ספורט כדרך חיים: כך תשפרו את הכושר הגופני שלכם. צילום: fotolia

ספורט כדרך חיים: כך תשפרו את הכושר הגופני שלכם

כמעט כל אחד מאתנו עמד אי פעם אל מול המראה, בחן את עצמו, והחליט שזהו. מהיום הוא מתחיל לשמור על אורח חיים בריא ולעשות ספורט. אך בפני המתעמלים הצעירים, עומדים קשיים ופיתויים רבים, ולא תמיד קל לעמוד בפניהם ולהגיע אל המטרה אותה הציבו לעצמם מראש. בדיוק לשם כך, קיבצנו עבורכם מספר רעיונות לדרכים בעזרתן תוכלו להיות לשפר את ביצועי הספורט שלכם ולהיות מתעמלים למופת

מי מאתנו לא רוצה להיות ספורטיבי, חטוב ובעל גוף בריא? במיוחד בתקופת החורף, אנו נוטים להתעצל ולהעביר את זמננו בצפייה בטלוויזיה, שימוש בנייד או סתם שהייה מתחת לפוך. פעולות אלו, עם כל ההנאה שבהן, עשויות להוביל אותנו גם לאכילה מיותרת של מזונות שאינם בריאים, לירידה בכושר הגופני ולהרחיק אותנו מהחלום הנוצץ של גוף בריא וספורטיבי. אך אל דאגה, אספנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לשיפור הכושר הגופני.

עוד בערוץ המגזין:

חוגים וחדר כושר

המקומות המוכרים ביותר בהם תוכלו להשיג גוף בריא וחטוב הם חוגים שונים ומכון כושר. אם אתם מעל גיל 16, תוכלו להתאמן בחדר הכושר הקרוב לביתכם, אך זכרו להשתמש במכשירים בהדרגה ובאופן מבוקר. מומלץ להיעזר בהדרכתם של מדריכים מנוסים, שיעזרו לכם להכיר את המתקנים השונים ולשלב אימונים לאורך השבוע. במידה ועדיין לא מלאו לכם 16, תוכלו להירשם לחוגי ספורט שאתם אוהבים, כגון ריקוד, שחייה, אקרובטיקה, כדורסל וכו'. היתרון הבולט של אימון בחוג או בחדר כושר, היא העובדה שהפעילות קבועה, ולכן אין אפשרות להתעצל ולדחות אותה לזמן אחר.

© fotolia

ספורט בקלילות

גם אם אתם מתאמנים באופן קבוע בחוג או במכון כושר, כדאי לשלב בשעות הפנאי גם פעילות קלילה, שתוכלו לבצע מהבית מבלי לצאת החוצה. אפשרות טובה היא עלייה וירידה במדרגות, ("אימוני מדרגה"), תרגילי אירובי כמו "סקווטים", וצעידה במקום, וכן תרגילי מתיחות או ריקוד, בעזרת המגוון הרחב של הסרטונים המוצעים ביוטיוב. בשילוב עם מוזיקה שאתם אוהבים, התרגילים יהפכו לחוויה כיפית במיוחד. כמו כן, תוכלו לבצע פעילות חינמית גם מחוץ לבית: רכיבה על אופניים, למשל, הליכה או ריצה בשבילים המיועדים לכך, ואפילו משחק כדורסל או כדורגל עם חברים במגרש.

אורח חיים בריא

מרביתנו נוטים לחשוב ששמירה על גוף בריא וספורטיבי מסתכמת אך ורק בפעילות וכושר. אך למעשה, חלק גדול מאוד ממנה הוא גם שמירה על אורח חיים בריא. כדאי לשלב בתפריט היומי ירקות ופירות, ולשתות הרבה מים. מומלץ לאכול מוצרי חלבון בהתאמה לתפריט היומי, וגם להכין סלטים ולהוסיף גבינות דלות בשומן ומלח, וכן להמיר את הממרחים המתוקים שאתם שמים בכריך לבית הספר, בממרחי בריאות העשויים משקדים, תמרים ועוד.

a89ac139e085f
 © Fotolia

התמדה

אם נודה באמת, לרובנו קשה מאוד לקום מהספה, ללבוש בגדי ספורט ולצאת לאימון, בייחוד בימי החורף הקרים. אך חשוב מאוד לזכור, שרק אם נתמיד ונשקיע נוכל להשיג תוצאות משמעותיות. לכן כדאי להקפיד על פעילות גופנית לאורך זמן ובאופן קבוע, מבלי לדחות את המשימות שהצבנו לעצמנו. זכרו שיתרונותיו של הספורט הם לא רק בריאותיים אלא גם נפשיים - מוריד את רמות הלחץ והמתח, ועוזר לנו להרגיש רגועים ומשוחררים. הפעילות תהיה כיפית אפילו יותר, אם תעשו אותה עם חברים או בני משפחה, וכמובן תמיד כאי לבחור בפעילות שאתם נהנים ממנה כך הזמן יעבור לכם מהר יותר ותפיקו את ההנאה המרבית. בגדי ספורט, אם אתם שואלים אותנו, הם הסוד למוטיבציה ורצון להיות פעילים. בחרו סט שאתם אוהבים, ותראו איך מתעוררות בכם אנרגיות טובות. 

 

תגובות