מתקפת הטרור בצרפת: מה מרגישים בני נוער באירופה?. צילום: צילום מסך אינסטגרם

מתקפת הטרור בצרפת: מה מרגישים בני נוער באירופה?

מתקפת הטרור שתקפה את בירת צרפת ביום שישי האחרון, גל המהגרים והמצב הביטחוני, שמים את תושבי אירופה במצב מפחיד ומבלבל שהם לא בהכרח מכירים: "הדבר הגרוע ביותר הוא להגביל את עצמך בגלל התקפות טרוריסטיות, כי זה בדיוק מה שהטרור מנסה לעשות"

קשה היה להתעלם מהידיעות על גל הטרור שהציף את פריז ביום שישי האחרון. כמאה וחמישים הרוגים ומאות פצועים בסדרת פיגועים שאירעו בו זמנית במוקדי בילוי ותרבות שונים. ארגון דאע"ש לקח אחראיות על אותם פיגועים, שכללו פיגועי ירי ופיגועי התאבדות, איים ברצונו להשליט טרור ולבצע פיגועים גם במקומות נוספים באירופה בהם מוסקבה, לונדון, רומא וברלין. שוחחנו עם נער מאירופה בכדי לשמוע על תחושותיו, על חששותיו ועל התקווה שלו. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

כתבה
יום שישי ה-13: פיגוע טרור בצרפת עם כ-150 הרוגים
משה אבוטבול וynet
הלילה התרחשו בפריז שבצרפת כשישה פיגועי טרור סמוכים זה לזה עם מעל מאה הרוגים, גבולות המדינה נסגרו והעולם הזדעזע. דאע"ש לקחו אחריות למקרה ואף הוסיפו איומים

לינואל רייך בן ה-17, שמתגורר בגרמניה, סיפר לנו על דעתו בעניין גל הפיגועים בצרפת: "מה שקרה בצרפת נורא. מעשי הטרוריסטים לא היו פיגוע נגד האוכלוסייה הצרפתית, אלא פיגוע נגד האנושות. זה מדהים לכמה כאב יכולים לגרום אנשים טיפשים. אני מקווה שמעשים האלו לא יחזרו. מצד שני זה היה טוב לראות את כל חברות המערביות עומדות יחד באחדות. לא רק פוליטיקאים מכל העולם, אלא גם אזרחים הראו סולידריות עם האזרחים הפריזאיים".

"ברור לי שמה קרה בצרפת היה יכול לקרות בכל מקום באירופה, אבל זה לא אומר שאני מפחד", הוא מוסיף. "הדבר הגרוע ביותר הוא להגביל את עצמך בגלל התקפות טרוריסטיות, כי זה בדיוק מה שהטרור מנסה לעשות. הם רוצים לשנות את חיינו באופן דרמטי, אבל אני לא אתן לזה לקרות בקלות".

"זה לא אומר שאני מפחד" © צילום פרטי

כשנשאל מה לדעתו אירופה צריכה לעשות עם איומים אלו, אמר לינואל: "ראשית, בפן הטכני, הם צריכים להרחיב את התצפית על אנשים שנמצאים שעל פי הממשלה עלולים לעשות פיגועי טרור. שנית, הם צריכים לנסות לפתור את שורש הבעיה. אני חושב שלאיחוד האירופי בשיתוף פעולה עם בעלי ברית מערביים אחרים יש אפשרויות לחיסול תנועות איסלאיות קיצונית שכאלו, כדוגמת דאע"ש".

"קל לי יותר להבין ממה מפחדים הפליטים"

גל הפליטים שמגיע לאירופה ממדינות איסלאמיות, מציב את תושבי אירופה מול שאלות רבות. אמנם, אלו לא היו אחראים על מתקפת הטרור אך תושבי אירופה והעולם עסוקים בשאלה מה לעשות איתם. "הרגשות והתחושות שלי לגבי הפליטים לא השתנו בעקבות הפיגועים", מספר לינואל. "רק היום ניסיתי לעזור לפליטים במחנה פליטים כחלק מ'יום מצווה 2015'. בעקבות המעשים של הטרוריסטים אני מבין מדוע בורחים הפליטים מארץ מוצאם. עכשיו, יותר קל לי להבין ממה הם מפחדים. האירופאים והפליטים מתמודדים עם אותו האויב, המדינה האסלאמית (דאע"ש), ולכן אנחנו צריכים לעזור לפליטים למצוא בית ללא מלחמה ולתת להם הזדמנות לגדול בסביבה שאינה אסלאמית".

"מה שקרה בצרפת הוא פיגוע נגד האנושות" © צילום מסך מהטוויטר

איך אתה חושב שבני הנוער יכולים לסייע למצב?

"למרבה הצער, אני חושב שבני נוער לא יכולים לעשות הרבה בכדי לפתור את הבעיות הנוכחיות. אנחנו פשוט צריכים להראות את התמיכה שלנו לקרובי המשפחה של הקורבנות ולהראות שאנחנו חולקים את אותם ערכים דמוקרטיים".

לאחרונה, האיחוד האירופאי החליט על סימון מוצרים ישראלים שיוצרו בגדה המערבית, מה דעתך בעניין זה?

"בפעם הראשונה בחיי אני מתבייש להיות אזרח של האיחוד האירופי. מה שהוא עשה זו פשוט אפלייה. סכסוכים טריטוריאליים רבים, לא גרמו לאיחוד האירופאי לעשות פעולות כאלו, זו גזענות. הדבר הזה יפגע הן בישראל והן בפלסטינים שעובדים תחת חברות יהודיות בגדה המערבית".

לסיום, מה תרצה למסור עבור כל תושבי ישראל וצרפת החוששים ממתקפות טרור נוספות?

"ישראלים, צרפתים, אירופאים, אל תוותרו ותנסו להמשיך בחיי היומיום שלך כמה שאתם יכולים. החברה המערבית תמיד תמיד תעמוד לצדכם ותתמוך בכם נגד המאבקים שלך עם מחבלים".

תגובות