מזעזע: בת 15 צפתה בדאעש - ורצחה את אמה .

מזעזע: בת 15 צפתה בדאעש - ורצחה את אמה

סרטוני דאעש שאנו רגילים לראות מופצים ברחבי העולם אבל לזה לא ציפינו: ליסה בורש, רצחה את אמה בדקירות סכין יחד עם בן זוגה לאחר שצפתה כל הלילה בסרטונים של דאעש

התם בדנמרק בעקבות משפטה של הנערה ליסה בורש, בת 15, שבו נחשף כי היא רצחה את אמה בדקירות סכין בשל אהבתה למהגר ג'יהאדיסט יליד עיראק, ואחרי שהושפעה מסרטי עריפות הראשים של דאעש.

הרצח אירע באוקטובר של השנה שעברה בבית האם בעיירה קביסל, אבל רק בפסק הדין של בית המשפט שניתן השבוע נחשפו פרטיו במלואם: בורש ובן זוגה בחתיאר מוחמד עבדאללה, בן 29, רצחו את אמה ב-20 דקירות סכין לפחות, אחרי שבמשך ערב שלם, שעות על גבי שעות, הנערה צפתה בסרטים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שבהם נראו עריפות ראשיהם של השבויים המערביים דיוויד היינס ואלן הנינג.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ליסה פגשה את עבדאללה במרכז למבקשי מקלט בסמוך לביתה והתאהבה בו, וככל הנראה הושפעה ממנו. אחרי זמן מה של היכרות הם נטלו סכין מטבח גדולה ודקרו את האם, טינה רומר הולטגרד.

לפי בית המשפט, אחרי הרצח התקשרה הנערה ליסה למשטרה והודיעה שמישהו תקף את אמה, תוך שהיא מנסה לטשטש את זהות הרוצח. כשהשוטרים הגיעו היא שיחקה בשלווה באייפון שלה, ורק הצביעה באדישות על הכיוון שבו יוכלו השוטרים למצוא את אמה המתה. בית המשפט גזר עליה תשע שנות מאסר, ובן זוגה נשלח ל-13 שנות מאסר, שאחריהן יגורש מדנמרק.

תגובות