לאמיצים בלבד: ענפי הספורט המסוכנים בעולם. צילום מסך מהאינסטגרם

לאמיצים בלבד: ענפי הספורט המסוכנים בעולם

כל ענף ספורט יכול להיות לא בטוח ואף מסוכן אם עוסקים בו באופן לא מקצועי, ללא ציוד מתאים, במצב פיזי לא טוב ואם לא מודעים עד הסוף לסכנות הטמונות בו. אך ישנם ענפים שבהם תחושת הסכנה היא גורם עיקרי המייצר אדרנלין מטורף לעוסקים בהם ולצופים. מוכנים להכיר אותם?

הכדורגל והכדורסל לנצח ישארו ענפי הספורט האהובים עלינו, אך כשעוסקים בענפים מסוכנים מעט קשה להכניס גם אותם לתמונה המכילה שורה של ענפים, שאיך נאמר בעדינות, יגרמו לרמת הביטחון שלכם לצנוח לרצפה ולהתחלף בהרבה תעוזה וסיכונים, ועל כך מעידים ענפי הספורט שלפניכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אגרוף - להיאבק בכל הכוח

ספורט המוגדר מסוכן הוא לא המצאה של השנים האחרונות וזאת מוכיח היטב ענף האגרוף. כבר מימי יוון העתיקה היו מתמודדים שניים על ניצחון בזירה באמצעות מכות ממוקדות וחזקות. כן, אומנם המתחרים מתאמנים רובת לפני כל קרב כזה ומצויים בכושר גופני מעולה אחרי אימונים מפרכים, תוך שהם מפתחים עמידות גופנית גבוהה לצד המגון הרב שיש להם - מגני ראש, אשכם ואפילו שיניים, אך אי אפשר להתעלם מהמגוון הרחב של הפציעות - שברים דימוים כאלה ואחרים, ואף נזקים לטווח ארוך כמו פגיעות נוירולוגיות ומוחיות (לא עלינו, כן?).

 

@tyrone_spong is a savage! 😎 Gets dropped once but comes back with the win! #mma #ufc #boxing

A post shared by mmaworld (@mmaworld) on

 רודיאו - קאובואים של ממש

ענף ותיק מסוכן נוסף הוא רודיאו הנחשב לאורך השנים כסמל לגבורה ולגבריות. ענף פופולארי בו המתחרה רוכב על גבו של שור או סוס פרא ואמור להישאר רכוב במשך יותר משמונה שניות. אין ספק שמדובר משימה קשה ומסוכנת במיוחד לאור העובדה שבעל החיים משתולל בפראות ברחבי הזירה, כשידו האחת של הרוכב מחזיקה בבעל החיים בחבל וידו השנייה מונפת באוויר. רוכבים רבים מוצאים את עצמם נפצעים באופן קשה וחמור, וזאת מבלי לדבר על הפציעות ועל הסבל הרב שנגרם לבעלי החיים.

 מרוץ מכוניות - נוסעים עם הרבה אדרנלין

מרוץ מכוניות הוא לחלוטין ספורט נוסף באדרנלין גבוה במיוחד. ענף זה מסכן גם את הצופים היושבים ביציעים הממוקמים קרוב מאוד למסלול המירוץ כשהמטרה של הענף היא לצבור כמה שיותר מיילים. המתחרים נוהגים במהירויות מטורפות ומינימום הגנה מפני פגיעות שלעתים עולות במחיר של בנזקים כבדים. ואם זה לא מספיק מסוכן, קיים מרוץ של 24 שעות הנחשב למטורף ביותר, שכן לאורך השנים נהרגו במהלכו לא פחות מאשר 130 משתתפים.

 גלישת גלים - רק אתה והגלים

הגלישה היא ענף נוסף, אך בשונה לשאר היא בסיכון שונה מול אויב אכזרי במיוחד - הים הגועש. גלים בגבהים עצומים במהירות שיא מציבים אתגרים הנראים כמעט בלתי אפשריים אל מול איתני הטבע האדירים בזמן שגולשים מכל העולם נהנים מתדמית סקסית ומגניבה במיוחד של כאלו העושים את הכמעט בלתי אפשרי. בעזרת גלשן, ביגוד מקצועי ושיווי משקל אדיר מסתכנים בפציעות ואף במוות. הגלישה אגב גם מצטלמת נהדר. ספורט פוטוגני, כבר אמרנו?

 צלילה במערות - צוללים מבלי לראות בעיניים

 דמיינו לעצמכם שאתם נכנסים למערה מלאה במים וכל מה שאתם צריכים לעשות בה הוא לצלול. נשמע לכם קל ומגניב? אז זהו שלא. תחכה לכם אדמה שאתם לא מכירים שהטמפרטורה בה מרגישה קפואה כמעט כמו בקוטב הצפוני. יהיה לכם קשה לראות מה הולך שם ואפילו צפוף, ואתם בסכנה כי מיכל החמצן עלול להיגמר בכל רגע. בואו נגיד שפשוט עדיף שנוותר מראש על החוויה הלא בטוחה הזאת.

השנים האחרונות סיפקו לנו מגוון רב של ענפי ספורט מסוכנים ומלאי אדרנלין, אשר רובם גם מצטלמים נהדר ומופיעים אצל רובנו בפיד באופן קבוע. גלישה ממצוקים, טיפוס מצוקים, צלילה במערות, גלישת סקי ממסוקים. ואנחנו? מעדיפים לצפות בהם בחדר ממוזג מול המחשב והכי אקסטרים שלנו יהיה לכסוס ציפורניים ואף להחסיר פעימה כשמשהו אצלם משתבש. כן, גם ישיבה ממושכת יכולה להיות מסוכנת. מישהו אמר שאנחנו לא אמיצים?

תגובות