קר בחוץ: ענפי הספורט האתגרי שאפשר לעשות בחורף. צילום: adobestock

קר בחוץ: ענפי הספורט האתגרי שאפשר לעשות בחורף

למי באמת מתחשק לצאת מהפוך החמים והנעים בחורף? ובכן, גם בחור צריך לשמור על אורח חיים בריא ולעסוק בספורט. אין צורך לרוץ או אפילו ללכת חדר כושר כי הבאנו לכם את הספורט החורפי שהכי כיף לעשות

העונה הקרה והרטובה מביאה איתה הרבה יותר אקסטרים, וגם כמה ענפי ספורט שתרדמת החורף שלהם היא בקיץ. כשהטמפרטורות יורדות, זה הזמן לצאת החוצה לחפש אתגרים ולהתחמם דווקא באמצעות ספורט. ואם כבר ספורט, אפשר להכניס קצת יותר אדרנלין למשחק. למעשה, בחורף אפשר להינות מענפי ספורט שונים ומגוונים, אולי אפילו יותר מאשר בעונת הקיץ.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

גלישת גלים
© דניאל ליאצקי

 

יאכטות על הקרח

פופולרי בקרב הבריטים, הסקנדינבים, הגרמנים והפולנים. יאכטות על הקרח הן ענף שייט ומירוץ של סירות קרח אשר מוכנות לאגם זה בהתאמה אישית. הענף הזה הוא אינו חדש במיוחד, והוא קיים כבר כמה מאות שנים. בימים אלה, מדובר במאמץ אשר כורך איתו סירות באורך 12 מטרים ורוח חזקה.

 

גלישה

גלישה היא תחום שאנו רואים רבות בקיץ, בחופי הים התיכון. האם אפשר לגלוש גם בחורף? אמנם הקור שבחוץ וטמפרטורת המים ביחד היא לא השילוב הכי נעים, אך ברגע שתתפסו את הגל הראשון האדרנלין יתחיל לזרום בגופכם ותבינו שאין כמו ההרגשה של הלישה בחורף- כשהגלים גבוהים, הרוחות חזקות ותנאי הגלישה מגוונים, הקור יישכח. עם זאת, כאשר גולשים בחורף הסכנה היא גדולה יותר ויש להיות זהירים.

 

© gettyimages_IL/Bruce Bennett

 

עפיפוני שלג

זהו המיזוג האידיאלי של עפיפונים, שלג וקרח. שילוב בין סנובורד, סקי וסקייטבורד. זהו אחד מענפי הספורט החורפיים הקלים יותר שאפשר להיכנס אליהם, הדורש רמה מסוימת של רוח וכמה סנטימטרים של שלג. בענף הזה העפיפון מושך אתכם עם כיוון הרוח- טעימה של החופש. אמנם לא עפים, אך אפשר לעשות סיבובים באוויר ותרגילים שונים באתר המושלג.

סנובורד

אם אתם אוהבים מים, אבל במצב צבירה שונה- סנובורד זה הספורט בשבילכם. גולשי סנובורד מחכים שהשלג ייערם והם יוכלו לבצע תמרונים, קפיצות ולמעשה, כל מיני תרגילים שונים. הגולשים מתמקמים במסלולים השונים, מקווים שרובם פתוחים ושמצב השלג מעולה ולא שחוק מדי. כך או כך, מומלץ להצטייד בהתאם: מכנס, מעיל, מסכה, נעלי סנובורד כדומה.

 

סנוקרוס

הענף הזה מורכב משני דברים- שלג ואופנועים. סנוקרוס כרוך במירוצי אופנועי שלג בעלי ביצועים גבוהים על פני מסלולים טבעיים או מלאכותיים במהירות רבה מאוד, עם מגוון פניות, מכשולים, קפיצות וסיבובים. זה קורה בכמעט 100 קילומטרים לשעה. אין פלא שסנוקרוס הפך לענף כל כך פופולארי בקרב האופנוענים שמחפשים יותר אקשן בחורף.

 

תגובות