אירועי האלימות שהיינו זורקים הערב למדורה. האלימות בליגה לאומית. צילום מסך

אירועי האלימות שהיינו זורקים הערב למדורה

ערב ל"ג בעומר 2012, כתב "פרוגי" בחר את חמשת אירועי האלימות הכי גדולים שהספורט הישראלי נאלץ להתמודד איתם. זה מתחיל במוט שנזרק על אלישע לוי, ממשיך לגזענות של אוהדי בית"ר ונגמר באלימות בליגה הלאומית

הערב כולנו נעמוד לצד מדורות ל"ג בעומר, אך לפני שנשליך למדורה קרשים שכבר לא בשימוש או ספרי לימוד ישנים, בחר כתב "פרוגי" את חמשת אירועי האלימות הכי דוחים בספורט הישראלי, ששווה היה לזרוק למדורה, לפני שקרו. 

לצערנו, החיפוש אחר מקרי אלימות בספורט הישראלי היה פשוט למדי. יותר מדי מקרים התרחשו בשנה האחרונה בכדורגל הישראלי.

המוט על אלישע

ב-10 בדצמבר 2011, התקיים משחק הדרבי החיפאי הראשון של העונה בו ניצחה הפועל את מכבי לראשונה לאחר 10 שנים, מכבי חיפה כאמור הייתה בעיצומה של תקופה רעה בה הקהל קילל את מאמן הקבוצה, אלישע לוי, וקרא לו "להתפטר", אך ההפסד בדרבי היה יותר מדי עבורו, והקהל זרק מוט ברזל שפספס בכמה סנטימטרים את ראשו של לוי.

במזל לא היו נפגעים באירוע הזה. בית הדין החליט לא להוריד נקודות למכבי חיפה ואף לא לזמן אותה לדין בעקבות האירועים.

הקהל של בית"ר ירושלים

כאן אין תאריך ספציפי, הקהל של בית"ר ירושלים עד פחות או יותר הגעתו של אלי כהן, רק פגע בקבוצה שלו כשהוא עושה מעשים חמורים מאוד החל משריפת כיסאות, התפרעויות וקריאות גזעניות לעבר שחקנים ממוצאים שונים.

מדובר בתופעה מכוערת שיש למגר אותה - הקריאות הגזעניות חמורות מאוד, והן נוספו לאירועים האלימים הנוספים שהקהל של בית"ר עשה השנה והן בהחלט היו חייבות להיכנס לרשימה הזו. לאחר האירועים האלו בית הדין הוריד לבית"ר 2 נקודות ממאזנה.

הדרבי התל אביבי

ב-5 במרץ 2012 נפגשו מכבי והפועל תל אביב למפגש על היוקרה של העיר לאחר שמכבי לא ניצחה נכון לאותו תאריך כבר ארבע שנים בדרבי. הדרבי הסתיים בניצחון צהוב והשחקנים והקהל באדום לא יכלו לקבל את התוצאה. כבר בדקות האחרונות, הקהל של הפועל החל לזרוק חפצים למגרש ומצית נזרקה על ראשו של אלירן עטר.

אביחי ידין וסלים טועמה קיבלו כרטיס אדום במהלך המשחק ומיד עם השריקה לסיום המשחק רצו מחדרי ההלבשה אל עבר השופט ועוררו גם את הקהל שהחל במהומה גדולה אף יותר שזרק "מכל הבא ליד", ועשרות מוטות ברזל נזרקו אל הקרקע. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל העניש את הפועל תל אביב בעונש מתאים בהחלט של הורדת 3 נקודות, זאת בנוסף לעונשם של אביחי ידין וסלים טועמה.

בני לוד - הפועל רמת גן

בני לוד פגשה את הפועל רמת גן לפני מספר שבועות למפגש בקרב על העלייה לליגת העל, המשחק הסתיים בתוצאת תיקו, מה שאומר שבני לוד נשארת ראשונה עם 3 נקודות מעל רמת גן. שחקן רמת גן יקיר שינה רץ עם סיום המשחק לעבר הקהל של רמת גן והראה חולצה ובה כתוב "יש אלוהים והוא רואה הכל", מכן התפתחה המהומה ששחקנים הולכים מכות ואף מאמן בני לוד התעמת גם הוא ודרך על שחקני הפועל רמת גן. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הוריד 3 נקודות לשתי הקבוצות, זאת בנוסף לשחקנים ולבעלי התפקידים שהיו בקטטה.

האירועים במושבה

האירוע החמור ביותר השנה ואחד החמורים בשנים האחרונות קרה רק לפני מספר שבועות כשמכבי פתח תקווה אירחה את הפועל חיפה, הפועל חיפה הפסידה את המשחק 2-1 ועם סיום המשחק החלו דחיפות מצד שני שחקני הקבוצה, דחיפות כבר היו במקרים רבים, אלא שכאן הדחיפות הפכו לאגרופים וסטירות.

עמי גניש, מאמן השוערים של מכבי פתח תקווה, ניגש לעלי חטיב, שחקנה הערבי של הפועל חיפה ונגח בו, חטיב התמוטט לקרקע כשהוא מחוסר הכרה וכעבור מספר שניות יגאל ממן, חבר צוות במועדון של מכבי פתח תקווה הלך לכיוונו ובעט לו בפנים.

בית הדין של ההתאחדות הוריד למכבי פתח תקווה 3 נקודות וקנס כספי להפועל חיפה זאת בנוסף לעונשים לבעלי התפקידים והשחקנים שהיו בקטטה.

בואו נקווה שבשנה הבאה, לא יהיו לנו אירועי אלימות בספורט הישראלי לכתוב עליהם.

תגובות