ירדן ג'רבי פורשת: "אין לי מוטיבציה להמשיך". צילום מסך מאינסטגרם

ירדן ג'רבי פורשת: "אין לי מוטיבציה להמשיך"

הספוטראית הישראלית כינסה הבוקר מסיבת עיתונאים בה הכריזה על פרישה מעולם הספורט, שנתיים אחרי שזכתה במדליית ארד במשחקים האולימפיים. "האש בתוכי כבתה"

קצת יותר משנה אחרי שזכתה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו הודיעה היום (ב') ירדן ג'רבי (28) על פרישה מג'ודו במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"לאחר תקופה של לבטים, בה לא ישנתי הרבה לילות, האנשים הקרובים שלי יעידו על כך, אני מחליטה לפרוש מג'ודו. האש בתוכי כבתה", אמרה ג'רבי. "אני גאה בעצמי, בכל מטרה שהצבתי ובדרך שלי, שתמיד הייתה ללא פשרות. אני רוצה להודות לשני, הוא האדם הקרוב ביותר אליי בעולם, הוא משקיען, מקצוען, ותמיד היה מאחוריי בכל מצב".

"לקחתי חופשה, התאוששתי, עברתי ניתוח במרפק, פציעה שסחבתי שנתיים והתחריתי איתה. כאשר חזרתי לאימונים בערה בי אש, הייתי במחנה אימונים, הכי טוב שהיה לי אי פעם, בלי כאבים, בלי פציעות. ככל שהמשכתי להתאמן באופן רציף, הרגשתי שהאש בתוכי דועכת. בתור חיה שמזנקת למיטה לאימונים, הרגשתי שזה כבר לא היה אותו הדבר.

 

"לא סתם בכל ניצחון אני מצביעה על הדגל, אני גאה לחלוטין במדינה ולייצג אותה. אחרי 22 שנים אני הולכת לעבר דרך חדשה. לא יודעת מה היא תהיה. שוקלת לפתוח מועדון ג'ודו לילדים בנתניה. אם יש משהו שלמדתי בחיים שאם יש לי מטרה - אני עומדת בה".

ג'רבי הוסיפה: "כשיש לך מטרה - יש לך מוטיבציה. ברגע שחזרתי לשגרה הזאת של פעמיים ביום, זו עבודה מטורפת. אם עד היום העדפתי להיות בג'ודו, פתאום סדר העדיפויות השתנה, פתאום לא רציתי לשמור על הדיאטה, רציתי ללכת לאכול. אין לי כוחות יותר להתגבר על ההרגשה הזאת, עד שביקשתי משני הפסקה ואני לא מוצאת את עצמי מחזירה את המוטיבציה.

 

A post shared by Yarden Gerbi (@yardengerbi) on

"אני מחר קמה בבוקר ואין לי מושג מה אני עושה. אין לי מושג. אני בת 28 ואני פשוט לא יודעת לאן אני הולכת. הצעד הזה מפחיד אותי, אבל אני הולכת לשם בלב שלם. כספורטאית עברתי כל דבר אפשרי, הייתי פצועה, הייתי למעלה והייתי למטה, אבל כל עוד אין לי המוטיבציה אני לא יכולה להתאמן. בריו ידעתי שאין סיכוי שאני יוצאת משם בלי מדליה. אין אופציה כזאת. אני הכול או כלום, בגלל זה לא יכולתי להמשיך, אין דבר כזה אצלי 50-50. כשתהיה לי מטרה, אני אלך אחריה במאה אחוז".

כזכור, ג'רבי זכתה רק לפני שנה וקצת במדליית הארד באולימפיאדת ריו 2016. הג'ודוקא הוכתרה לאלופת העולם ב-2013, זכתה בסגנות ב-2014 וענדה על צווארה שלוש מדליות באליפויות אירופה השונות (אחת מכסף ושתיים מארד).

בחודש פברואר האחרון עברה ג'רבי ניתוח במרפק, והוא השבית אותה לכמה חודשים וגרם לה להחמיץ את אליפות אירופה הביתית שנערכה בארץ באפריל.

 

A post shared by Yarden Gerbi (@yardengerbi) on

השנה המופלאה הזו נמשכה עם אחד מרגעי השיא של הג'ודוקא בקריירה - ויש שיגידו הגדול מכולם. באליפות העולם בריו הפכה ג'רבי לישראלית הראשונה שזכתה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו. היא עשתה זאת במשקל עד 63 ק"ג לאחר שניצחה את כל חמשת הקרבות שלה באיפון.

בזכות היכולת הנהדרת שהפגינה באותה שנה נבחרה ג'רבי לג'ודוקא הטובה בעולם על ידי האיגוד העולמי. בנוסף זכתה בפרס ספורטאית השנה של ישראל ב-2013 ו-2014 על ידי הוועד האולימפי וכן זכתה בטקס המצוינות של משרד התרבות והספורט.

תגיות
תגובות