לרגל יום המודעות: הכל על סוכרת והקשר לבני הנוער. צילום: צילום מסך אינסטגרם

לרגל יום המודעות: הכל על סוכרת והקשר לבני הנוער

יום המודעות לסוכרת נעורים, סוג 1, חל היום (א׳) בארץ, וכחלק מיום ציון ואזכור בינלאומי למחלה. אז לרגל המועד, מה זאת סוכרת? ואיך מתמודדים איתה? שוחחנו עם גל רגב, יושבת ראש מועצת הנוער של האגודה לסוכרת נעורים

חודש נובמבר הוא חודש המודעות לסוכרת והיום (א') מצוין בישראל יום המודעות הבינלאומי לסוכרת. במסגרת זו פועלת האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל כדי להעלות את המודעות למחלה, אשר עלולה להתפרץ גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים. על כן, קיימת חשיבות גדולה למודעות לתסמיני המחלה בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

אז מה זה בכלל סוכרת נעורים? אפשר להגדיר את זה כמחלה תוקפת את הגוף והורסת את יכולתו לייצר אינסולין באופן עצמאי. החולים במחלה צריכים להזריק את הורמון האינסולין לאורך כל ימי חייהם. בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית בכמות האנשים החולים במחלה: במדינת ישראל חיים היום כ-5,000 ילדים מתחת לגיל 18. מידי שנה מאובחנים מאות רבות של חולים, מתוכם כ-300 ילדים. חשוב לזכור שסוכרת היא לא מחלה מדבקת - אי אפשר לקבל אותה מאדם אחר, היא לא עוברת לא דרך אוויר, לא דרך רוק ולא דרך דם, אם כי יש גורמים אחרים שיכולים לגרום להתפחות הסוכרת כמו גנטיקה, גיל, משקל ולחץ נפשי. 

 
"זאת הייתה חוויה עוצמתית, ענקית ומלמדת"
ניצן בן משה
גל נשלחה מטעם האגודה לסוכרת נעורים בישראל (סוג 1) לייצג את ישראל בקונגרס בינלאומי בוושינגטון. איך מתכוננים למסע כזה? ומה בעצם עושים שם?

"להעביר את הכוח לידיים שלנו"

שוחחנו עם גל רגב יושבת ראש מועצת הנוער של האגודה לסוכרת נעורים שאמרה לנו כי "לאחרונה יסדנו את מועצת הנוער באגודה לסוכרת נעורים כדי להשמיע את הקול שלנו, לשנות בעצמנו ולא לחכות שהשינוי יקרה מעצמו, לעשות את הדברים בדרך שלנו ולהעביר את הכוח לידיים שלנו ולעלות את המודעות למחלה. בהמשך אנחנו מתכננים לעשות אירועים להעלעת המודעות למחלה ולגיוס כספים".

גל סיפרה לנו גם על פגישתה עם שגריר ישראל בוושינגטון: "סיפרתי לו איך זה לחיות עם סוכרת, שאני לא יכולה לעשות את כל הפעולות היום יומיות כרגיל ושאני צריכה להיות מאוד מודעת לעצמי ולמדוד סוכר. הסוכרת היא סוג של עוד תוספת לחיים. הסוכרת הפכה אותי לאדם בוגר יותר, להיות הרבה יותר מודעת לעצמי ונתנה לי הזדמנויות לעשות דברים ולהסתכל עליהם ועל הגוף שלי אחרת".

© דוברות האגודה לסוכרת נעורים

גל סיפרה לנו גם על הכנס בו לקחה חלק, "ביום חמישי האחרון התכנסנו בגני התערוכה בת"א עם הרבה סוכרתיים שם היו שם הרבה דוכנים של המצאות וטיפולים חדשים אח"כ היו לנו פאנלים לבני נוער וילדים ודיברנו עם מומחים ורופאים".

תגובות