כן בבית ספרנו? קריאה לצפייה בפורנו בבתי הספר בדנמרק. צילום: shutterstock

כן בבית ספרנו? קריאה לצפייה בפורנו בבתי הספר בדנמרק

דנמרק סוערת בעקבות קריאה של פרופסור לסקסולוגיה להראות פורנוגרפיה בבתי הספר כדי ללמד את בני הנוער להיות צופים ביקורתיים יותר ושיוכלו להבין טוב יותר את ההבדל בין מה שהם רואים בסרטים לבין המציאות

באתר "דה לוקאל" הדני, דווח על כריסטיאן גרוארד, פרופסור לסקסולוגיה מאוניברסיטת אלבורג, שקורא לבתי ספר בדנמרק להכניס לתכנית הלימודים הרשמית שלהם צפייה בפורנו במסגרת שיעורי חינוך מיני. זאת על מנת שיוכלו ללמוד להבחין בין הצפיות המוגזמות של בני נוער כשהם רואים סרטים כחולים לבין קיום יחסי מין במציאות. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

"במקום שחינוך מיני יהיה משעמם וטכני, ובו ילמדו את התלמידים איך שמים קונדום על מלפפון, אני מעדיף לחנך את ילדינו להיות צרכים ביקורתיים שרואים פורנועם מרחק מסוים ושקיפות" אמר גרואד. 

מחקרים מראים כי כמעט 99 אחוז מהנערים ו-86 אחוז מהנערות צופות בפורנו גם הן. גרוארד הוסיף שאחת מהמטרות של בית הספר הוא להראות שיחסי מין בחיים האמיתיים הם לא כמו יחסי מין שהם רואים בסרטים שונים ברשת. בני הנוער לטענתו, מנסים לחקות את מה שהם רואים בסרטי פורנו וזהו מקור לאכזבה. 

© shutterstock

לעומת זאת המבקרים טוענים שכל מקרה, צפייה בפורנו מכל סוג שהוא, עלולה להוביל לצפיות מוגזמות מיחסי מין ולבעיות חברתיות קשות. עוד טוענים כי שימוש תכוף בפורנוגרפיה מתפתח להתמכרות, ויכול לגרום נזק למבנה והתפקוד של המוח על ידי שינויים כימיים. "מחקר על מתבגרים גילה כי צפייה בחומרים מיניים באינטרנט יכולה להגדיל באופן משמעותי חוסר הוודאות של בני הנוער על מיניות, להוריד את ההערכה העצמית שלהם, ולהביא לתחושות של בדידות ודיכאון," אמרה קליבר רוסה, עמיתה בכירה ללימודי המשפט במועצה לחקר המשפחה. 

ומה בני הנוער חושבים על הסיפור? "אני חושב שאתה יכול לקבל מזה משהו", אמר אנדרס קאנגארד, תלמיד כיתה ט'. "למשל אנחנו יכולים להבין את ההבדל בין אהבה האמיתית בין שני אנשים שיש להם יחסי מין ופורנו קשה".

מקור 

 

 
תגובות