מרגש: סיפורו של ניקולאי קודריצקי. ציור קיר של ניקולאי קודריצקי בשכונת התקווה. צילום: ויקיפדיה

מרגש: סיפורו של ניקולאי קודריצקי

מיוחד: סיפורו הטרגי של כוכב בני יהודה לשעבר, ניקולאי קודריצקי שנחשב לאחד הזרים הטובים בתולדות המועדון, שסיפורו קשור מסתבר לשיר "בוקר" של עמיר בניון

כשעמיר בניון כתב את מילות השיר "בוקר", שלימים הפך לאחד משירי הבוקר הישראלים האהובים, קרוב לוודאי שהוא בכלל לא ידע שהשיר נכתב באופן לא מודע על מותו הטראגי של ניקולאי קודריצקי, שחקנה האגדי של בני יהודה ת"א לשעבר, ובכלל – על הרוגי תאונות הדרכים.

בבית הראשון של השיר כותב בניון: "נוסע ללא אורות ומתנגש בפחד, זה עדיף מקיר או מרמזור, כי עם הפחד עוד אפשר הביתה לחזור והכי מפחיד עכשיו פתאום זה לעצור".

להתנגש בפחד הפנימי עדיף מאשר להתנגש בקיר או ברמזור כי אתה חוזר הביתה שלם ובריא. זאת עובדה. אבל התנגשות פיזית בקיר או ברמזור מובילה אותך לתאונת דרכים, מה שארע לניקולאי קודריצקי המנוח ומה שקורה עדיין, לצערנו, בכבישים.

ב-17 במרץ, 1994 בשעה 4:00 אירעה הטרגדיה צפונית לרעננה, כוכבה של בני יהודה מצא את מותו בעודו חוזר מחיפה, שם השתתף במסיבה עם חבריו מנבחרת אוקראינה. קודריצקי התרסק לתוך גדר ההפרדה בכביש ונפל מן המכונית במהירות של 160 ק"מ לשעה, מה שהוביל למותו המיידי.

האם מדובר בזר הטוב ביותר ששיחק בבני יהודה? לא בטוח, אך אין ספק שהוא אחד הזרים הגדולים ששיחקו במדי הזהובים. 

 

שיר לוי מבצע את שירו של בניון "בוקר".

 

תגובות