גם שחמט נחשב: ענפי הספורט שלא מקבלים חשיפה בארץ. צילום מסך מהאינסטגרם

גם שחמט נחשב: ענפי הספורט שלא מקבלים חשיפה בארץ

כבר נמאס לכם לשחק כדורגל ולהמשיך לקלוע לסל? כנראה שהגיע הזמן שתכירו ענפי ספורט חדשים. קומו מהספה, נעלו בגדי ספורט ויאללה, יוצאים להתאמן! לא, הפעם זה לא יהיה כדורגל

 אם אתם אוהבים טכניקה, מלאים באנרגיות ואוהבים ולחשוב מחוץ לקופסה, כנראה שענפי הספורט המוכרים לכם קצת פחות מעניינים אתכם. קבלו את ענפי הספורט, שאומנם מקבלים פחות חשיפה, אבל בהחלט קיימים כאן, בישראל. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בדמינגטון 

בדמינגטון הוא למעשה משחק עם אותם החוקים ואותו הפורמט של הטניס. במשחק הזה משחקים עם מחבט קליל, כדור נוצה כשלרוחב אמצע המגרש ישנה רשת מתוחה. מספר המשתתפים בו הוא שני יחידים או שני זוגות. הוא נחשב כספורט אולימפי ונערכים בו תחרויות רבות בארץ ובעולם. לצערנו, לא קיימים מגרשים רבים בארץ, כך שאם התעניינתם, צריך לחפש אותם. המשחק מהנה ומיועד לכלל הגילאים.

© צילום מסך מאינסטגרם

פוטבול

גם בישראל משחקים בספורט האמריקאי והאהוב. אם אתם אוהבים את האדרנלין, האנרגיה והאגרסיביות, כנראה שזה הענף בשבילכם. הכדור בצורת אליפסה, המשחק דורש הרבה כוח, זריזות וטכניקה. הוא מחולק לארבעה רבעים בני 15 דקות. במשך מחצית מהזמן, קבוצה מסיימת נמצאת בהתקפה, בעוד שהשנייה נמצאת בהגנה. הקבוצה שמכניסה את הכדור לאזור קצה השטח של הקבוצה היריבה, משיגה ניקוד. גם בישראל קיימים מספר קבוצות כבר מהגילאים הצעירים. 

© צילום מסך מאינסטגרם

שחמט

אולי חלקכם לא מאמינים לכך שמשחק השחמט נמצא ברשימה הזו, אך הוא בהחלט כאן. השחמט משפר את השרירים הכי חשובים בגוף שלנו, שרירי המוח. הוא משחק אסטרטגי שדורש המון חשיבה מחוץ לקופסה וכמעט בכל עיר ויישוב אפשר למצוא לפחות מקום אחד בו מלמדים שחמט. לפני שאתם שוללים את האפשרות לשחק במשחק הזה, אין ענפי ספורט בעולם שחשובים להתפתחות המוחית שלנו כמו ענף השחמט. המשחק מעניין, מאתגר ואם אתם טיפוס שפחות מתחבר לספורט פיזי, כנראה שהוא בול עבורכם.

צילום מסך מאינסטגרם
צילום מסך מאינסטגרם

הוקי קרח

 סביר להניח שרבים מכם שמעתם על המשחק המוצלח והמוכר, אך האם ידעתם שיש לכם את האפשרות לשחק בזה גם בארץ? אומנם מדינת ישראל לא מדינה מושלגת וקרה כמו במדינות ההוקי המפותחות, אבל בערים רבות בארץ קיימים מגרשים מיוחדים להוקי קרח. למי שלא מכיר, בהוקי כמו בכדורגל, חייבים להכניס את הדיסקית לשער וישנן שתי קבוצות המתחרות זו בזו. השחקנים מחזיקים במן מוט עץ, שבעזרתו הם מזיזים את הדיסקית במהלך המשחק, אשר הם נדרשים להחליק על הקרח תוך כדי. הוקי קרח מומלץ לאנשים בעלי שיווי משקל טוב ולכאלו שאוהבים טכניקה.

© צילום מסך מאינסטגרם

חץ וקשת

הענף הזה בעבר שימש בעיקר ללחימה ולצייד, אבל כיום הוא משמש אך ורק לספורט. ברחבי הארץ ישנן מספר מועדוני קשתות, חלקם מקצועיים וחלקם מיועדים בעיקר עבור חובבי הענף. בתחרויות הקשתות המקובלות בעולם משתמשים במספר סוגי קשתות: קשת מסורתית, קשת גלגלות, קשת אולימפית, וברובה קשת. כל אחת מאתגרת ומורכבת יותר מהאחרת. 

© צילום מסך מאינסטגרם

 

 

תגובות