הכי מעוטרים: הספורטאים עם הכי הרבה מדליות אולימפיות. צילום מסך מהאינסטגרם

הכי מעוטרים: הספורטאים עם הכי הרבה מדליות אולימפיות

מהספורטאי שמתחרה בענף ייחודי, שכנראה טרם שמעתם עליו ועד האיש והאגדה, מייקל פלפס. קבלו את הספורטאים הכי מעוטרים, שיחזירו לכם את המוטיבציה להיכנס לכושר ולהתאמן בגדול

אוהבים ספורט, חולמים להגיע לאולימפיאדה, או פשוט אוהבים לצפות בתחרויות בלי הפסקה? כדאי שתכירו את חמשת הספורטאים הבאים, שזכו במספר הגדול ביותר של מדליות זהב בהיסטוריה של האולימפיאדה. מי יודע, אולי אחד מכם יגיע יום אחד למעמד הזה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במקום ה-5 - ספורטאי בענף ספורט חורפי במיוחד

במקום החמישי נמצא אולה איינר ביורנדלן, ביאתלט נורבגי (ביאתלון הוא ענף ספורט חורפי אולימפי המשלב סקי למרחקים עם ירי ברובה), שזכה ב-13 מדליות אולימפיות, כאשר שמונה הם מדליות זהב. ביורנדלן הוא ספורטאי החורף המעוטר ביותר בהיסטורית האולימפיאדה והתחרה בשש אולימפיאדות.

 

 במקום ה-4 - המתעמל הסובייטי

במקום הרביעי נמצא המתעמל הסובייטי, ניקולאי אנדריאנוב, שזכה ב-15 מדליות אולימפיות, כאשר שבע מהן הן מדליות זהב. המתעמל הסובייטי התחרה במשחקי הקיץ ב- 1972, 1976 ו-1980, ונחשב למתעמל המעוטר ביותר בהיסטוריה. לאחר סיום הקריירה האולימפית שלו, הוא החל לאמן מתעמלים בברית המועצות, ביפן ובבית הספר להתעמלות שבעיר הולדתו.

 

 במקום ה-3 - הגולשת למרחקים

במקום השלישי נמצאת הגולשת למרחקים הנורווגית, מריט ביורגן, שזכתה ב-15 מדליות אולימפיות, אשר שמונה מתוכן הן מדליות זהב. עובדה זו הופכת אותה לספורטאית החורף המעוטרת ביותר בהיסטוריה של האולימפיאדה, הן מבין הנשים והן מבין הגברים. ביורגן השתתפה באולימפיאדת החורף, שנערכה השנה בדפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה וזכתה בשתי מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד. כבוד!

 

 במקום ה-2 - מתעמלת עם 18 מדליות

למקום השני והמכובד ביותר הגיעה המתעמלת הסובייטית, לאריסה לטינינה, שזכתה ב-18 מדליות בסך הכל, כשמחצית מהן הן מדליות זהב. לטינינה התחרתה בשלוש אולימפיאדות: במלבורן 1956, בטוקיו 1960 וברומא 1964. באולימפיאדה הראשונה שלה במלבורן, היא זכתה בתחרות הקרב רב האישי בעת שניצחה את היריבה שלה, אגנס קלטי היהודייה מהונגריה. מעבר לעובדה שלטינינה הייתה ספורטאית יוצאת דופן, היא אף האישה שזכתה במספר הרב ביותר של מדליות אולימפיות. יתרה מכך, היא נמצאת במקום השני בדירוג הספורטאים והספורטאיות המעוטרים ביותר באולימפיאדה.

 

 במקום ה-1 - מייקל פלפס

ובמקום הראשון! הספורטאי עם הכי הרבה מדליות אולימפיות בהיסטוריה, מי אם לא השחיין האמריקאי, מייקל פלפס. פלפס, האיש והאגדה, שזכה בלא פחות מ-28 מדליות, אשר 23 מהן הן מדליות זהב. אלוף עולם ושיאן עולמי, שכן הוא מחזיק בששה שיאים עולמיים בבריכה האולימפית.

 

 

 

 



תגובות