עפים על עצמם: "אין דבר כיף יותר מזה". צילום פרטי

עפים על עצמם: "אין דבר כיף יותר מזה"

כולנו אי פעם חלמנו לדעת לעוף כמו סופרמן, על אף שבמוקדם או במאוחר, גילינו שזה בלתי אפשרי. אבל מסתבר שלא כך הדבר. בעזרת הפלייבוקס, ענף ספורט חדש בעולם ובישראל, תוכלו לעוף כל הדרך הישר להצלחה

רבים מחשיבים את ה-FLYBOX, מתקן המדמה צניחה חופשית, לאטרקציה. אך גלי ורועי בר, זוג אחים מקיבוץ חולדה, החליטו להצטרף לשאר עולם, שבו מתחיל הענף להתפשט ולהוכיח שניתן להפוך תעופה לספורט לגיטימי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ה-FLYBOX נפתח השנה בישראל על ידי אנשים העוסקים בתחום הצניחה החופשית ומנהרות הרוח מזה זמן רב, וכן המתחם משתף פעולה עם ארגון תעופת הגוף הבינלאומי, ה-IBA. ענף תעופת הגוף הולך ותופס תאוצה ברחבי העולם, ואף יהיה חלק משלל ענפי הספורט המגוונים באולימפיאדת טוקיו 2020. הדבר המייחד את זה מענפי הספורט אחרים, הוא העובדה יוצאת הדופן שהענף הזה הוא שוויוני לגמרי. המתחרים יכולים להתחרות בו זה בזה ללא הבדלי גיל, מין ומשקל.

חדשני ותחרותי

מחר (ד'), באירוע שיתקיים ב- FLYBOX, תיערך לראשונה בישראל, תחרות IBA Global Kids challenge, שבה ישתתפו ילדים ובני נוער העוסקים בענף. חלקם אף יזכו לייצג את ישראל. התחרות הבינלאומית המתקיימת זו השנה  השלישית, נערכת בו זמנית במעל לעשר מנהרות הרוח המובילות בעולם, הכוללות את אוסטרליה ודובאי. במסגרת האירוע, יתחרו המתמודדים בקטגורית RW (תעופה על הבטן תוך יצירת מבנים) זוגות ובקטגורית Freestyle. השיפוט יתבצע על ידי שופטים בעלי שם עולמי בעשרות מדינות באופן מקוון.

"זה התחיל כאימון לצנחנים והפך לענף ספורט בפני עצמו", מספרת לפרוגי גלי (14), שתקח חלק בתחרות מחר, על מקורו של הענף הצעיר. "היינו עושים את זה בחו"ל, כי אבא שלנו היה צנחן, ואז פתחו את זה בארץ והתחלנו לעשות את זה גם כאן". אחיה, רועי (17), מוסיף שהוריהם וחבריהם תמכו מאוד כששמעו שהם לוקחים את הענף ברצינות.

© פלייבוקס

מה מייחד את הענף הזה מענפי ספורט אחרים מנקודת המבט שלכם?

גלי: "זה ענף ספורט שמאתגר מבחינה מנטלית. אתה צריך לחשוב על כל מה שאתה עושה, אבל גם פיזית. יש הרבה תרגילים קשים, שצריך להתאמן ולעבוד עליהם, אבל זה מאוד כיף ומספק".

רועי: "זה נחמד לעוף ולהצליח לעשות תרגילים שהתאמנת עליהם הרבה זמן. אפשר ליהנות בו, בלי להתאמץ. כשאתה שולט בעצמך, אתה יכול לעשות דברים מדהימים".

מה הדבר האהוב עליכם בפלייבוקס?

גלי: "אני אוהבת את סגנון Freestyle, שהוא כמו ריקוד. אני אוהבת לרקוד, אז אני נהנית מאוד. אני גם אוהבת לעשות את זה כמשפחה, כולנו אוהבים לעשות את זה ותמיד כיף לנו לעשות את זה יחד".

רועי: "ההנאה שבזה. גם כשאתה מצליח לעשות תרגילים, וגם כשאתה פשוט מגיע עם המשפחה ונהנה".

איך אתם מרגישים כשאתם נמצאים בתוך המתקן?

גלי: "יש לי אדרנלין בגוף ואני הכי שמחה כשאני בתוכו".

רועי: "זה לא נתפס שאתה עף, זו הרגשה חדשה וכיפית. זה מרגיש טוב ומשחרר. זה הכי קרוב שאתה באמת יכול להגיע ללעוף".

© צילום פרטי

עפים כל הדרך לתחרות

להגדרתה של גלי, התחרות שתתקיים מחר (ד'), היא כמו התעמלות אומנותית. "יש תרגילי חובה, יש פרמטרים שעל פיהם בודקים את ביצועי התרגילים: להישאר במרכז המתקן ולעשות את התרגיל בצורה נכונה. אתה עושה את הכי טוב שאתה יכול. זו תחרות בין לאומית שמתקיימת בארץ ויש בה שופטת שנוכחת במקום. בכל תחרות בעולם יש לפחות שופט אחד שנמצא בה, מצלמים את הכל ושולחים את זה לשופטים הראשיים של התחרות".

מה באשר להכנות? לגלי רק נשאר לחכות לזמן האמת, שבו היא תציג את התרגיל שבנתה עם אחת המדריכות. "בנינו רוטינה של פריסטייל, זה כמו ריקוד. אני מתאמנת עליה, זוכרת אותה ומשתדלת לגרום לה להיראות כמה שיותר יפה על מנת שהכל יתנהל באופן חלק".

פיליפ קורנז'אק, אלוף העולם בתעופת גוף ייקח חלק בתחרות. מתרגשים? 

גלי: "יש הרבה מדריכים שמגיעים מחו"ל שהתחרו פעם או שמתחרים כיום, והם באמת ברמה הגבוהה ביותר. זה כמו ששחקן כדורגל יביא אליך הביתה את מסי. אלו אנשים שאנחנו יכולים רק ללמוד מהם וזה מרגש. אתה לומד כל כך הרבה".

רועי: "זה מדהים לראות את מה הם עושים ואת אופן הביצוע. לומדים מהם הרבה מאוד".

פלייבוקס הוא ענף שעדיין נמצא בחיתוליו בישראל. אתם חושבים שאפשר לקדם אותו?

גלי: "כן, בחו"ל זה ענף מאוד מפורסם שפועל הרבה. אני חושבת שבארץ אין צנחן שלא שמע על זה. יש גם חוג לילדים, הם לומדים ומתקדמים, והכל תלוי בהם. בעתיד הענף לאט לאט יתקדם ויתפתח. בדרך כלל אנשים עושים את זה בפעם הראשונה ומתאהבים בזה. הטובים בעולם בתחום התחילו לעסוק בזה כאטרקציה".

© פלייבוקס

לאן אתם שואפים להגיע? 

גלי: "להגיע לרמה של תחרויות בעולם. אני כל הזמן רואה את הילדים שנמצאים בתחרויות בין לאומיות, עושים דברים מדהימים ומכירים אנשים חדשים. לזה אני רוצה להגיע".

רועי: "אני פחות מתעניין בתחרויות. אני בעיקר רוצה להמשיך לעשות את זה בשביל הכיף".

 

תגובות