מי הם אנשי השנה בכדורגל הישראלי?. צילום: עוז מועלם, מוטי קמחי ואורן אהרוני

מי הם אנשי השנה בכדורגל הישראלי?

אין ספק ששנה עמוסה עברה על הכדורגל הישראלי, לצד עוד קמפיין כושל של הנבחרת שהביא נקודת אור במשחקים מול פורטוגל, היו את האנשים שבלטו מעל כולם ועשו לנו את השנה

ככל שאנחנו מתקרבים יותר ויותר לשנת 2014, מגיע הזמן לבחור את האנשים שעשו לנו את השנה בכדורגל הישראלי. האנשים שבלטו יותר מכולם, והאנשים שצלחו בפרוייקטים האישיים שלהם. אז מי הם? 

אלי טביב 

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים ואחד אנשי העסקים הוותיקים ביותר בכדורגל הישראלי הוא ללא ספק אחד המשפיעים בכדורגל השנה. אמנם טביב לא הצליח להפוך את בית"ר ירושלים לאחת הקבוצות הגדולות בליגת העל אבל השפיע בעיקר על העתיד של הקבוצה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:
• גביע המדינה לנוער: מכבי חיפה ברבע הגמר 
• מי הם השחקנים שיעשו הכל אחד עבור השני?

טביב סגר חובות עתק של המועדון הירושלמי, אך לא השקיע ברכש דבר שעלה לו ביוקר. אלי טביב בונה את בית"ר ירושלים שתהיה חזקה לשנים הבאות וכבר עכשיו הצליח לשנות משהו בקבוצה, שעברה דברים לא פשוטים בשנים האחרונות.

מרקו בלבול

בני סכנין שאף פעם לא הייתה קבוצה דומיננטית בליגת העל, ותמיד הייתה בסכנת ירידה. הייתה משיגה בעונה "טובה" מקום גבוה יחסית בפלייאוף התחתון. בתחילת העונה הנוכחית הקבוצה עברה מהפך עם הגעתו של המאמן מרקו בלבול שאימן את הקבוצה בעבר.

מלבד יכולת אימון טובה לבלבול יש גם כישרון בסקאוטינג ועם כניסתו לתפקיד המאמן בבני סכנין הנחית בקבוצה שחקנים מרשימים ביותר כמו מוחמד גדיר הצעיר, דדי בן דיין הוותיק וגם כמה זרים.

בלבול קלע ברכש והפתיע את כולם שהגיע למקום השלישי בטבלה עם בני סכנין בסיבוב הראשון והפך את הקבוצה לאחת המובילות בליגה ומקווה להמשיך כך.

אלונה ברקת

אין ספק שמשהו טוב עובר על הקבוצה של אלישע לוי, הפועל באר שבע, וזה לא מעט בעקבות ההנהלה המצויינת והשקט שאותו נותנת הבעלים, אלונה ברקת לאלישע לוי. ברקת, שהפתיעה את כולם ורכשה את הקבוצה מבירת הנגב בקיץ 2007 מידיו של אלישע לוי, לא נחה לשנייה לצד האכזבות הרבות בעונות הקודמות מהקבוצה, כאשר השקיעה שנה אחר שנה כסף רב בתקציב הקבוצה, והאוהדים התאכזבו כל פעם מחדש, שאפילו לפלייאוף העליון הקבוצה של אלישע לא הצליחה להגיע.

ברקת.
ברקת.
צילום: מוטי קמחי

השנה כאמור, אלונה נתנה הזדמנות נוספת לאלישע לוי להוכיח את עצמו לאחר האכזבה בעונה הקודמת, ומסתבר שזה השתלם לברקת בגדול. הקבוצה בבעלותה פורחת ומפתיעה את כל הליגה, עם פער נקודות מרשים מהפועל תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, ובמאבק עיקש על המקום הראשון מול מכבי תל אביב, כאשר הפער עומד כרגע רק על שבע נקודות. אלונה ברקת לראשונה מקיץ 2007 יכולה סוף סוף לחייך.

ערן זהבי

ללא ספק השחקן הישראלי הטוב ביותר בליגה שלנו. זהבי חזר לכדורגל הישראלי לאחר שעזב את פאלרמו האיטלקית, ואחרי קריירה מסחררת בהפועל תל אביב החליט לשחק דווקא אצל היריבה העירונית, מכבי, כאשר לא מעט ביקורת הפנו אליו שהחליט להגיע דווקא למכבי תל אביב, לאחר שהיה חביב הקהל בהפועל תל אביב בעונת האליפות.

מתחילת העונה, עוד בקמפיין המוקדמות האירופי, זהבי מציג יכולת מצויינת ובולט מעל כולם בקבוצה של פאולו סוזה, ומסתמן כבורג המרכזי במערך של המאמן הפורטוגזי, ככל הנראה בדרך לאליפות נוספת, כאשר הצהובים מציגים בכל שבוע ושבוע יכולת מעל הליגה שלנו.

זהבי אף כבש במדי הנבחרת בהפסד החוץ מול רוסיה, כאשר היה אחד מנקודות האור בקמפיין הכושל של הנבחרת. נכון למחזור ה-15, ערן זהבי הוא מלך השערים של ליגת העל עם 10 כיבושים וללא ספק עשה את השנה לאוהדים הצהובים.

תגובות