גוללל: השערים העצמיים הכי מטורפים שראינו. צילום: Fotolia

גוללל: השערים העצמיים הכי מטורפים שראינו

גול עצמי הוא אומנם דבר נדיר במגרשי הכדורגל ולרוב כולם רוצים לשכוח שהוא בכלל קרה, אך ישנם מספר גולים עצמיים מיוחדים שאף אחד לא יכול לשכוח. זה הזמן להיזכר בהם

אין דבר מביך יותר משחקן כדורגל שמבקיע גול כנגד הקבוצה שלו. בדרך כלל גול עצמי נובע מהרחקה כושלת, מרצון לעשות להטוט עם הכדור שמסתבך, או אפילו ממסירה תמימה לשוער שמסתיימת באחת המבוכות הגדולות בעולם הכדורגל. אבל על אף שהחקנים מנסים להימנע ממצבים מביכים כאלו, ישנם הרבה רגעים בהם הגול העצמי היה כל כך הזוי, מיוחד, או בלתי נשכח. בין אם כמקרה עצוב אך לא מזיק, ובין אם כמקרה טראגי שהרס תקוות של קבוצה שלמה - הרי לכם הגולים העצמיים שאי אפשר לשכוח.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רובין ואן פרסי (הולנד נגד צ'כיה)

לומר שהכדורגל שהציגה נבחרת הולנד במוקדמות יורו 2016 היה רע - יהיה מדויק. ההולנדים ובייחוד ואן פרסי,  הרשימו במונדיאל 2014 בברזיל, אבל לאחר המונדיאל הנבחרת קרסה והתחילה להפסיד משחקים בצורה מביכה.

הרגע בו כולנו הבנו את גודל הבושה של נבחרת הולנד היה במשחק האחרון מול צ'כיה, משחק ביתי שבימי הגדולה שלה הולנד הייתה מנצחת בקלות, אבל לאחר כמה וכמה משחקים כושלים ראו את תחושת הייאוש של השחקנים. למרות יתרון הביתיות, חטפה הולנד שני שערים, אבל לאחר שמארק סוכי הצ'כי הורחק והצ'כים נשארו בעשרה שחקנים הייתה תקווה שההולנדים יתעשתו ויחזרו למשחק.

אחרי בעיטה חופשית של הצ'כים רובין ואן פרסי, אחד הכוכבים של המונדיאל בברזיל נגח את הכדור לשער של הולנד ובכך העלה את התוצאה לשלוש אפס לצ'כים, תוצאה שממנה הולנד לא הצליחה להתאושש. זה הרגע המביך בו הבנו שהולנד הגדולה לא תחזור למה שהייתה ועד היום, אחרי שפספסה גם את המונדיאל ברוסיה, הנבחרת האדירה הזו עדיין לא חזרה לעצמה.

 

אסף מנדס (מכבי חיפה נגד דינמו קייב)

ישנם מעט שערים כל כך הזויים כמו השער הזה של שוער מכבי חיפה מול דינמו קייב. בפעמים הראשונות שרואים את הסרטון קצת קשה להבין איך הכדור מגיע מהאוויר, אחרי שנבעט על ידי השוער, אל השער, אבל בשלב מסוים מבינים שהרוח במשחק הייתה כל כך חזקה שהכדור פשוט... חוזר חזרה לשער. לצערנו, המשחק נגמר בתוצאה 5:0 לטובת דינמו קייב והשער הזה הוא ללא ספק הנקודה היחידה במשחק ששחקני חיפה יכולים לצחוק עליה.

 

טרי סיאלי (ברבדוס נגד גרנדה)

אין הרבה משחקים שבהם מובקע שער עצמי, אבל מתי קרה שהקבוצה שהבקיעה שער עצמי ניצחה? יש רק משחק אחד כזה. במוקדמות הקריביים למונדיאל 1994 היה כלל מוזר - אם בסוף המשחק ישנו תיקו, הקבוצות נכנסות לתוספת זמן בה כל שער שווה לשתי נקודות. כלומר, אם הובקע שער אחד הוא נחשב לשני שערים.

ברבדוס רצתה לעלות לשלב הבא על חשבון גרנדה, אבל כדי לעלות הייתה חייבת לנצח בהפרש של שני שערים ומעלה. בדקה ה-87 למשחק היא הובילה רק בשער אחד וההגנה הגרנדית עשתה הכול כדי שעוד שער לא יובקע. ברבדוס החליטה לעשות צעד נועז, טרי סיאלי, שחקן ברבדוס, הבקיע גול עצמי מכוון כדי ליצור תיקו ולהגיע לתוספת הזמן, בה כל גול שווה שתי נקודות. הגרנדים הבינו שכל שער, בין אם לשער של ברבדוס או לשער שלהם, יוביל לביטול תוספת הזמן. לכן, במשך שלוש הדקות האחרונות של המשחק התחולל מצב הזוי בו גרנדה מנסה להבקיע שער בשני השערים וההגנה של ברבדוס שומרת גם על השער שלהם, אבל גם על השער של גרנדה.

לבסוף, הגרנדים לא הצליחו להבקיע את השער והמשחק נכנס לתוספת הזמן, בה ברבדוס הצליחה להבקיע עוד שער ולעלות לשלב הבא. בהחלט, גול עצמי שהיה שווה להבקיע.

 

פסטוס באיז (סיטיזן נגד סו הי)

הגול הזה יכל להיות אחד הגולים היפים של השנהץ בעיטה קשה לביצוע, טכניקה מורכבת וביוצע שרק לעיתים רחוקות הולך בצורה כל כך יפה למסגרת, רק חבל שזה היה לשער הלא נכון... במשחק של סיטיזן נגד סו הי בהונג קונג השחקן פסטוס באיז מבקיע גול עצמי כל כך מרשים, שלמרות שהוא הבקיע אותו נגד הנבחרת שלו, עדיין מגיע לו הרבה הערכה עליו. אין שיר מתאים יותר לגול היפיפה הזה מהשיר שמושמע ברקע, פשוט לראות וליהנות.

 

אנדרס אסקובר (קולומביה נגד ארצות הברית)

זהו אחד הגולים העצמיים המפורסמים ביותר והסיפור הזה מטורף לא רק בגלל הגול העצמי עצמו, אלא בעיקר בשל מה שאירע בעקבות הגול העצמי הזה. במונדיאל 1994 קולומביה נחשבה לאחת הנבחרות הבולטות לזכייה, עם כוכבים גדולים ובעלי פוטנציאל גדול. בין הכוכבים היה אנדרס אסקובר בעצמו, שהיה אחד משחקני ההגנה המוערכים בקולומביה. אבל במונדיאל עצמו, התקוות התנפצו, אחרי הפסד  מביך לרומניה, קולומביה הפסידה לארצות הברית, ובמהלך המשחק אסקובר הבקיע גול עצמי אחרי שהסיט בעיטה לתוך השער של נבחרתו.

קולומביה סיימה במקום האחרון בבית ואסקובר נתפס בקולומביה כאחד האשמים הברורים בהפסד, בעיקר בגלל הגול העצמי שהבקיע מול ארה"ב. כאשר הוא חזר לקולומביה לאחר המונדיאל, הוא נורה ונהרג, כשהרוצח מאשים אותו בהפסדי הנבחרת במהלך הרצח. זהו מקרה מחריד ונורא שקרה בעיקר בגלל גול עצמי אחד, שלעולם לא יימחק מהזיכרון של אוהדי הכדורגל בקולומביה ובעולם כולו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות