אליפות העולם בשחייה לבתי ספר בישראל. אליפות העולם בשחייה תערך בישראל. צילום: Adrian Pingstone, ויקיפדיה

אליפות העולם בשחייה לבתי ספר בישראל

ישראל תארח את אליפות העולם בשחייה לבתי ספר 2013. 11 מדינות תשתתפנה בתחרות שתערך בוינגייט וביניהן טורקיה. מנכ"לית משרד החינוך: "כבוד גדול לארח תחרות כה חשובה"

 

לראשונה, יארח משרד החינוך אתאליפות העולם בשחייה לבתי הספר לשנת 2013. יצויין, כי לאחר 40 שנה בהן מתקיימות תחרויות בתי הספר בשחייה נבחר משרד החינוך על-ידי ארגון ה-ISF  (הפדרציה הבינלאומית לספורט בתי הספר), לארח בישראל את אליפות העולם 2013. 

באליפות ישתתפו כ- 200 שחיינים בגילאי 14-17. המדינות המשתתפות הן: ברזיל, סין, צרפת, גרמניה, הונגריה, הודו, הולנד, פולין, בלגיה, ישראל וטורקיה. 

את המשלחת הישראלית ייצגו תלמידי בתי הספר 'מקיף עומר' ו'מקיף קריית ביאליק' בקטגוריה לבנים וכן בתי הספר 'מכבים רעות' במודיעין ו'היובל' הרצליה בקטגוריה לבנות. 

כמו כן, במסגרת אליפות העולם מתקיים מקצה גם לנבחרות תלמידים ארציות. בקטגוריה זו ייצגו את ישראל שחיינים ושחייניות שנבחרו על ידי איגוד השחייה

אליפות העולם לשחייה מתקיימת בשיתוף משרד החינוך עם עריית הרצליה ובסיוע של  התאחדות הספורט לבתי הספר, מכון וינגייט ואיגוד השחייה.

ממנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר נמסר: "זהו כבוד גדול למשרד החינוך לארח תחרות כה חשובה, אשר מבליטה את הישגי ספורט בתי הספר של מדינת ישראל.  תחרות הספורט מהווה גשר להדברות בין בני נוער מכל קצוות העולם".

שטראובר הוסיפה: "במהלך השנים האחרונות המשרד מעודד את בתי הספר להעצים את הפעילות הגופנית והתוצאות ניכרות בשטח, שכן חל גידול של כ- 30% בשיעור התלמידים העוסקים בפעילות גופנית בשעות הפנאי".

 

תגובות