מונדיאל 2018 יצא לדרך: פתיחה מרשימה וססגונית במיוחד. צילום: gettyimages.il/ Kevin C. Cox

מונדיאל 2018 יצא לדרך: פתיחה מרשימה וססגונית במיוחד

לאחר זמן רב של ציפייה, יצא לדרך אירוע הספורט הגדול של השנה - מונדיאל 2018 ברוסיה! סיקור של ערב הפתיחה המיוחד של הטורניר, שכלל טקס ומשחק פתיחה חגיגי, אשר הותיר את סעודיה חסרת אונים מול המארחת

אהודי הספורט וחובבי הכדורגל בפרט לא הפסיקו לספור את הימים וסוף סוף זה קרה - מונדיאל 2018 יצא לדרך הערב (ה') במוסקבה, בירת רוסיה, לאחר ארבע שנים של ציפייה. זוהי הפעם הראשונה שהמדינה הגדולה מארחת את המונדיאל. 11 ערים ו-12 אצטדיונים יארחו את הטורניר המפורסם במהלך החודש הקרוב, כאשר שמונה מן האצטדיונים חדשים ביותר ונבנו במיוחד לרגל המאורע. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

במונדיאל הנוכחי לוקחות חלק 32 נבחרות, שחולקו לשמונה בתים. הערב, נערך המשחק הראשון בבית א' בין מארחת הטורניר, רוסיה לבין ערב הסעודית, אשר עבורה זו ההופעה החמישית בטורניר. אבל, לפני שכל זה קרה, נערך טקס פתיחה מרשים וצבעוני ביותר, בו לקחו חלק מספר גדול של רקדנים, רקדניות ורובי וויליאמס אחד, שהכניסו את 80 אלף האהודים שישבו ביציע וצפו בפתיחה המרהיבה לאווירה. 

© צילום: gettyimages.il/ Maddie Meyer

לאחר הסולו של וויליאמס, עלתה לשיר יחד איתו זמרת רוסית מקומית וזאת בנוסף לצורות היפות שיצרו הרקדנים ברחבה. לצד כל המוזיקה שנשמעה ברקע והריקודים היפים, אף נערך מצעד עם דגליהם של כל 32 הנבחרות המשתתפות במונדיאל.

על אף שעשרות אלפי הצופים באצטדיון נהינו ממראה עיניהם, ציפינו לראות קצת יותר ייחוד מהתרבות הרוסית העשירה וסממניה. נקווה שלפחות במהמשך המונדיאל נזכה לטעום קצת יותר ממנה ולראותה בעיניים.

וכעת, למנה העיקרית - המשחק עצמו, שהפגיש את המארחת רוסיה עם ערב הסעודית. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי רוסיה היא מיבשת אירופה וערב הסעודית מגיעה מאסיה, וכן ממיעוט ההופעות של שתי הנבחרות בטורניר, שכן שתיהן נפגשו ביניהן פעמים מועטות בלבד, כאשר הפעם האחרונה הייתה בשנת 1993.

© צילום: gettyimages.il/ Matthias Hangst

כבר בדקה ה-12 זה קרה, השער הראשון של מונדיאל 2018 שכולנו חיכינו לו! המארחת עלתה ליתרון בזכות השער של יורי גזינסקי. אם זה לא מספיק, רוסיה אף הכפילה את התוצאה שתי דקות לפני שריקת סיום המחצית, כאשר הקשר דניס צ'רישב כבש את המגרש.

נראה כי הנבחרת הרוסית לא רק הרשימה אותנו, אלא גם את הקהל הביתי ואת אלו שצפו במשחק מרחוק. יחד עם זאת, על פי התחזיות השונות, נראה כי מרבית הפרשנים לא התלהבו ממנה במיוחד ולא חושבים שהיא עשויה להגיע רחוק.

20 דקות לסוף זה כבר הפך לפירוק. ארטיום דזיובה העלה את המארחת ל-3:0. על אף התוצאה הגבוהה, זו לא הפתעה. הנבחרת הערבית נחשבת לאחת הנבחרות החלשות בטורניר. בכל המשחק, למרות ניסיונות סעודיים ספורים, הנבחרת מרוסיה שלטה ללא עוררין והרשימה את כלל הצופים. כל השערים גרמו לקהל הרוסי להתלהב ולצפות לעוד מנבחרתו.

© gettyimages.il/ Ryan Pierse

מספר דקות לפני הסיום זה הגיע. הקשר הנפלא, אלכס צ'רישב, נתן את הפינאלה עם הגול הרביעי והשני שלו במשחק. מי שבישל היה כובש השער השלישי, ארטיום דזיובה. אומנם, זה לא נגמר! קרנבל באצטדיון במוסקבה. הנבחרת הרוסית מ-פ-ר-ק-ת את הסעודים. גולובין הרוסי הבקיע ממש בשניות הסיום את השער החמישי שהובקע בבעיטה חופשית מרהיבה.

בסופו של דבר, שיתוף הפעולה הפורה של שחקני הנבחרת הוביל את הנבחרת הרוסית לניצחון מרשים לכל הדעות. לטעמנו, השחקן המצטיין היה אלכס צ'רישב שהבקיע שני שערים, היה מצוין והוביל את הנבחרת הרוסית לניצחון ענק. אין ספק שהמארחת הפתיעה גם את אוהביה וגם את מבקריה!

לסיכום, אף על פי ששתי הקבוצות אינן מבין האטרקטיביות ביותר, נתנה הנבחרת המארחת הצגה מול הנבחרת הסעודית והשאירה טעם של עוד עם מבול של שערים. יחד עם טקס הפתיחה המוצלח, בהחלט נשארנו עם טעם של עוד ורצון לצפות בהמשך הטורניר. אין ספק שעוד מצפה לנו מונדיאל מרתק המלא בשערים ובמשחקים מעניינים. 

© צילום: gettyimages.il/ Kevin C. Cox

 

 

 
תגובות