מיוחד: רצח עם מסביב לעולם. מערכת

מיוחד: רצח עם מסביב לעולם

ערב יום השואה, כתב "פרוגי" אסף מידע על שלל רצחי העם הנוראים בהיסטוריה החל מ-20 מיליון רוסים שנרצחו על ידי סטאלין, טבח חרבות המוני ברואנדה ועד לשיגעונות של הסינים

לצד השואה של העם היהודי, העולם ידע בעשורים האחרונים רצחי עם מחרידים שבחלקם המספרים מגיעים לעשרות מיליוני נרצחים. אזהרה, הנתונים קשים לקריאה. 

הטיהורים של סטאלין

את העובדה שסטאלין היה נשמה טהורה, מלאת הומניטאריות ואהבת אדם למדנו בהיסטוריה עם עליית הקומוניזם ברוסיה. ובמספרים: רצח אכזרי של קרוב ל-20 מיליון אזרחים רוסים במגוון דרכים שונות ומגוונות, החל ממוות מרעב ועד לקיפאון בסיביר.

רצח העם ברואנדה

הכירו את הנתון הבא: 1994. במלחמת אזרחים מפלצתית בין שני שבטים שנמשכה שלושה חודשים, נרצחה 80 אחוז מאוכלוסיית אחד השבטים על ידי מצ'טות (חרבות). סה"כ 800 אלף נרצחים בשלושה חודשים מתוך שבט שכלל מיליון אזרחים.  

קמר רוז' בקמבודיה

תוך שנתיים וחצי בין השנים 1976-1979 נרצחה שליש מאוכלוסיית קמבודיה, במספרים מדובר בשני מיליון אזרחים תמימיים.

שואת הארמנים

כמיליון וחצי נרצחים ארמנים בין 1915-1918 בהנהגת השלטון העותומאני (הטורקי). גם כאן היו תאי גזים, מחנות השמדה ומוטיבים שחזרו על עצמם בגרמניה הנאצית. מדובר בשואה שלמעשה לא זכתה להרבה הכרה, גם לא כאן בישראל. טורקיה מכחישה את השואה ולמעשה יוצאת באיומים מדי שני וחמישי כנגד כל מי שמעז לפעול להכרה בה. צרפת היא אחת מהמדינות היחידות שהוציאו מחוץ לחוק את הכחשת שואת הארמנים וזה עלה לה במשבר דיפלומטי רציני עם טורקיה.  

רצח העם הבנגלי

בשנת 1971 נרצחו על ידי הצבא הפקיסטני כ-3 מיליון אזרחים מוסלמים והינדים. נתון שקשה לעקל. 

סין הקומוניסטית וסין לכל דורותיה

רצחה לא פחות מ-66 מיליון אזרחים סינים. מעניין למה לאף אחד אין תגובה על זה. 

רצח העם בדארפור

רצח העם שמתרחש לצערנו גם היום. בדארפור שבמערב סודן, לפי הערכות האו"ם נרצחו עד כה כ-400,000 בני אדם משנת 2003 ועד היום.  


תגובות