כבר לא בדרך המלך: הספורטאים שפשטו רגל בשיא הקריירה. צילום מסך מהאינסטגרם

כבר לא בדרך המלך: הספורטאים שפשטו רגל בשיא הקריירה

בזמן שהספורטאים האהובים היו בפסגה, חיו את החלום וגרמו לנו לקנא מהבית המפואר, המכונית היוקרתית וההצלחה עצמה, הגיע הסיוט האמיתי שלהם. הם איבדו את כל מה שהיה להם ונפרדו מכל השפע, דווקא בשיא. אנחנו לא מקנאים בהם

 
הם היו בצמרת הספורט העולמית ונהנו מכל הטוב שרק תוכלו לדמיין, עד שהגיע הרגע הכי מתסכל שיכול להיות - הספורטאים הגדולים פשטו רגל עם פרישתם מעולם הספורט. אולי זה משום שהכסף מהספורט לא הספיק להם לשארית חייהם, אולי דווקא בשל חוסר יעילות, או שמא הם לא מצאו את מקומם בשוק התעסוקה. קבלו מספר סיפורים עצובים במיוחד של ספורטאים גדולים.

אלן אייברסון

אייברסון הוא אחד משחקני הכדורסל המוכשרים, ששיחקו מעבר לים. תמיד הייתה לו את התדמית של ה"בד גאי", אשר מפר את החוק. הסכם הגירושים מאשתו, בו נקבע כי הוא צריך לשלם דמי מזונות בסך 360 אלף דולר בחודש, לא עזר להרגיע את רואה החשבון של השחקן המכונה ״התשובה״. בניגוד לאחרים, לאייברסון עוד יש אור בקצה המנהרה. למזלו, האנשים הטובים העריכו את מה שעשה כספורטאי, ידעו לשפוט את אופיו הבעייתי, ובחוזה שחתמו עמו אי שם בתחילת שנות ה-2000 נקבע כי תפתח עבורו קרן נאמנות על סך 30 מיליון דולר, אותה יוכל לפדות רק כשיהיה בן 55. אומנם הוא צריך לחלוק בכסף עם אשתו לשעבר, אך גם 15 מיליון דולר זה סכום לא רע בכלל.

 

מייק טייסון

אתם בטח שואלים את עצמכם איך מתארגף העל, שהרוויח מעל 400 מיליון דולר במהלך הקריירה שלו הגיע לפשיטת רגל. נספר לכם שב-2013 הודיע מייק טייסון כי אינו יכול להמשיך באגרוף בעקבות התמכרותו לאלכוהול וסמים, ואף הכריז כי ״אני הולך למות מאלכוהול ומסמים״. מאז טייסון למעשה לא התאושש והיום הוא מחזיק בחווה שבה הוא מגדל קנאביס.

 

אלון מזרחי

אחד החלוצים המוכרים והטובים בתולדות הכדורגל הישראלי נקלע לחוב של 1.1 מיליון שקל. כתוצאה מכך, הוא מכר את ביתו והתגורר בבית הוריו. הוא טוען שהפסיד את כל הונו ונותר למעשה חסר כל. באותה התקופה, אימן מזרחי את הפועל פתח תקווה והרוויח שכר שעמד על 9,000 ש"ח בחודש, דבר שבוודאי לא עזר לו לבסס את עצמו כלכלית.

סקוטי פיפן

כדורסלן העבר של שיקגו בולס ייזכר לעד כיד ימינו של ג’ורד וכבורג משמעותי בששת האליפויות של שיקגו משנות ה-90, אלא שלא הכל נוצץ מאז. למעשה, פיפן לא היה רגיל להיות מתוגמל ב-NBA ולא החזיק בחוזים גבוהים המתאימים לשחקן במעמדו. הוא קנה מטוס פרטי בשווי מיליון דולר ומעולם לא טס בו. בסופו של דבר, החל להיכנס לחובות והודיע את הבשורה המרה - פשיטת רגל.

שון קמפ

שחקן העבר הגדול של הסוניקס, הווירטואוז הבלתי ייאמן ואחד השחקנים הטובים ששיחק ב-NBA, הרוויח באותה תקופתו כשחקן חוזים יוקרתיים בשווי עשרות מיליוני דולרים. עם זאת, היו לו שבעה ילדים משש נשים שונות. מסתבר שלא הצליח לעמוד בתשלומי המזונות, שהיה צריך לשלם לנשים הללו. ואם זה לא מספיק, קמפ היה מכור לקוקאין ואין זה תרם במיוחד לקופה הפרטית שלו.

 




תגובות