לא רק בישראל: איך נראה יום העצמאות ברחבי העולם?. צילום: gettyimages

לא רק בישראל: איך נראה יום העצמאות ברחבי העולם?

זיקוקי דינור, "על האש", הופעות של זמרים והרבה קצף הם אלה שמסמלים יותר מכל את יום העצמאות בישראל, אבל איך חוגגים את יום העצמאות בשאר העולם? הגיע הזמן לגלות!

יום העצמאות כבר כאן. אפשר להוציא את המנגל, לצלות בשרים ולעשות על האש עם המשפחה. בין היתר, נצא  להופעות של הזמרים הכי מצליחים בישראל, נתיז על חברינו בקבוק שלם של קצף ונצחק עד אור הבוקר, אבל האם אי פעם תהיתם איך מדינות אחרות חוגגות את יום העצמאות שלהם? מה שבטוח לא כמונו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום רוסיה

נחגג ב-12 ביוני ונחשב ליום שבתון לכלל תושבי רוסיה. החג מלווה באירועים רבים: מצעדים צבאיים, תהלוכות, קונצרטים ומופעים שונים. כל זה מתנהל בעיקר סביב כיכר האדומה במוסקבה שזוהי עיר הבירה שלה. בנוסף, בארמון הקרמלין נערך טקס שמשודר גם בטלוויזיה, בו אנשים בעלי הישגים מטורפים מקבלים את הפרס הממלכתי של רוסיה. וכמובן, איך אפשר בלי מופע זיקוקי דינור שסוגר את היום הגדול הזה!

© gettyimages

יום העצמאות באוסטריה

 נחגג ב-26 באוקטובר, גם הוא יום שבתון לכלל התושבים. ערי אוסטריה מקושטות בדגלי הלאום ובתאורה צבעונית ומרהיבה, וממש מלאה באווירה של חג. מתקיימים מצעדים צבאיים, הרקדות, אטרקציות וקונצרטים של המוזיקה הקלאסית. בגולת הכותרת, יש את מופע זיקוקי הדינור שנערך בערב.

© צילום מסך מיוטיוב

יום העצמאות בארה"ב

 יום העצמאות נחגג ב-4 ביולי ולכבודו החנויות יוצאות עם סיילים מטורפים! ההנאה של האמריקאים בחג היא לבזבז קצת כסף, במיוחד במחירים מוזלים שכאלו. ובתכלס, מי לא אוהב שופינג? בדומה אלינו, גם הם אוהבים לעשות "על האש" עם המשפחה או החברים בחג. הם עורכים פיקניקים, מקיימים משחקי כדור בסיס, הולכים למסיבות חוף ומופעי רחוב, ולקינוח הם צופים במופע מרהיב של זיקוקי דינור בשמיים.

© gettyimages

היום הלאומי בספרד

החג נחגג ב-12 באוקטובר, ומציינים אותו במצעד צבאי שמתרחש בכיכר קולון. מכיוון שספרד מעולם לא נכבשה, היא לא הייתה צריכה לקבל עצמאות מאף מדינה ולכן יש להם יום לאומי, שמציין את האיחוד הספרדי ואת גילוי היבשת האמריקאית, שהתגלתה על ידי לא אחר מכריסטופר קולומבוס. מעבר לכך, זהו יום זיכרון לכל הנופלים במלחמה למען המולדת.

© צילום מסך מיוטיוב

יום העצמאות בצרפת

נחגג ב-14 ביולי ומציין את הצלחת המהפכה הצרפתית. המקום המרכזי שבו נערכות החגיגות הן בשדרות השאנז אליזה. מתקיימות שם תהלוכות של כוחות חיל הרגליים, קבוצות של מכוניות ושיירות מטוסים ממשמרות צרפת. מתקיימים אף נשפי ריקודים בכיכר הבסטיליה, בתחנות מכבי אש ובמקומות נוספים ברחבי העיר. והדובדבן שבקצפת הוא כמובן לא אחר מהעובדה שבערב מאירים את מגדל אייפל בצבעי הדגל של צרפת ועורכים מופע זיקוקים ענק שנמשך, לא תאמינו - 40 דקות שלמות.

© צילום מסך מיוטיוב

אנחנו חושבים שיש מאיפה לקחת השראה ואתם?

תגובות