטים של ריקוד ובלט, אקרובטיקה, סיבובים ופניות".

מה את הכי אוהבת בספורט הזה?
"אני אוהבת את הצוות שלי – אני קוראת להן "הגדולות". הן אלה שמקפיצות אותי ועובדות איתי. אנחנו עובדות כצוות לכל דבר, ואחראיות על התרגיל באופן שווה. בנוסף, אני אוהבת את התרגילים- לקפוץ, לעשות סלטות, לנתר ולהגלגל".
 
איך התחלת לעסוק בספורט הזה? איפה את נמצאת כיום?
"התחלתי בשנה שעברה כשהצטרפתי לחוג במתנ"ס כמו כל החברות שהיו לי בכיתה. במהלך השנה המאמנים גילו את כישרוני וקידמו אותי לנבחרת העתודה ולנבחרת הצעירה. השנה התחלתי בנבחרת הבוגרת!. אני מתעמלת ארבע פעמים בשבוע בבת חפר ובפרדס חנה. החודשיים האחרונים היו רצופי תחרויות  כשבסופם  סיימתי במקום הרביעי בארץ לדרגה שלי – דרגה 3".

לאן את שואפת להתקדם בתחום?
"החלום שלי להיות בנבחרת הבוגרת ולייצג את המדינה בחו"ל. אני רוצה להתאמן בכל מקום, אני רוצה להכיר מקומות חדשים, סגנונות התעמלות חדשים ולהגיע כמה שיותר רחוק".

ועכשיו למוכשר האחרון, הכירו את אורי בן ימיני. אורי לומד בכיתה ה', והוא בן 11. הוא אוהב מאוד לראות טלוויזיה ולשחק כדורסל עם חברים. אך חוץ מהכדורסל עם החברים, הוא משחק כדורסל בקבוצת ליגת מקצועית, כבר מכיתה ג'.

© צילום פרטי

"אני מרגיש ביטחון אחרי שקלעתי סל"

ספר לנו קצת על הספורט שלך .
"הספורט שאני עוסק בו זה כדורסל, זה הספורט שאני נהנה ממנו. מה שאני אוהב בתחום זה שהוא גורם לך ללמוד להשקיע, להיות אחראי וגם לדעת לשתף את האחרים כיוון שזה משחק קבוצתי".

מה אתה הכי אוהב בספורט הזה?
"אני מרגיש ביטחון אחרי שקלעתי סל, הכדורסל גורם לי לצבור ביטחון ומחזק אותי להמשך, בזכותו אני מרגיש שאני מסוגל להכל. אני אוהב את ההרגשה הזאת".

איך התחלת לעסוק בספורט הזה? איפה אתה נמצא כיום?
"בכיתה ג' אבא שלי הציע לי לנסות ללכת לחוג כדורסל. התחלתי, ולא תיארתי לעצמי שאני באמת אדע לשחק תוך זמן קצר, ושיש לי כישרון. היום אני נמצא בקבוצת "הפועל עמק חפר כפר ויתקין", קבוצה שכבר משחקת בתוך ליגה, עם עוד שש קבוצות, ומתחרה על אליפות. יש לנו שלושה אימונים בשבוע פלוס אימון כוח. מטרת האימון הנוסף היא לחזק אותנו, ושנדע 'לשרוד על המגרש הרבה זמן', בקבוצה כזו, שהיא כבר לא חוג, יש לנו משחק נגד קבוצה אחרת כל שבוע וחצי, ואנחנו קבוצה מקצועית לכל דבר. רואים זאת למשל שכשהייתי בחוג היו טעויות שלא היו חשובות ולכן לא היו מתייחסים אליהן, והיום בזמן משחק הן קריטיות".

לאן אתה שואף להתקדם בתחום?
"החלום שלי הוא לשחק בליגת על, שזו הרמה הכי גבוהה בארץ. אולי ארצה לאמן בהמשך, אבל יש לי עוד המון זמן להחליט ולחשוב על זה".

 

תגובות