לא רק גשר המיתרים: הגשרים הכי מרהיבים שתראו. צילום מסך מהאינסטגרם

לא רק גשר המיתרים: הגשרים הכי מרהיבים שתראו

לעתים יש דברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו ולא שמים לב לפרטים שלהם ודוגמה מצוינת לכך הם הגשרים. מתי בפעם האחרונה הסתכלתם על גשר והתפעלתם ממנו? כנראה שלא בזמן האחרון. אבל יש גשרים שאכן שווים שנעצור רגע על מנת שנסתכל על הבנייה היפה והמיוחדת שלהם

כמעט בכל עיר בעולם יש גשרים ולרוב הם די דומים זה לזה, אך ישנם מספר גשרים שהם מיוחדים ויפים יותר מהשאר. הושקעה המון מחשבה מאחורי הבנייה שלהם או המיקום שלהם ולא סתם יש שרואים בהם אתר תיירות בפני עצמו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 גשר "המגדל"

הטאוור ברידג' או בתרגום חופשי, "גשר המגדל", אשר ממוקם באנגליה נבנה לפני 120 שנה על פני נהר התמזה כדי להקל על התנועה בכבישים תוך שמירה על גישה לנהר ואל הרציף של לונדון. הגשר נבנה עם דרכים ענקיות כדי שספינות חולפות רבות יוכלו לנוע דרכו. עד עצם היום הזה הגשר נחשב פלא הנדסי ואחד הסמלים האהובים של לונדון. ניתן לטעון שהוא אחד המבנים המזוהים ביותר בעולם. 

 

’Light me up' So bitterly cold and grey today I thought this picture would warm us up a bit. . . Shot using Canon 16-35 f4 . . ============================== ▪️@london ▪️@timeoutlondon ▪️@visitlondon ▪️@bbcbritain ▪️@secret.london ============================== . . #ldn4all_insidious #toplondonphoto #londondecanted #londonphoto #mydarlinglondon #visitlondon #loves_london #london_enthusiast #londonforyou #thelondonlifeinc #metropolis_london #thisislondon #london_city_photo #thisislondon #hq_globe #toplondonphoto #londonphoto #visitlondonofficial #thelondonlifeinc #thebigsmokelondon #shutup_london #coventgarden #humlondon #londonguru #london_only #bestlondonphotos #ig_color #mysecretlondon #vscolondon #thisislondon #luxuryworldtraveler #bestcitybreaks #london

A post shared by Antoine Buchet • London (@antbuchet) on

הגשר האטלנטי

הגשר האטלנטי הוא כביש עשוי גשרים בנורבגיה, שנבנה בשנת 1989 והוא מתפתל לאורך שישה קילומטרים של נופים מדהימים. הוא נבנה במהלך שש שנים והוא למעשה כביש, המחבר בין איים קטנים וכפרי דייגים ובנוי משמונה גשרים שמתפתלים יחד. הגשר הארוך ביותר מתוך שמונה הגשרים נקרא Storseisundet Bridge ואורכו 260 מטר.

 

#theatlanticbridge #isleofseil #scotland #oban #saturdaytrip #summer #beautifulplace

A post shared by Andreas Avgousti (@andreas_avgousti) on

גשר ברוקלין

איך אפשר לדבר על גשרים מפורסמים מבלי להזכיר את אחד הגשרים הכי ידועים בעולם? גשר ברוקלין המפורסם בניו יורק הוא גשר תלוי המחבר בין רובעי מנהטן וברוקלין. בניית הגשר החלה בשנת 1869 והגשר נפתח 14 שנים מאוחר יותר. הגשר הוא אחד האטרקציות החופשיות הטובות ביותר בניו יורק, ויש לו שביל רחב להולכי רגל לרוכבים ולרוכבים במרכזו מעל נתיבי הרכב. 

גשר הדרכים מיו

גשר הדרכים מיו, אשר נמצא בצרפת גבוה בכ-20 מטר ממגדל אייפל והוא הגבוה מסוגו בעולם. הגשר תוכנן על ידי נורמן פוסטר, הסופר-ארכיטקט הבריטי יחד עם המהנדס הצרפתי מישל וירלוז'ה. זהו גשר חדש יחסית, שנפתח בשנת 2004. הגשר מחבר באמצעות כבלים קבועים את שני העמקים בדרום צרפת וחלק מהכביש המהיר המקושר גם לפריז וברצלונה, והוא נמתח לאורך נהר טארן בדרום צרפת.

 

#leviaducdemillau

A post shared by Romain Bn (@n_romain3) on

פונטה וקיו

פונטה וקיו הוא גשר הממוקם בפירנצה שבאיטליה. הוא אומנם גשר רעוע, אך מדהים ביופיו.
הגשר נפתח לתנועה בשנת 1345 והוא נמצא מעל לנהר ארנו. זהו הגשר היחיד ששרד את מלחמת העולם השנייה. בעבר היה ידוע כמקום שהדיף ריח רע, כיוון שבאיזור גרו קצבים ודייגים, אבל אז בשנת 1593 כשהמלך פרדיננד הראשון זכה באהדת התושבים, הוא החליף את בעלי המקצועות הללו לצורפים ותכשיטנים.
כיום, תיירים עדיין יכולים לשוטט בשטח האלגנטי הזה, ולקנות תכשיטים ושלל מזכרות.

גשר קארל

גשר קארל הוא אחד מסמלי העיר פראג והוא בעל חשיבות היסטורית לאומית לעם הצ'כי.
הוא נפתח בשנת 1357 והוא מעוצב בסגנון גותי, כאשר לאורכו פסלי קדושים קתולים.
יש הטוענים כי המרכיב הסודי של הגשר הוא שימוש בביצים שעורבבו במלט לבניית הגשר, על מנת לחזק את התשתית שלו.

תגובות