סודית ביותר: הדברים שלא ידעתם על צפון קוריאה. צילום מסך מהאינסטגרם

סודית ביותר: הדברים שלא ידעתם על צפון קוריאה

צפון קוריאה היא מדינה סגורה מאוד, אך גם מעניינת ביותר. התנהלות המדינה סודית ורוב הדברים שמתרחשים בתוכה כמעט ולא ידועים לעולם. מסוקרנים? הרי לכם מספר עובדות שכנראה לא ידעתם על צפון קוריאה

צפון קוריאה, אחת המדינות הסודיות ביותר ומלאת ביקורותיות, מסקרנת רבים מאיתנו. בצפון קוריאה חיים כ-25 מיליון תושבים ובראשה עומד המנהיג הדיקטטורי קים ג'ונג-און. ההתנהלות הפנימית של המדינה סגורה לעולם החיצוני ורק מדי פעם יוצאים מתוך צפון קוריאה שידורים על המתרחש בה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באיזו שנה אנחנו?

תאמינו או לא, בצפון קוריאה השנה אינה 2018, אלא 107. הם סופרים את השנים מאז יום הולדתו של מנהיגם הראשון קים איל סונג.

משתמשים בגוגל

בצפון קוריאה השימוש באינטרנט הוא נמוך מאוד. אחוזים בודדים מן התושבים משתמשים בו, בערך כ-0.002%, כשבמדינה חיים כ-25 מיליון תושבים!

© GettyImages

 עובדים ללא הפסקה

בישראל יום השבת נחשב ליום מנוחה, בו רוב תושבי המדינה לא עובדים וכל התלמידים מתפללים שיום שבת לא יגמר. אך בצפון קוריאה, אחרי שבוע עבודה של שישה ימים, הם מגיעים גם ביום השביעי לעבוד כ"יום התנדבות".

מגמת מוזיקה

אוהבים לנגן? לומדים במגמת מוזיקה? או שהחלום שלכם זה לדעת לנגן? בצפון קוריאה כל המורות נדרשות לדעת לנגן על אקורדיון. הן נבחנות על כישורי הנגינה שלהן כדי לקבל תעודת הוראה.

 

#accordion

A post shared by Accordion862 (@accordion862) on

קרוא וכתוב

למשרד החינוך יש בהחלט מה ללמוד מצפון קוריאה. אחוז האנשים שיודעים קרוא וכתוב בצפון קוריאה עומד על 100%! מסתבר שאין שם אפילו אנאלפבית אחד.

בדרך לרישיון?

צפון קוריאה היא מדינה בעלת משאבים כלכליים ירודים ומחסור בחשמל. לכן, במדינה אין רמזורים. איך הם פתרו את בעיות התחבורה? בנות צעירות שעברו הכשרה מיוחדת, עומדות על גבי במות ועושות את עבודת הרמזורים בעזרת משרוקיות. מיוחד היינו אומרים.

 

תגובות